TARGI BUDMA 2015  12-14.03.2015

W dniach 12-14 marca odbył się wyjazd na targi branżowe BUDMA w Poznaniu. W wyjeździe wzięło udział 24 uczniów z klas III i IV technik budownictwa oraz trzech opiekunów. Wyruszyliśmy z Augustowa o godzinie 5.00 i bez przeszkód dojechaliśmy do Ostrołęki, gdzie zjedliśmy śniadanie. Następnie udaliśmy się do fabryki „Ytong” w Ostrołęce.

Xella Polska Sp. z o.o. istnieje na polskim rynku od 2004 roku. Powstała dzięki połączeniu dwóch organizacji, zajmujących się produkcją i dystrybucją markowych wyrobów Ytong i Silka, stosowanych w budownictwie do wznoszenia ścian. W całej grupie zatrudnionych jest ok. 680 osób, a produkcja odbywa się w jedenastu zakładach na terenie całego kraju. Xella Polska Sp. z o.o. oferuje polskim klientom szeroką gamę produktów niezbędnych do systemu białego budowania. Produkuje materiały ścienne dla budownictwa ogólnego, w szczególności koncentrując się na budownictwie mieszkaniowym. Xella jest pionierem energooszczędnych rozwiązań w budownictwie.

Zwiedziliśmy zakład. Uczennice i uczniowie po raz pierwszy mogli obejrzeć linię produkcyjną i prześledzić proces powstawania niepowtarzalnych materiałów budowlanych. Niestety nie było możliwości zrobienia zdjęć na terenie fabryki. W drodze do Poznania zjedliśmy obiad w Barze „U Andrzeja” w Kutnie. Do Poznania dotarliśmy o godz. 18.00 i po zakwaterowaniu w hotelu „Qaey” ul. Karpia 22 udaliśmy się na kolację.

W piętek rano 13 marca wyruszyliśmy na XXIV Międzynarodowe Targi Budownictwa BUDMA Poznań 2015. Międzynarodowe Targi Poznańskie - to dzięki nim Poznań, dynamicznie rozwijające się miasto, zyskało status handlowej stolicy kraju. MTP to jedna z najstarszych tego typu instytucji w Europie. Tereny targowe położone są w centrum miasta. Wiele pawilonów pochodzi z lat międzywojennych. Bardzo charakterystycznym punktem jest pawilon nr 11, tzw. Iglica - pozostałość Wieży Górnośląskiej wzniesionej w 1911 r. wg projektu wybitnego niemieckiego architekta Hansa Poelziga. Kalendarz MTP obejmuje co roku około 40 specjalistycznych imprez, które gromadzą tysiące producentów i firm handlowych ze wszystkich kontynentów.

Targi BUDMA to miejsce, w którym swoją najnowszą ofertę zaprezentowało ponad 1000 wystawców z kilkudziesięciu krajów, w tym sporo z polskiej czy europejskiej czołówki. Wśród nich znajdują się m.in. uznani producenci okien, drzwi, pokryć i akcesoriów dachowych, chemii budowlanej, czy narzędzi, pokazując setki nowych propozycji.

Podczas targów w Poznaniu zaprezentowane zostały doskonałe jakościowo i funkcjonalnie materiały, odpowiednio dopasowane do potrzeb systemy, technologie, które sprawiają, że życie staje się bardziej komfortowe, ale również dbające o ekologię i, ostatecznie, o portfel inwestora.
Hala w całości wypełniona była stoiskami firm zajmujących się branżą budowlaną. Spotkaliśmy się z wielką życzliwością wystawców, którzy chętnie tłumaczyli, wyjaśniali i odpowiadali na nasze pytania. Możliwość obserwacji pracy fachowców była bardzo wartościowa pod względem dydaktycznym. Ogólnie z targów wynieśliśmy sporo świeżej wiedzy dotyczącej nowoczesnych technologii w budownictwie. Po obiedzie razem z przewodnikiem zwiedzaliśmy Poznańską Palmiarnię oraz Ratusz i Stare Miasto. Dzień wypełniony wrażeniami sprawił, że po zjedzeniu smacznej kolacji i podsumowaniu dnia w opiekunami wszyscy udali się na zasłużony odpoczynek.

W sobotę wcześnie rano zjedliśmy śniadanie i udaliśmy się w drogę powrotną do Augustowa. Zgodnie z programem zatrzymaliśmy się w Toruniu, aby zwiedzić Starówkę, kupić pierniki oraz zjeść obiad.

Toruń to miasto magiczne. Czerwona gotycka cegła, zabytki, niebywała panorama Starego Miasta, dwa rynki, Mikołaj Kopernik, pierniki, piękne toruńskie legendy. To miasto to prawdziwa perełka pełna niezwykłych atrakcji.

Jak wiadomo nie od dziś, do Torunia przyjeżdża się zwiedzać i podziwiać Stare Miasto. Na Starym Mieście znajduje się większość najcenniejszych zabytków Torunia. Gotyckie budowle stojące przy wąskich uliczkach Starówki to coś, co musi zachwycić każdego, nawet najbardziej wybrednego turystę. Te zabytki to niewątpliwie największe bogactwo miasta. Wiele z nich, jak i cały Zespół Staromiejski Torunia, została wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Naturalnego UNESCO. Gotycki Ratusz Staromiejski, Krzywa Wieża, Dom Kopernika, spichlerze, Dwór Artusa czy Katedra świętych Janów, to najwspanialsze toruńskie zabytki. Razem z naszym pilotem pospacerowaliśmy sobie po pięknym rynku. Prawie wszyscy udali się również zakupić pierniki, których wybór był naprawdę trudny. Po obiedzie w barze mlecznym „Małgośka” wyruszyliśmy prosto do Augustowa. Myślę, że wyjazd dostarczył młodzieży zarówno wiedzy fachowej, związanej z budownictwem jak również wielu bardzo przyjemnych wrażeń, które pozostaną w ich pamięci na bardzo długo.