VIII Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Hotelowych - World Hotel 2014 Warszawa

W dniach 19-20 września 2014 roku odbył się wyjazd branżowy na 7 Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Hotelowych w Warszawie. W wyjeździe wzięło udział 24 uczniów i uczennic z klas III i IV technik hotelarstwa oraz trzech opiekunów. Wyjazd połączony był ze zwiedzaniem Warszawy.

Pobyt w stolicy rozpoczęliśmy się od zapoznania się z ofertą firm prezentujących swoje wyroby i usługi na Targach. Mieliśmy możliwość zapoznać się najnowszymi kolekcjami mebli hotelowych, oświetlenia, dekoracji, pościeli, strojów dla pracowników i obsługi. Swoją ofertę przedstawiały gabinety odnowy biologicznej i SPA. Nie zabrakło również miejsc, w których można było zapoznać się z prasą branżową. Na stoisku gastronomicznym przygotowanym przez Hotel Trylogia można było skosztować dań z dziczyzny. Wielbiciele lodów i kawy także znaleźli coś dla siebie.

Po obiedzie zwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego. Historia ukazana na tych przejmujących ekspozycjach z pewnością na długo pozostanie w naszej pamięci.

Następnie udaliśmy się na przejażdżkę jedyną póki co linią warszawskiego metra. Wysiedliśmy w Centrum i spacerkiem poszliśmy do ekskluzywnego butikowego hotelu H15 Boutique. Jest to miejsce absolutnie wyjątkowe. Stara XIX-wieczna zabytkowa kamienica mieści 48 imponujących apartamentów. Priorytetem hotelu jest indywidualne podejście do każdego gościa i zapewnienie mu maksimum komfortu. Wszyscy byliśmy pod wielkim wrażeniem obiektu i jego obsługi.

Kolejny dzień przeznaczyliśmy na poznanie najważniejszych zabytków Warszawy. Rozpoczęliśmy od nostalgicznej przechadzki po Starych Powązkach. Odwiedziliśmy także Powązki Wojskowe, by na chwilę zatrzymać się przy mogiłach por. Ryszarda Kuklińskiego czy polskich harcerzy poległych podczas II Wojny Światowej, w tym Alka, Rudego i Zośki. Później mieliśmy możliwość podziwiać piękny ogród umieszczony na dachu Biblioteki Uniwersyteckiej. Zwiedziliśmy wspaniałe wnętrza Zamku Królewskiego i wysłuchaliśmy niezwykłej historii o jego zrujnowaniu i całkowitej rekonstrukcji.

Kolejnym punktem naszego bogatego programu była wizyta w słynnej warszawskiej restauracji „U Fukiera”. Właścicielki, pani Magdy Gessler, niestety nie zastaliśmy, ale mogliśmy nacieszyć oczy stworzonym przez nią nietuzinkowym wnętrzem lokalu.

Następnie przejechaliśmy do Wilanowa by podziwiać tamtejszy Pałac i otaczający go cudnej urody park. Po Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie oprowadziła nas przesympatyczna pani przewodnik. Jej barwna opowieść o życiu ówczesnej szlachty żywo nas wszystkich zainteresowała.

Na deser pozostała nam wizyta w Muzeum Narodowym. Podziwialiśmy tam wielkie dzieła wybitnych artystów z Polski i całego świata. Szczególną uwagę poświęciliśmy, rzecz jasna, arcydziełu Jana Matejki „Bitwa pod Grunwaldem”.

Do Augustowa wróciliśmy pełni nowych inspiracji, pięknych wspomnień i niezapomnianych wrażeń.