(02. 04. 2009 r.)
 

           W związku z licznymi pytaniami i uwagami do prowadzenia części finansowej
projektu „Archimedes” przekazujemy wskazówki do zastosowania przy wypełnianiu
zgłoszeń zapotrzebowań na środki oraz sprawozdań finansowych półrocznych tak,
aby przyspieszyć procedurę ich akceptacji i umożliwić terminowe wypłacanie kolejnych
transz płatności.

1.       W sprawozdaniu finansowym półrocznym rozliczane są wydatki, które zostały
poniesione z rachunku projektu, wskazanego w umowie o dofinansowanie realizacji
projektu. W związku z tym, w przypadku ponoszenia wydatków z konta własnego
beneficjenta, prosimy o bezwzględne dokonanie przeksięgowania wydatków,
tak aby w sprawozdaniu wykazane były tylko te wydatki, które poniesiono z konta
projektowego, co widać na wyciągach bankowych załączanych do sprawozdania.
Przeksięgowanie środków jest potwierdzeniem dokonania płatności i jedynym faktycznym dowodem rozliczenia środków przekazanych w transzach.

2.       Proponujemy również, aby nie zasilać konta projektowego własnymi środkami,
ponieważ powoduje to nieścisłości w rozliczeniach. Konto projektowe ma pokazywać,
że na realizację projektu zostały przeznaczone środki stanowiące dotację rozwojową
zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych.

            Powyższe wskazówki zostały przekazane z Departamentu Funduszy Strukturalnych Ministerstwa Edukacji Narodowej pismem DFS-WM-KZ-0902/1/2009/903
z dnia 20.03.2009r.

 

 (12. 05. 2009 r.)

Zmiana druku sprawozdania merytorycznego!!!

 

(26. 06. 2009 r.)

Zmiana załącznika 7.F - sprawozdanie finansowe

 

(08. 07. 2009 r.)

Uwagi do sprawozdań merytorycznych półrocznych  (pobierz)

 

(19. 08. 2009 r.

      Proszę o stosowanie w korespondencji i dokumentach dotyczących projektu ARCHIMEDES znaków graficznych projektu (nagłówka i stopki). Grafika dostępna jest na stronie projektu www.ace.pol.pl. Korespondencja projektowa powinna także zawierać znakowanie pism zgodnie z przyjęta w Państwa szkole instrukcją kancelaryjną. Korespondencja nie zawierająca wizualizacji projektu będzie odsyłana bez rozpatrzenia.
          Powyższe uwagi wypływają z wniosków kontroli projektów współfinansowanych z Unii Europejskiej przeprowadzonych przez Instytucję Pośredniczącą oraz Najwyższą Izbę Kontroli.

 

(09. 09. 2009 r.)

                    SZKOLENIE Z PAKIETÓW EDUKACYJNYCH 
       
        W związku z planowanym szkoleniem nauczycieli z pakietów edukacyjnych we wrześniu br. informujemy, że szkolenie jest w fazie przygotowań.  O szczegółach poinformujemy Państwa w najbliższym czasie.

 

(11. 09. 2009 r.)
           Od września roku szkolnego 2009/10 dla uczniów klas drugich, którzy w II semestrze roku szkolnego 2008/09 uczestniczyli w projekcie, rozpoczną się zajęcia prowadzone w formie kół naukowych. W każdej szkole powstaną 4 takie koła (matematyków, fizyków, chemików i biologów), prowadzone dla minimum 8 uczniów w grupie, łącznie minimum 32 uczniów. Rekrutacji dokonają nauczyciele spośród uczniów, którzy w poprzednim roku szkolnym brali udział w zajęciach dodatkowych (Poradnik merytoryczno- finansowy - strona 6).


               Wykaz szczegółowych działań projektowych w roku szkolnym 2009/ 2010 do pobrania

          Prosimy o niezwłoczne przesłanie danych dotyczących utworzenia kół naukowych:

1)    Załącznik 2.1.M - str. 17 Poradnika merytoryczno - finansowego;
2)    Załącznik 2.2.M - str. 18 Poradnika merytoryczno - finansowego;
3)    Załącznik 2.3.M - str. 19 Poradnika merytoryczno - finansowego;
4)    Harmonogram zajęć;
5)    Dane osób prowadzących koła naukowe:
        a.    Imię i nazwisko
        b.    Telefon kontaktowy
        c.     Adres e-mail
        Ponadto informujemy, że w I połowie września zostanie opublikowany na stronie projektu harmonogram na wyjazdy laboratoryjne. W przypadku pojawiania się pytań proszę o kontakt z konsultantami merytorycznymi:

Agnieszka Milanowska  - starszy konsultant ds. monitoringu (szkoły w Gołdapi, Olecku) 501 03 79 79
Anna Dudek - konsultant ds. monitoringu (szkoły w Adamowie, Lubartowie, Łosicach, Łukowie, Międzyrzecu Podlaskim, Milejowie, Ostrowie Podlaskim, Puławach, Radzyniu Podlaskim, Rykach, Sokołowie Podlaskim)
607 06 28 36
Anna Orlik - konsultant ds. monitoringu (szkoły w Augustowie) 605 85 09 87,087643 28 61
Krystyna Osakowicz - konsultant ds. monitoringu (szkoły w Giżycku, Grajewie, Kętrzynie, Orzyszu, Piszu, Węgorzewie) 605 73 75 79
Zofia Węgrzynowicz - konsultant ds. monitoringu (szkoły w Dąbrowie Białostockiej, Ełku, Mońkach, Puńsku, Sejnach, Sokółce, Suchowoli, Suwałkach) 601 46 56 78

 

(14. 09. 2009 r.)

SZKOLENIE Z PAKIETÓW EDUKACYJNYCH

            Informujemy, że II część szkolenia z wykorzystania  pakietów  edukacyjnych  (z chemii, fizyki, biologii) otrzymanych w ramach projektu Archimedes odbędzie się:

·        dla szkół z woj. podlaskiego, warmińsko-mazurskiego
           26 września 2009 r. (sobota) w godzinach 9:00 – 16:00
           w Augustowskim Centrum Edukacyjnym w Augustowie.

·        dla szkół z woj. mazowieckiego, lubelskiego
           3 października 2009 r. (sobota) w godzinach 9:00 – 16:00
           w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Radzyniu Podlaskim, ul. Sikorskiego 15.

           Zalecane jest uczestnictwo nauczycieli, którzy brali udział w I części szkolenia w czerwcu 2009 r. Prosimy o zgłoszenie nauczycieli do dnia 21.09.2009 r. Udział w szkoleniu nauczycieli ze szkół realizujących projekt jest obowiązkowy. Koszt dojazdu pokrywa szkoła.

 

(14. 09. 2009 r.)

          Informacje o obozach naukowych, które odbyły się w okresie minionych wakacji

                                 Ogólny opis obozów naukowych

   • Wigierski Park Narodowy          (29 czerwca- 4 lipca 2009 roku)
   • Biebrzański Park Narodowy  (29 czerwca- 4 lipca 2009 roku)
   • Biebrzański Park Narodowy        (6 lipca- 11 lipca 2009 roku)
   • Poleski Park Narodowy    (24 sierpnia- 29 sierpnia 2009 roku)

 

(15. 09. 2009 r.)

            Na stronie głównej została dodana zakładka Zajęcia laboratoryjne. Obecnie znajdują się tam tematy z fizyki do realizacji na zajęciach laboratoryjnych na Wydziale Nowych Technologii i Chemii WAT.