Targi Hydrauliki, Automatyki i Pneumatyki HAPexpo, Sosnowiec 2014

W dniach 06 - 08 listopada 2014 odbył się wyjazd na Targi Hydrauliki, Automatyki i Pneumatyki HAPexpo 2014 w Sosnowcu. W wyjeździe wzięły udział 24 uczniów z klas III i IV technik mechatronik oraz trzech opiekunów. Wyruszyliśmy z Augustowa o godzinie 5.00. W drodze do Sosnowca zwiedziliśmy zakład produkcyjny Zbyszko Company w Radomiu. Uczniowie po raz pierwszy mogli obejrzeć linie produkcyjne i prześledzić proces produkcji napojów. Zobaczyliśmy min. zautomatyzowane linie: aseptyczną, rozlewniczą, linię do etykietowania oraz foliowania butelek, linię transportową oraz linię do paletyzownia butelek.

Po zwiedzeniu zakładu zajechaliśmy na obiad do restauracji w Radomiu. Wieczorem dotarliśmy do Chorzowa na miejsce zakwaterowania - hotel Skaut.

W piątek rano 07 listopada wyruszyliśmy na Targi Hydrauliki, Automatyki i Pneumatyki HAPexpo 2014, które odbywały się w Hali Expo Silesia w Sosnowcu. W tegorocznych targach swoje produkty prezentowali wystawcy z branży takich jak hydraulika, automatyka i pneumatyka, przemysł gumowy, produkcja wyrobów sylikonowych i kauczukowych oraz olejów, smarów i płynów technologicznych. Spośród urządzeń prezentowanych przez wystawców z danej branży największe zainteresowanie wśród uczniów wzbudziła drukarka 3D oraz robot służący do nanoszenia warstwy smarnej na różnego rodzaje części stosowne w przemyśle. Po targach udaliśmy się do centrum Katowic i po spotkaniu się z przewodnikiem rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta. Na początku mieliśmy okazję zwiedzić teren wokół Spodka. Jednym z ciekawszych obiektów znajdujących się okolicy był budynek Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia. Następnie wraz z przewodnikiem pojechaliśmy w kierunku osiedla górniczego Nikiszowiec, co było ostatnim etapem zwiedzania miasta. Będąc na miejscu mieliśmy okazję zapoznania się z jego historią oraz mogliśmy podziwiać jego ciekawą architekturę.

W sobotę rano udaliśmy się w kierunku Będzina. Wizytę w mieście zaczęliśmy od zwiedzania elektrowni Łagisza. Na początku zwiedzania obiektu mogliśmy zdobyć wiedzę na temat wytwarzania energii elektrycznej oraz poznać historię budowy zakładu. W dalszym etapie zwiedzania udaliśmy się do nastawni, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć jak przebiega proces monitorowania stanów na poszczególnych blokach energetycznych. Na końcu przeszliśmy na halę, gdzie uczniowie po raz pierwszy mogli zobaczyć jak odbywa się cały cykl produkcji energii elektrycznej. Elektrownia jako zakład produkcyjny wzbudziła wśród zwiedzających ogromne zainteresowanie.
Wizytę w Będzinie zakończyliśmy na zwiedzaniu zamku wraz z przewodnikiem. Uczniowie mieli okazję zapoznania się z architekturą oraz historią obiektu.

Po zakończeniu zwiedzania zamku udaliśmy się w drogę powrotną do Augustowa.