XIX Targi Turystyki i Wypoczynku LATO 2014 w Warszawie

W dniach 4-6 kwietnia 2014 roku odbył się wyjazd branżowy na Targi Turystyki i Wypoczynku LATO 2014 w Warszawie. W wyjeździe wzięło udział 24 uczniów i uczennic z klas II i III technik hotelarstwa oraz trzech opiekunów. Wyjazd połączony był z wycieczką do Kazimierza Dolnego i Lublina.

Wczesnym rankiem 4 kwietnia wszyscy uczestnicy wyjazdu w radosnych nastrojach wyruszyli z Augustowa do Warszawy. Harmonogram mieliśmy bardzo bogaty. Już o 11:00 oczekiwał na nas przesympatyczny menager warszawskiego hotelu Golden Tulip Warsaw Centre (****). Oprowadził nas po kompleksie hoteli, w skład którego wchodzą również Hotel Campanile (***) i Hotel Premiere Classe (**). Mieliśmy możliwość zobaczenia eleganckiego biznesowego centrum konferencyjnego. Usłyszeliśmy wiele o tajnikach pracy hotelarza, szacunku do klienta i sile uśmiechu, której nie da się przecenić.

Następnie udaliśmy się na Targi Turystyki i Wypoczynku LATO 2014. Oferta przygotowana przez wystawców była bardzo atrakcyjna. Przez kilka godzin spędzonych na Targach zapoznaliśmy się z zarówno propozycjami wyjazdów zagranicznych, jak i krajowych, poznaliśmy oferty różnych biur podróży, ośrodków wczasowych i rekreacyjnych, pensjonatów, uzdrowisk, ośrodków Spa, przewoźników.

Wraz z Targami Turystyki i Wypoczynku odbywały się również Targi Agroturystyka oraz Targi Regionalia. Dzięki temu wzbogaciliśmy się też w wiedzę o regionach i ich lokalnych atrakcjach turystycznych. Mieliśmy także możliwość degustacji miejscowych specjałów.

Wieczorem udaliśmy się jeszcze do hotelu Radisson Blu Centrum Hotel (****), gdzie poznaliśmy życie hotelu „od kuchni” – nie tylko w przenośni. Po obiekcie oprowadził nas szef hotelowej kuchni. Oprócz pokoi, apartamentów i restauracji pokazał nam pomieszczenia dla pracowników i obsługi, pomieszczenia biurowe, zaplecza.

5 kwietnia wyruszyliśmy do Kazimierza Dolnego. Wkrótce po przyjeździe zwiedziliśmy położony nad brzegiem Wisły Pensjonat Kazimierski (****), który zachwycił nas swoją elegancją i klasą. Pensjonat ten jest jednocześnie autorską galerią obrazów Leszka W. Niewiadomskiego. W hotelu wszędzie wiszą jego pastele olejne przedstawiają najpiękniejsze zakątki miasteczka i jego okolic.

Po wizycie w hotelu udaliśmy się do centrum Kazimierza, gdzie spotkaliśmy się panią przewodnik. Podczas wspólnego spaceru zwiedziliśmy zabytki i poznaliśmy historię tego urokliwego miasteczka. Był też chwila, by kupić tradycyjnego kazimierskiego kogutka.

Nocowaliśmy w mieszczącym się w zabytkowym XVII-wiecznym spichlerzu schronisku „Pod Wianuszkami”. Nocleg w takim miejscu był dla nas dodatkową atrakcją. Trzeci dzień wyjazdu – 6 kwietnia – spędziliśmy w Lublinie. Pobyt rozpoczęliśmy od spotkania z przewodnikiem i zwiedzania miasta. Byliśmy w Kaplicy Trójcy Świętej na lubelskim Zamku, gdzie widzieliśmy unikatowe w skali Europy rusko-bizantyjskie freski. Następnie udaliśmy się na spacer po Starówce otoczonej bogato zdobionymi renesansowymi kamienicami. Przewodnik podzielił się z nami wieloma ciekawymi historyjkami i anegdotami dotyczącymi zwiedzanych miejsc.

O 13:00 zawitaliśmy do położonego w sercu miasta hotelu IBB Grand Hotel Lublinianka (****). Oprowadzająca nas pani opowiedziała nam o pracy na recepcji, elastycznym dostosowywaniu się obsługi hotelu do wymagań i potrzeb klienta, w tym również niepełnosprawnego. Zdradziła kilka nazwisk sławnych ludzi, którzy byli ich gośćmi. Wyczerpująco i z życzliwością odpowiedziała na wszystkie nasze pytania. Kolejnym miejscem, do którego się udaliśmy był KUL. Rzuciliśmy okiem na hol Uniwersytetu i wewnętrzny dziedziniec z pomnikiem Papieża Jana Pawła II i Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Do Augustowa wróciliśmy po 21:00. Oprócz pamiątek i wspomnień przywieźliśmy sporo wiedzy, doświadczenia i wskazówek na przyszłość. W przyszłej pracy hotelarza będą one bardzo pomocne.