Archiwum z zakładki Aktualności od 27. 08. 2010 r. do 3. 01. 2011 r.

 

(15. 11. 2011 r.)
Uwaga!    
Rozkład jazdy na WWDP 18-19 listopad 2011r. w Augustowskim Centrum Edukacyjnym-
(pobierz)

(28. 10. 2011 r.)

Biuro Projektu zaprasza do udziału w Warsztatach  Wymiany Dobrych Praktyk, które odbędą się w dniach 18 – 19  listopada 2011r. w Augustowskim Centrum Edukacyjnym w Augustowie, Al. Kardynała Wyszyńskiego 3. Z każdej szkoły zapraszamy do udziału w warsztatach 2 nauczycieli oraz 2 uczniów uczestniczących w zajęciach z biologii, chemii lub fizyki. Uczestnicy warsztatów będą zakwaterowani w hotelach w Augustowie - Hotel „Amber Bay”, ul. Turystyczna 81 oraz Hotel „Laguna”, ul. Wczasowa 4.
              W ramach Warsztatów Wymiany Dobrych Praktyk, zaplanowane zostały prezentacje prac badawczych z fizyki, chemii oraz biologii wybrane w ramach organizowanego konkursu. Serdecznie dziękujemy nauczycielom i uczniom za zainteresowanie się udziałem w konkursie. Spośród zaprezentowanych publicznie prac zostaną wybrani laureaci konkursu.
              Na podstawie przesłanych materiałów (konspektów prac) do konkursu w ramach Warsztatów Wymiany Dobrych Praktyk wybrano

      
 Biologia:
1. I Liceum Ogólnokształcące w Łukowie temat
– Biologia molekularna w kuchni: Izolacja DNA z cebuli
2. I Liceum Ogólnokształcące w Sokołowie Podlaskim temat – Barwniki roślinne - właściwości i znaczenie
3. Zespół Szkół nr 1 w Grajewie, Liceum Ogólnokształcące im M. Kopernika temat - Dlaczego musimy oddychać?
      
Fizyka:
1.Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Sokółce temat:
Wady wzroku.
2. I Liceum Ogólnokształcące w Łukowie temat:
Pojemność w obwodzie prądu przemiennego.
3. Liceum Ogólnokształcące z Litewskim Językiem Nauczania im. 11 Marca w Puńsku temat:
Jak spada kamień? Wyliczenie przyspieszenia ziemskiego g.

     
Chemia:
1. Liceum Ogólnokształcące w Łukowie temat:
Czy bez chemii można żyć? Czyli chemia w życiu codziennym. Jeden dzień z życia ucznia.
          Dodatkowe dwie prezentacje z chemii zostaną wybrane spośród poniżej przedstawionych szkół, po dokonaniu przez nie poprawek konspektów prac:
    - Technikum nr 2 w Olecku
    - II Liceum Ogólnokształcące w Augustowie
    - I Liceum Ogólnokształcące w Ełku

    - I Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Nr 2 w Lubartowie
    - Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Orzyszu

    - Liceum Ogólnokształcące w Węgorzewie
          
W celu przygotowania warunków do wystąpień, bardzo prosimy nauczycieli o nadesłanie informacji o niezbędnym sprzęcie, aparaturze, materiałach, które będą wykorzystywane podczas prezentacji prac (do 7 listopada 2011r.)
            Przypominamy, aby w wystąpieniu uwzględnić:
1. Temat wystąpienia, osoby prezentujące, nazwę szkoły i nazwisko opiekuna
2. Uzasadnienie wyboru tematu, cel podjętej pracy badawczej, podjęte działania
3. Krótki zarys teoretyczny zagadnienia, odwołania do obserwowanej rzeczywistości, praktyki gospodarczej
4. Wyniki badań (obserwacji, eksperymentów, pomiarów)
5. Wnioski
6. Podsumowanie całości wystąpienia
7. Cytowaną literaturę (w tym strony internetowe)

           Na całościowe zaprezentowanie i omówienie eksperymentu każdej szkoły przewidziany
jest czas 10-12minut.
          
Zgłoszenia prosimy przesłać do Biura Projektu zgodnie z załączonym wzorem, do 7 listopada 2011r.
          Jednocześnie informujemy, że Biuro Projektu zapewnia transport uczestników na Warsztatach Wymiany Dobrych Praktyk  zgodnie z podanymi trasami (w załączeniu). Szczegółowe dane dotyczące transportu wraz z godzinami i miejscem przystanków zostaną przesłane do szkoły w terminie późniejszym. W związku z powyższym prosimy o zaznaczenie, czy Państwa szkoła będzie korzystała z transportu oraz noclegu.

                                Harmonogram do pobrania (pobierz)
                                     Zgłoszenie udziału w Warsztatach Wymiany Dobrych Praktyk (pobierz)
                                        Trasy na WWDP – ACE Augustów 18 – 19  listopada 2011 (pobierz)


(18. 10. 2011 r.)
         Informacje na temat Warsztatów Wymiany Dobrych Praktyk - WAT 22.10.2011r.

Do pobrania:

Przystanki WWDP- (pobierz)
WWDP- program - (pobierz)


(8. 09. 2011 r.)

Biuro Projektu Archimedes informuje, że w terminie 24 – 29.09.2011r.  zostanie zorganizowany wyjazd warsztatowy do Centrum Badań Jądrowych CERN  w Genewie.
           Miejsce zbiórki – Warszawa – parking przed Pałacem Kultury i Nauki od strony Muzeum Techniki -  24.09.2011r.  o godzinie 12:00 (rodzice są zobowiązani dostarczyć, a następnie w dniu 29.09.2011r. ok. godziny 15:00 odebrać dziecko z miejsca zbiórki).
            Prosimy o punktualne przybycie na miejsce zbiórki wyjazdu do Genewy na zajęcia warsztatowe w dniu 24.09.2011r.
            Informujemy, że niepełnoletnich uczestników wyjazdu będą mogli odebrać w dniu 29.09.2011 rodzice lub osoba z pisemnym upoważnieniem rodzica do odbioru dziecka.
           W ramach wyjazdu młodzież będzie miała zapewnione: nocleg, wyżywienie, bilety wstępu do zwiedzanych obiektów oraz Aquaparku, ubezpieczenie, transport (jedynym kosztem jaki są zobowiązani pokryć rodzice jest koszt dowiezienia i odebrania dziecka do i z  miejsca zbiórki oraz ewentualne kieszonkowe).          Ponadto informujemy, że opieka nad uczestnikami wyjazdu będzie sprawowana przez opiekunów Biura Projektu w terminie od 24.09.2011r od godziny 12:00 do 29.09.2011r. do czasu powrotu na miejsce zbiórki (planowany powrót ok. godziny 15:00).
            Kierownikiem (opiekunem) wyjazdu warsztatowego do CERN w  Genewie w dniach 24.09.2011-29.09.2011 będzie pani
BEATA ALESZCZYK – tel. 606 645 300. Po przekroczeniu granicy prosimy o kontaktowanie się telefoniczne z kierownikiem wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach ze względu na wysoki koszt roamingu.
            W związku z powyższym prosimy o wytypowanie jednego ucznia ze szkoły, biorącego udział w projekcie, który szczególnie wyróżnia się w zajęciach i przedsięwzięciach oraz osiąga wysokie wyniki w nauce z fizyki i przesłanie w terminie do 14.09.2011r. następujących dokumentów:

 1. Zgłoszenie uczestnika wyjazdu warsztatowego do CERN
         w ramach realizacji Projektu ARCHIMEDES    (załącznik 4.2.M/CERN),
     2. Karta Kwalifikacyjna uczestnika wyjazdu warsztatowego do CERN (oryginał)

     Sposób rekrutacji uczestnika na wyjazd warsztatowy do CERN w ramach realizacji Projektu ARCHIMEDES  (załącznik 4.1.M/CERN) i Oświadczenie rodziców o zgodzie na udział w wyjeździe warsztatowym do CERN  (załącznik 4.3.M/CERN). prosimy przechowywać w szkole w 1 egzemplarzu i nie wysyłać do Biura Projektu.

            Zgłoszenia można przesłać faxem,  e-mailem lub listownie na adres:
                               Augustowskie Centrum Edukacyjne,                          
                               Al. Kard. Wyszyńskiego 3, 16–300 Augustów,
                               fax. 087 643 28 61, e-mail:
biuro@ace.pol.pl.
           
Wytypowany uczeń powinien posiadać aktualny paszport lub dowód osobisty. W związku z tym, że zaplanowane jest wejście do Aquaparku prosimy o zabranie przez ucznia stroju kąpielowego.


(21. 06. 2011 r.)

W nawiązaniu do pisma z dnia 30.05.2011r. Biuro Projektu „ARCHIMEDES” przesyła informacje dotyczące obozów naukowych  z biologii i z matematyki:
       OBOZY Z BIOLOGII:                                                                       
1. BIEBRZAŃSKI PARK NARODOWY (27 czerwiec – 2 lipiec 2011) –  „BARTLOWIZNA” – ul. Nadbiebrzańska 32,
   19-110 Goniądz, kierownik – Stanisław Kirvel tel. 698 189 419
2. WIGIERSKI PARK NARODOWY (27 czerwiec – 2 lipiec 2011)  – Pensjonat „Wigierski”  - Mikołajewo 22 c,
    16-503 Krasnopol, kierownik – Jolanta Sowól tel. 785 933 418
3. BIEBRZAŃSKI PARK NARODOWY (4  - 9 lipca 2011) – „BARTLOWIZNA” – ul. Nadbiebrzańska 32,
    19-110 Goniądz, kierownik – Jolanta Sowól tel. 785 933 418
4. POLESKI PARK NARODOWY (22 – 27 sierpień  2011)  – Zajazd „DROB” – ul. Lubelska 4a,
    22-234 Urszulin, kierownik – Dorota Frąckiewicz tel. 504 978 889

       OBOZY Z MATEMATYKI:
1. WOJSKOWA AKADEMIA TECHNICZNA (4 – 9 lipiec 2011) – Hotel „Aramis”,
    ul. Mangalia 3b, Warszawa, kierownik – Alicja Szenk tel. 606 312 299
2. WOJSKOWA AKADEMIA TECHNICZNA (11 – 16 lipiec 2011) – Hotel „Aramis”, ul. Mangalia 3b,
    Warszawa, kierownik – Dorota Frąckiewicz tel. 504 978 889

           O  tym w którym terminie jedzie Państwa szkoła zostaliście Państwo poinformowani  w piśmie z dnia 30.05.2011r. Prosimy o dokładne przekazanie informacji uczestnikom w zależności od tego na jaki obóz zostali zgłoszeni.
           W ramach obozu młodzież będzie miała zapewnione zajęcia edukacyjne i rekreacyjno – sportowe, zakwaterowanie, całodobowe wyżywienie, transport. Opiekę wychowawczą w trakcie trwania obozu zapewnia Biuro Projektu „ARCHIMEDES”.
           Poniżej podajemy trasy autokarów, które dowiozą młodzież na miejsce obozów i z powrotem:

OBÓZ W  BPN i w WPN w terminie 27.06 – 02.07.2011

   1. Trasa w dniu  - 27 czerwca 2011 r.(poniedziałek) – dworce PKS:

Ryki (4.30) – ul. Warszawska 13 (wsiada opiekun, wsiadają Ryki,)
Puławy (5.00)
– ul. Lubelska 9 (wsiadają  Puławy)
Lubartów (6.30) – ul. Słowackiego 7 (np. starego szpitala)  - (wsiada Lubartów, Ostrów Lubelski i Milejów)
Radzyń Podlaski (7.30) – ul. Rynek 1 (wsiada Radzyń Podlaski)
Łuków (8.00) – ul. Staropijarska 12 (wsiada Łuków, Adamów)
Międzyrzec Podlaski (8.30) – Brzeska 33  (wsiada Międzyrzec Podlaski)
Łosice (9.00) – ul. Piłsudskiego 14 (wsiadają Łosice)
Sokołów Podlaski (10.00) – ul. Wolności 54  (wsiada Sokołów Podlaski)
Goniądz (13.00) – Ośrodek „Bartlowizna”  (wysiadają uczestnicy obozu w BPN)
Mikołajewo (15.00) – „Pensjonat Wigierski  (wysiadają uczestnicy obozu w WPN)

 Trasa powrotna w dniu 2 lipca 2011r.:

Mikołajewo – „Pensjonat Wigierski (9.00) - Goniądz  – Ośrodek „Bartlowizna” (11.15) - 
Zambrów - Sokołów Podlaski - Łosice - Międzyrzec Podlaski - Łuków - Radzyń Podlaski - Lubartów - Puławy - Ryki

   2. Trasa w dniu 27 czerwca 2011 (poniedziałek) – dworce PKS:

Grajewo (10.50)– ul. Popiełuszki 1 (wsiada opiekun i Grajewo)
Mońki (11.30) – ul. Dworcowa 13 (wsiadają Mońki)
Suchowola (12.30)  – ul. Augustowska (wsiada Suchowola)
Dąbrowa Białostocka (13.00)  - Plac Kościuszki 1 (wsiada Dąbrowa Białostocka i Sokółka)
Mikołajewo (15.00) – „Pensjonat Wigierski 

      Trasa powrotna w dniu 2 lipca 2011r.:
Mikołajewo (9.00)
- „Pensjonat Wigierski” - Dąbrowa Białostocka - Suchowola – Mońki -Grajewo

      
OBÓZ W  BPN w terminie 04.07 – 09.07.2011

   3. Trasa w dniu  - 4 lipca 2011 r.(poniedziałek):

Augustów (09:30) -   komenda policji (wsiada opiekun)
Suwałki (10:30) ,
ul. Utrata przystanek MZK na przeciw dworca PKS (wsiadają Suwałki)
Puńsk (11:00), ul. Mickiewicza przy kościele, (wsiada Puńsk)
Sejny (11:25), dworzec PKS, (wsiadają Sejny)
Augustów (12:15), parking przy Kauflandzie, (wsiada Augustów)
Ełk (13:25), Dworzec PKS, (wsiada Ełk)
Grajewo (14:00), Dworzec PKS (wsiada Wojewodzin)
Goniądz (14:30) - Ośrodek  „ Bartlowizna ‘’

Trasa powrotna w dniu 9 lipca 2011r.:
Goniądz (09:00)
- Ośrodek  „ Bartlowizna ‘’ – Grajewo – Ełk – Augustów – Sejny – Puńsk – Suwałki – Augustów

OBÓZ W  PPN w terminie 22.08 – 27.08.2011
   4.
Trasa w dniu  - 22 sierpnia 2011r.(poniedziałek) – dworce PKS:

Olecko (5.30) - ul. Wojska Polskiego 7 (wsiada: opiekun, Olecko)
Gołdap (6.10)
- Pl. Zwycięstwa (wsiada:  Gołdap)
Giżycko (7.40) - Plac Dworcowy (wsiada: Giżycko, Kętrzyn i Węgorzewo)
Orzysz (8.20) - ul. Rynek (wsiada: Orzysz)
Pisz (8.50)- ul. Dworcowa 22 (wsiada: Pisz)
Urszulin (15.00) – Pensjonat „DROB”

 Trasa powrotna w dniu 27 sierpnia 2011r. (sobota)
Urszulin –Pensjonat DROB (9.00)
- Pisz – Orzysz – Giżycko – Gołdap – Olecko

         OBÓZ NA  WAT w terminie 04.07 – 09.07.2011

   5. Trasa w dniu  - 4 lipca 2011 r.(poniedziałek):

Augustów (07:15) –komenda policji (wsiada opiekun)
Augustów (08:00) – parking przy Kauflandzie (wsiada Augustów)
Suchowola (08:45) – dworzec PKS (wsiada Suchowola, Dąbrowa Białostocka)
Korycin (09:10) – dworzec PKS przy wiatraku (wsiada Sokółka)
Siemiatycze (11:30) – Plac Jana Pawła II ( wjazd od Białegostoku )przystanek MZK (wsiadają Łosice)
Sokołów Podlaski (12:30) – dworzec PKS ul. Baczyńskiego (wsiada Sokołów Podlaski)
Warszawa  (14:00) - Hotel ARAMIS, ul. Mangalia 3b

Trasa powrotna w dniu 9 lipca 2011r.:
Warszawa (godz. 9:00)
– Sokołów Podlaski – Siemiatycze – Korycin – Suchowola – Augustów

   6. Trasa w dniu  - 4 lipca 2011 r.(poniedziałek) dworce PKS:

Puławy (7.30)  - ul. Lubelska 9  (wsiada opiekun, Puławy i Ryki)
Lubartów (9.10)  
- ul. Słowackiego 7 (np. starego szpitala) (wsiada Lubartów, Ostrów Lubelski,  Milejów)
Radzyń Podlaski (10.10) – Lubelska 1 (wsiada Radzyń Podlaski)
Międzyrzec Podlaski (10.50) – Żarówie 22 – róg Brzeskiej(wsiada Międzyrzec Podlaski)
Łuków (11.30) – ul. Staropijarska 12 (wsiada Łuków, Adamów)
Warszawa  (14:00) - Hotel ARAMIS, ul. Mangalia 3b

Trasa powrotna w dniu 9 lipca 2011r.:
Warszawa (godz. 9:00)
– Łuków – Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski – Lubartów – Puławy

         OBÓZ NA  WAT w terminie 11.07 – 16.07.2011

   7. Trasa w dniu  - 11 lipca 2011 r.(poniedziałek):

Augustów  (05:00) –komenda policji (wsiada opiekun)
Suwałki (06:15)
– parking dawny dworzec PKS ul. Hamerszmitta (wsiadają Suwałki, Puńsk, Sejny)
Olecko (07:00) – dworzec PKS/PKP (wsiada Olecko)
Gołdap (07:40)  – Plac Zwycięstwa koło hotelu „ Janczes ” (wsiada Gołdap)
Węgorzewo (08:30) – ul. Zamkowa koło Urzędu Miasta (wsiada Węgorzewo, Kętrzyn)
Giżycko (09:00) – ul. Warszawska koło hotelu „ Wodnik” (wsiada Giżycko)
Orzysz (09:30) – ul. Rynek koło hotelu „ Mazury” (wsiada Orzysz, Pisz)
Ełk (10:00) -  ul. Wojska Polskiego  koło Domu Kultury (wsiada Ełk)
Grajewo (10:30) – dworzec PKS (wsiada Grajewo, Wojewodzin, Mońki)
Warszawa  (14:00) - Hotel ARAMIS, ul. Mangalia 3b

Trasa powrotna w dniu 16 lipca 2011r.:
Warszawa (godz. 9:00)
– Grajewo – Ełk – Orzysz – Giżycko – Węgorzewo – Gołdap – Olecko – Suwałki – Augustów

          Harmonogramy obozów do pobrania:


Harmonohram BPN 27.06.- 2.07.2011 r. - pobierz
Harmonogram BPN 4- 9.07.2011 r. - pobierz
Harmonogram PPN 22- 27.08.2011 r.- pobierz
Harmonogram WAT 4- 9.07.2011 r. - pobierz
Harmonogram WAT 11- 16.07.2011 r.- pobierz
Harmonogram WPN 27.06- 2.07.2011 r. - pobierz


(21. 06. 2011 r.)

Szanowni Państwo

           Zbliża się termin wypełnienia szczegółowej charakterystyki wsparcia za okres kwiecień-czerwiec 2011r. – termin dostarczenia do biura projektu – 04.07.2011r.
           Oraz sporządzenia sprawozdania merytorycznego za I półrocze 2011r. – termin dostarczenia do biura projektu – 10.07.2011r.
           W charakterystyce i sprawozdaniu proszę nie wykazywać uczniów kończących udział w projekcie. Uczniowie, którzy w tym roku powinni zakończyć udział w projekcie – kończą dopiero z dniem 31.08.2011r.(czyli w III kwartale 2011r.) Proszę nie wykazywać wtedy uczniów kół matematycznych (ze względu na możliwość brania przez nich udziału w konkursie matematycznym- tych uczniów wykażecie Państwo jako kończących dopiero po ogłoszeniu wyników konkursu matematycznego).

            Proszę o terminowe przysyłanie dokumentów do biura projektu.


(09. 06. 2011 r.)

 Prosimy o przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej wśród uczestników zajęć dodatkowych i kół naukowych  2010/2011
     
Ankiety wraz z zestawieniami zbiorczymi w wersji papierowej (oddzielne dla zajęć dodatkowych i kół naukowych) należy odesłać do biura projektu do dnia 22 czerwca 2011r.
      
Preferowana wielkość ankiet – format A5
     
  Preferowana wielkość zestawień zbiorczych – format A4                                                                  

Do pobrania:

                   Ankieta Nr 3 – zajęcia dodatkowe-  pobierz
                
Ankieta Nr 4- koła naukowe- pobierz
              
   Zbiorcze zestawienie wyników ankiety Nr 3 - pobierz
                  
Zbiorcze zestawienie wyników ankiety Nr 4  - pobierz


(08. 06. 2011 r.)

Biuro Projektu Archimedes przesyła informacje na temat wyjazdu  warsztatowego do Centrum Badań Jądrowych CERN  w Genewie w terminie 14 – 19.06.2011r.

 Miejsce zbiórki – parking przed Pałacem Kultury i Nauki od strony    Muzeum Techniki  -  14.06.2011r. o godzinie 11:30 (rodzice są zobowiązani dostarczyć a następnie w dniu 19.06.2011r. ok. godziny 14:00 odebrać dziecko z miejsca zbiórki).

        Ponadto informujemy, że opieka nad uczestnikami wyjazdu będzie sprawowana przez opiekunów Biura Projektu w terminie od 14.06.2011r od godziny 11:30 do 19.06.2011r. do czasu powrotu na miejsce zbiórki (planowany powrót ok. godziny 14:00).

        Prosimy o punktualne przybycie na miejsce zbiórki wyjazdu do Genewy na zajęcia warsztatowe w dniu 14.06.2011r.
      
Informujemy, że niepełnoletnich uczestników wyjazdu będą mogli odebrać w dniu 19.06.2011 rodzice lub osoba z pisemnym upoważnieniem rodzica do odbioru dziecka.
 
      Kierownikiem (opiekunem) wyjazdu warsztatowego do CERN w  Genewie w dniach 14.06.2011-19.06.2011 będzie pan JACEK SZYBAJŁO – tel. 793 675 201. Po przekroczeniu granicy prosimy o kontaktowanie się telefoniczne z kierownikiem wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach ze względu na wysoki koszt roamingu.

 

PROGRAM  IMPREZY GENEWA

 Dzień 1

- wyjazd z Warszawy o godzinie 12:00

- obiad ok. godziny 14:00 w okolicach Piotrkowa Trybunalskiego
  (Proszenie – Zajazd Górski)

- kolacja ok. godziny 21:00 w okolicach Bolesławca (Gospoda Kruszyna)

- przejazd przez Niemcy w kierunku Szwajcarii

 Dzień 2

- śniadanie w okolicach Strasbourga (Francja) ok. godziny 8:30 (Flunch)

- dojazd do Genewy – ok. godziny 14:00 – obiad (Flunch)

- zakwaterowanie w hotelu All Season*** w Annemasse

- zwiedzanie Genewy – fontanna Jet d”Eau, wyspa na Rodanie” Ile Rousseau”,
  Promenade des Bastions
(Pomnik Reformacji), pomnik twórcy Czerwonego Krzyża
 
(Henri Dunant), siedziba ONZ (Palais des Nations)- z zewnątrz

- kolacja ok. godziny 20:00 (Casino Cafeteria)

 Dzień 3

- śniadanie w hotelu o godzinie 7:00

- przejazd do CERN w Genewie

- zajęcia w Instytucie CERN od 9:00 do 15:00
  – organizacja własna Zleceniodawcy

- w przerwie obiad na terenie CERN ok. godziny 13:00

- zajęcia rekreacyjne -  wycieczka statkiem
  po Jeziorze Annecy w godzinach 16:00 – 19:00

- kolacja ok. godziny 20:00 (Casino Cafeteria)

 Dzień 4

- śniadanie w hotelu o godzinie 7:00

- przejazd do CERN w Genewie;

- zajęcia w CERN – organizacja własna Zleceniodawcy

- obiad na terenie CERN o godzinie 13:00

- wyjazd do Chamonix- godz. 16:00 - wjazd na Aiguille du Midi

- kolacja ok. godziny 20:00 (Casino Cafeteria)

- powrót do hotelu

 Dzień 5

- śniadanie w hotelu o godzinie 7:00

- wykwaterowanie z hotelu- przejazd do Berna – spacer po starym mieście: zabytkowe fontanny,
  Niedźwiedzie Jamy, ratusz z wieżą
zegarową

- obiad w okolicach Strasburga ok. godz. 14:30 (Flunch)

- wyjazd w kierunku Polski

- kolacja na terenie Niemiec ok. godziny 20:00

- nocny przejazd

 Dzień 6

- śniadanie w Polsce ok. godziny 7:00 (Zajazd Górski Pod „Niedźwiedziem” Dębska Kuźnia)

- obiad pod Warszawą ok. godziny 12:00 (Zajezdnia Asłan)

-   zakończenie wyjazdu ok. godziny 14:00 w Warszawie

         W ramach wyjazdu młodzież będzie miała zapewnione: nocleg, wyżywienie (3 razy dziennie), bilety wstępu do zwiedzanych obiektów , ubezpieczenie, transport (jedynym kosztem jaki są zobowiązani pokryć rodzice jest koszt dowiezienia i odebrania dziecka do i z  miejsca zbiórki oraz ewentualne kieszonkowe).

 

Przypominamy o konieczności zabrania ze sobą aktualnych paszportów lub dowodów osobistych.
 

(01. 06. 2011 r.)

Biuro Projektu „ARCHIMEDES” informuje, że w okresie wakacyjnym  w ramach projektu zostaną zorganizowane obozy naukowe z biologii oraz z matematyki. Obozy z biologii odbędą się w parkach narodowych a obozy z matematyki odbędą się na Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. Poniżej przedstawiamy podział szkół w ramach poszczególnych obozów. W ramach obozu młodzież będzie miała zapewnione zajęcia edukacyjne i rekreacyjno – sportowe, zakwaterowanie, całodobowe wyżywienie, transport. Opiekę wychowawczą w trakcie trwania obozu zapewnia Biuro Projektu „ARCHIMEDES” (nauczyciele z kwalifikacjami). W pismach, które przesłaliśmy do Państwa szkół prosiliśmy o wytypowanie po dwóch uczestników kół naukowych  z biologii oraz jednego uczestnika kół naukowych z matematyki i przesłanie do Biura Projektu  w terminie do 10 czerwca 2011r. następujących dokumentów:

1.      Zgłoszenie uczestnika obozu naukowego w ramach realizacji Projektu ARCHIMEDES  (załącznik 4.2.M),

2.      Karta Kwalifikacyjna uczestnika obozu naukowego

Sposób rekrutacji uczestnika na obóz naukowy w ramach realizacji Projektu ARCHIMEDES  (załącznik 4.1.M) i oświadczenie rodziców o zgodzie na udział w obozie  (załącznik 4.3.M). prosimy przechowywać w szkole w 1 egzemplarzu i nie wysyłać do Biura Projektu.

Szczegółowe harmonogramy oraz informacje o dokładnej organizacji obozów zostaną przesłane do szkół  i zamieszczone na stronie www po otrzymaniu informacji o zgłoszonych przez szkołę uczestnikach obozu.

Zgłoszenia można przesłać faxem,  e-mailem lub listownie na adres:

   Augustowskie Centrum Edukacyjne,
                  Al. Kard. Wyszyńskiego 3,

    16–300 Augustów, fax. 087 643 28 61,

                e-mail: biuro@ace.pol.pl.

 

                           OBOZY NAUKOWE 2011

 

BPN (27 czerwiec – 2 lipiec 2011) – szkoły:

 

  1. Technikum przy ZSP w Radzyniu Podlaskim – 2 os.
  2. II LO przy ZSP w Radzyniu Podlaskim – 2 os.
  3. I LO w Radzyniu Podlaskim – 2 os.
  4. I LO w Puławach – 2 os.
  5. II LO w Puławach – 2 os.
  6. III LO w ZSO Nr 2 w Puławach – 2 os.
  7. LO w ZS Nr 2 w Milejowie – 2 os.
  8. I LO w Rykach – 2 os.
  9. Technikum Ekonomiczne w ZSE w Międzyrzecu Podlaskim – 2 os.
  10. I LO w Międzyrzecu Podlaskim – 2 os.
  11. Technikum w ZS w Ostrowie Lubelskim – 2 os.
  12. I LO w ZS Nr 2 w Lubartowie – 2 os.

 WPN (27 czerwiec – 2 lipiec 2011)  – szkoły:

    1.   Technikum Nr 2 w ZS Nr 2 w Łukowie -  2 os.
  2.   LO w Adamowie – 2 os.
  3.   I LO w Łukowie – 2 os.
  4.   LO w ZS Nr 1 w Łosicach – 2 os.
  5.   Technikum w ZS Nr 3 Łosicach – 2 os.
  6.   I LO w Sokołowie Podlaskim – 2 os
  7.   II LO ZS 2 Grajewo – 2 os.
  8.   LO w ZS Nr 1 w Grajewie – 2 os.
  9.   LO w Suchowoli – 2 os.
 10.  LO w Dąbrowie Białostockiej – 2 os.
 11.  LO w Sokółce – 2 os.
 12.  LO w ZSOiZ w Mońkach – 2 os.

 BPN (4  - 9 lipca 2011) – szkoły:

  1.  Technikum Nr 3 ZST w Suwałkach – 2 os.
  2.  II LO ZS Nr 2 w Suwałkach – 2 os.
  3.  III LO w ZS Nr 1 w Suwałkach – 2 os.
  4.  LO Sejny – 2 os.
  5.  LO Puńsk – 2 os.
  6.  I LO Augustów – 2 os.
  7.  Technikum Nr 1 ACE Augustów – 2 os.
  8.  II LO Augustów – 2 os.
  9.  Technikum Wojewodzin – 2 os.
 10. Technikum Nr  6 w ZSM-E w Ełku -  2os.
 11. I I LO w ZS Nr 2 w Ełku – 2 os.
 12. I LO Ełk  - 2 os.

 PPN (22 – 27 sierpień  2011)  – szkoły:

  1.  LO w ZSO w Gołdapi – 2 os.
  2.  II LO w Giżycku – 2 os.
  3.  Technikum Nr 3 w ZSZ w Giżycku – 2 os.
  4.  I LO w Giżycku – 2 os.
  5.  Technikum w ZST w Olecku – 2 os.
  6.  I LP w ZSLiZ w Olecku – 2 os.
  7.  II LO w Piszu – 2 os.
  8.  LO w ZSO w Piszu – 2 os.
  9.  LO w ZSO w Orzyszu – 2 os.
 10.  LO w Węgorzewie – 2 os.
 11.  LO w Kętrzynie – 2 os.
 12.  LP w ZSZ w Gołdapi –  2 os. 

 WAT (4 – 9 lipiec 2011) – szkoły:

  1.  Technikum przy ZSP w Radzyniu Podlaskim – 1 os.
  2.  II LO przy ZSP w Radzyniu Podlaskim – 1 os.
  3.  I LO w Radzyniu Podlaskim – 1 os.
  4.  I LO w Puławach – 1 os.
  5.  II LO w Puławach – 1 os.
  6.  III LO w ZSO Nr 2 w Puławach – 1 os.
  7.  LO w ZS Nr 2 w Milejowie – 1 os.
  8.  I LO w Rykach – 1 os.
  9.  Technikum Ekonomiczne w ZSE w Międzyrzecu Podlaskim – 1 os.
 10.  I LO w Międzyrzecu Podlaskim – 1 os.
 11.  Technikum w ZS w Ostrowie Lubelskim – 1 os.
 12.  I LO w ZS Nr 2 w Lubartowie – 1 os.
 13.  Technikum Nr 2 w ZS Nr 2 w Łukowie -  1 os.
 14.  LO w Adamowie – 1 os.
 15.  I LO w Łukowie – 1 os.
 16.  LO w ZS Nr 1 w Łosicach – 1 os.
 17.  Technikum w ZS Nr 3 Łosicach – 1 os.
 18.  I LO w Sokołowie Podlaskim – 1 os
 19.  I LO Augustów – 1 os.
 20.  Technikum Nr 1 ACE Augustów – 1 os.
 21.  II LO Augustów – 1 os.
 22.  LO w Suchowoli – 1 os.
 23.  LO w Dąbrowie Białostockiej – 1 os.
 24.  LO w Sokółce – 1 os.

WAT (11 – 16 lipiec 2011) – szkoły:

  1. Technikum Nr 3 ZST w Suwałkach – 1 os.
  2. II LO ZS Nr 2 w Suwałkach – 1 os.
  3. III LO w ZS Nr 1 w Suwałkach – 1 os.
  4. LO Sejny – 1 os.
  5. LO Puńsk –1 os.
  6. Technikum Wojewodzin – 1 os.
  7. II LO ZS 2 Grajewo – 1 os.
  8.  LO w ZS Nr 1 w Grajewie – 1 os.
  9. LO w ZSOiZ w Mońkach – 1 os.
  10. Technikum Nr  6 w ZSM-E w Ełku -  1os.
  11. II LO w ZS Nr 2 w Ełku – 1 os.
  12. I LO Ełk  - 1 os.
  13. LO w ZSO w Gołdapi – 1 os.
  14. II LO w Giżycku – 1 os.
  15. Technikum Nr 3 w ZSZ w Giżycku – 1 os.
  16. I LO w Giżycku – 1 os.
  17. Technikum w ZST w Olecku – 1 os.
  18. I LP w ZSLiZ w Olecku – 1 os.
  19. II LO w Piszu – 1 os.
  20. LO w ZSO w Piszu – 1 os.
  21. LO w ZSO w Orzyszu – 1 os.
  22. LO w Węgorzewie – 1 os.
  23. LO w Kętrzynie – 1 os.
  24. LP w ZSZ w Gołdapi –  1 os. 

(20. 04. 2011 r.)

Biuro Projektu Archimedes informuje, że w terminach:
          I.     09.05.2011 – 14.05.2011r.
         II.    14.06.2011 – 19.06.2011r.
zostaną zorganizowane wyjazdy warsztatowe do Centrum Badań Jądrowych CERN w Genewie.
         Poniżej podajemy informacje na temat wyjazdu w I terminie:

         Miejsce zbiórki – Warszawa – parking przed Pałacem Kultury i Nauki -  09.05.2011r. o godzinie 12:00 (rodzice są zobowiązani dostarczyć a następnie w dniu 14.05.2011r. ok. godziny 15:00 odebrać dziecko z miejsca zbiórki).
    
 Prosimy o punktualne przybycie na miejsce zbiórki wyjazdu do Genewy na zajęcia warsztatowe w dniu 09.05.2011r.
           Informujemy, że niepełnoletnich uczestników wyjazdu będą mogli odebrać w dniu 14.05.2011 rodzice lub osoba z pisemnym upoważnieniem rodzica do odbioru dziecka.
        W ramach wyjazdu młodzież będzie miała zapewnione: nocleg, wyżywienie, bilety wstępu do zwiedzanych obiektów oraz Aquaparku, ubezpieczenie, transport (jedynym kosztem jaki są zobowiązani pokryć rodzice jest koszt dowiezienia i odebrania dziecka do i z  miejsca zbiórki oraz ewentualne kieszonkowe).

     Ponadto informujemy, że opieka nad uczestnikami wyjazdu będzie sprawowana przez opiekunów Biura Projektu w terminie od 09.05.2011r od godziny 12:00 do 14.05.2011r. do czasu powrotu na miejsce zbiórki (planowany powrót ok. godziny 15:00).
         W związku z powyższym prosimy o wytypowanie
jednego ucznia ze szkoły, biorącego udział w projekcie, który szczególnie wyróżnia się w zajęciach i przedsięwzięciach oraz osiąga wysokie wyniki w nauce z fizyki i przesłanie w terminie do 28.04.2011r. następujących dokumentów:
         1.  Zgłoszenie uczestnika wyjazdu warsztatowego do CERN w ramach realizacji
              Projektu ARCHIMEDES    (załącznik 4.2.M/CERN - POBIERZ),
         2.  Karta Kwalifikacyjna uczestnika obozu naukowego:

                   1.  Zgłoszenia uczniów na drugi termin – 09.05.2011 – 14.05.2011r. (pobierz)
                   2.  Zgłoszenia uczniów na drugi termin – 14.06.2011 – 19.06.2011r. (pobierz)
      Sposób rekrutacji uczestnika na wyjazd warsztatowy do CERN w ramach realizacji Projektu ARCHIMEDES  (załącznik 4.1.M/CERN - POBIERZ) i Oświadczenie rodziców o zgodzie na udział w wyjeździe warsztatowym do CERN  (załącznik 4.3.M/CERN - POBIERZ). prosimy przechowywać w szkole w 1 egzemplarzu i nie wysyłać do Biura Projektu.
      Zgłoszenia można przesłać faxem,  e-mailem lub listownie na adres:

                Augustowskie Centrum Edukacyjne,                           
            Al. Kard. Wyszyńskiego 3, 16–300 Augustów,
            fax. 087 643 28 61, e-mail: biuro@ace.pol.pl.

              Wytypowany uczeń powinien posiadać aktualny paszport lub dowód osobisty.
            W załączeniu przesyłamy również Kartę kwalifikacyjną uczestnika wyjazdu zagranicznego, prosimy o jej wypełnienie i odesłanie oryginału na adres Augustowskiego
Centrum Edukacyjnego do 04.05.2011r. (wcześniej przed wysłaniem prosimy o przesłanie wypełnionej i podpisanej Karty kwalifikacyjnej faxem na numer 087 643 28 61 w terminie do 28.04.2011r.). 
        W związku z tym, że zaplanowane jest wejście do Aquaparku prosimy o zabranie przez ucznia stroju kąpielowego.
        Zgłoszenia uczniów na drugi termin – 14.06.2011 – 19.06.2011r. należy dokonać w sposób analogiczny w terminie do 31.05.2011r.


(28. 03. 2011 r.)
          "Termin nadesłania Szczegółowej charakterystyki wsparcia - 4 kwietnia 2011r. (termin dostarczenia do biura projektu)"

(23. 03. 2011 r.)
       
         Wyniki finału konkursu matematycznego "Archimedes" edycja 2010/2011

                                                                    (pobierz)


(18. 03. 2011 r.)
       Informujemy, że z przyczyn technicznych do Biuletynu Metodyczno- Naukowego Nr 3 z grudnia 2010 r. nie zostały dołączone płyty z prezentacją "CERN- Europejska Organizacja Badań Jądrowych". Płyta ta zostanie dostarczona przez konsultantów do Państwa szkół  w najbliższym czasie. Przepraszamy.

(21. 02. 2011 r.)

        Przypominamy, że listę osób, które rozpoczynają udział w projekcie wraz z oświadczeniami (4 strony) podpisanymi przez prawnych opiekunów uczestników należy przesłać na adres biura projektu
                    do 4 marca 2011r. (data wpływu do biura projektu).
 
Uwagi:
Proszę o prawidłową weryfikację PESEL uczestnika, gdyż na tej podstawie uczestnik jest rejestrowany prawidłowo do systemu.

  • Data podpisania Oświadczenia (str. 1) nie może być późniejsza niż data przystąpienia do projektu.
  • Pole „Data zakończenia udziału w projekcie” należy pozostawić niewypełnione.

(25. 02. 2011 r.)
       W zakładce Konkurs matematyczny znajduje się Harmonogram przedsięwzięć związanych z organizacją w Wojskowej Akademii Technicznej finału Konkursu Matematycznego "Archimedes"  edycja 2010/2011 r.

 

(14. 02. 2011 r.)

        W związku z rozpoczęciem nowego roku 2011 Biuro Projektu ARCHIMEDES informuje, iż od 4 marca do 17 czerwca 2011r. (harmonogram wyjazdów w załączeniu- pobierz) młodzież z Państwa szkoły będzie uczestniczyła w zajęciach laboratoryjnych z chemii lub z fizyki i chemii, które odbędą się na Politechnice Warszawskiej, ul. Noakowskiego  2.
       Każdy z proponowanych tematów przeznaczony jest do realizacji podczas czterogodzinnych zajęć dydaktycznych z udziałem 6 osobowej grupy uczniów (łącznie 2 grupy po 6 uczniów). Każde spotkanie składa się z etapów:

  • Krótkie omówienie organizacji zajęć i tematu z całą grupą.

  • Samodzielne przeprowadzenie eksperymentów przez uczniów pod nadzorem nauczyciela.

  • Opracowanie wyników w postaci obliczeń i wykresów.

  • Zestawienie wyników otrzymanych przez całą grupę i ich wspólne omówienie.

          Nauczyciele prowadzący koła naukowe powinni omówić z uczniami zagadnienia dotyczące wykonywanego ćwiczenia. Instrukcje ćwiczeń znajdą Państwo na naszej stronie internetowej.
           Przypominamy jednocześnie, że grupa w danej szkole powinna być utworzona
z 12 uczniów uczęszczających na koła naukowe lub innych zainteresowanych naukami ścisłymi (12 osób z chemii lub 6
osób z chemii i 6 osób z fizyki, w przypadku, jeżeli Państwa szkoła w harmonogramie została wskazana na zajęcia z chemii i z fizyki).
           Każda szkoła w otrzymanej na ten rok dotacji (po złożeniu zapotrzebowania za I lub II kwartał – w zależności od terminu wyjazdu) w ramach jednego wyjazdu laboratoryjnego otrzyma środki finansowe na:

  •     opiekę na wyjazdach – 250zł/wyjazd (podstawa + składki) umowa cywilnoprawna-
    około 210 zł brutto (1 osoba),

  •     zwrot kosztów dowozu uczniów na wyjazdy laboratoryjne w zależności od kosztów dojazdu na uczelnię – do 3000zł,

  •     ubezpieczenie uczniów NWW podczas dojazdu na zajęcia laboratoryjne – do 70zł,

  •    wyżywienie uczniów i opiekunów podczas wyjazdu na zajęcia laboratoryjne – do 715zł.

 Harmonogram zajęć na Politechnice Warszawskiej:

9:45 – przyjazd na parking na Terenie Głównym Politechniki Warszawskiej
         (wjazd od  ul. Noakowskiego) lub na parking (wjazd od ulicy Nowowiejskiej)

10:00 –  11:00 - spotkanie z pracownikiem Politechniki Warszawskiej
                      (Gmach Główny Politechniki Warszawskiej, Pl. Politechniki 1,
                       Sekretariat Prorektora ds. Studenckich - pokój 112)

11:00-14:15 – zajęcia laboratoryjne

             Zajęcia z chemii odbywają się pod opieką pracownika Politechniki Warszawskiej w budynku Technologii Chemicznej ul. Koszykowa 75,  natomiast na zajęcia z fizyki uczniowie jadą do Gmachu Mechatroniki przy ul. Św. A. Boboli 8 busem, którym przyjechali.

             W szatni zostawiają kurtki przechodzą na 3 piętro do pokoju 311.
 

Bardzo ważne:

             Prosimy o przesłanie do Biura Projektu imiennych list uczestników wyjazdu laboratoryjnego (zał. 3.2.M Poradnika Merytoryczno - Finansowego) oraz podanie imienia, nazwiska i telefonu kontaktowego opiekuna wyjazdu.
            Opiekun jadący z młodzieżą powinien skontaktować się z pracownikiem PW - Panią Krystyną Brożek (tel. 22 234 78 27) w celu podania danych opiekuna oraz numeru rejestracyjnego busa w celu uzyskania przepustki na parking główny.


(14. 02. 2011 r.)

W związku z rozpoczęciem nowego roku projektowego i kontynuacją realizacji działań z poprzedniego roku w ramach projektu ARCHIMEDES przedstawiam działania projektowe na II półrocze 2010/ 2011 roku szkolnego .
          
Prosimy o realizację projektu zgodnie z poniższymi wytycznymi:

  1.    W II semestrze 2010/ 2011 roku szkoły zorganizują zajęcia dodatkowe z matematyki, fizyki, chemii i biologii dla uczniów klas pierwszych (tak jak w ubiegłym roku szkolnym). Przeznacza się na nie łącznie na wszystkie przedmioty 5 godzin tygodniowo przez 15 tygodni co daje 75 godzin. Rekrutację prowadzimy wśród uczniów klas pierwszych.

  2.     Od 1 stycznia 2011 roku do 17 czerwca 2011 roku w ramach utworzonych kół naukowych należy przeprowadzić po 2 godziny przez 18 tygodni (czyli łącznie 36 godzin każde koło – razem 144 godziny). Wyznaczonego podziału godzin należy bezwzględnie przestrzegać, gdyż na taką ilość godzin szkoły otrzymają fundusze.
    W każdej szkole powinny powstać 4 koła (matematyczne, biologiczne, fizyczne, chemiczne) prowadzone dla minimum 8 uczniów w grupie (łącznie we wszystkich grupach 32 uczniów), którzy w ubiegłym roku szkolnym uczęszczali na zajęcia dodatkowe.

  3.      W przypadku, gdy w szkole nie utworzyło się koło naukowe z danego przedmiotu, można utworzyć 2 równoległe grupy z innego przedmiotu lub przeznaczyć godziny do realizacji dla pozostałych kół. 
             Przypominamy, że każda szkoła musi przynajmniej 1 raz w ciągu trwania całego projektu przeprowadzić zajęcia dodatkowe i koła naukowe z każdego przedmiotu.

  4.     W II semestrze bieżącego roku szkolnego uczniowie klas drugich będą nadal wyjeżdżali na zajęcia laboratoryjne z fizyki i/lub chemii na wyższe uczelnie. Grupa w danej szkole powinna być utworzona z 12 uczniów uczęszczających na koła naukowe lub innych zainteresowanych naukami ścisłymi. Każda szkoła jest odpowiedzialna za zorganizowanie transportu, ubezpieczenie uczniów, zapewnienie wyżywienia i sprawowanie opieki w trakcie całego wyjazdu. Środki finansowe na ten cel zostaną przekazane szkołom w transzy.

  5.     Podczas ferii zimowych na wyższych uczelniach odbyły się obozy naukowe dla fizyków i chemików. Obozy naukowe dla biologów odbędą się w czasie ferii letnich.

  6.     W dniu 3 marca 2011r. odbędzie się etap finałowy konkursu matematycznego na Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. Uczestnicy konkursu wraz z opiekunami będą mieli zapewniony nocleg w Warszawie w dniu 2 marca 2011r. oraz wyżywienie. Każda szkoła organizuje sobie transport do Warszawy indywidualnie w ramach zwrotu kosztów delegacji. O szczegółach dotyczących konkursu matematycznego zostaniecie Państwo poinformowani w odrębnym piśmie po rozstrzygnięciu procedury przetargowej na noclegi i wyżywienie.

  7.     Każdy nowozrekrutowany uczeń musi wypełnić „Oświadczenie uczestnika o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych”. Oświadczenie to należy przesłać do Biura Projektu.

  8.    W razie pytań proszę o kontakt z konsultantem merytorycznym lub biurem projektu.

             W 2011 roku każda szkoła biorąca udział projekcie może otrzymać do 49 340,00 zł, które przeznaczy na:

  •     wynagrodzenia nauczycieli prowadzących zajęcia - 100zł/godz. zajęć (podstawa + składki) umowa cywilnoprawna – około 84 zł brutto + składki pracodawcy.

  •    W II semestrze 2010/2011r. -144 godz. kół naukowych oraz 75 godz. zajęć dodatkowych. Natomiast w I semestrze roku szkolnego 2011/2012 należy przeprowadzić 96 godz. kół naukowych.  W projekcie przewidziano zapłatę za tylko 219 godz. (II sem. 10/11) + 96godz. (I sem. 11/12), łącznie 315 godzin zajęć w 2011r. (łącznie zajęcia dodatkowe i koła naukowe). 

  •     Umowy zlecenie należy zawierać i rozliczać kwartalnie: I kw. (styczeń – marzec), II kw. (kwiecień – czerwiec), III i IV kw. Razem (wrzesień – grudzień).

  •    opieka na wyjazdach laboratoryjnych 250zł/wyjazd (podstawa + składki) umowa cywilnoprawna- około 210zł brutto (1 osoba) – łącznie 4 wyjazdy w 2011 roku.

  •    zwrot kosztów dowozu uczniów na wyjazdy laboratoryjne w zależności od kosztów dojazdu na uczelnię – do 3000zł/wyjazd – łącznie 4 wyjazdy w 2011 roku.

  •    ubezpieczenie uczniów NWW podczas dojazdu na zajęcia laboratoryjne – ok. 70zł – łącznie 4 wyjazdy w 2011 roku.

  •   wyżywienie uczniów i opiekunów podczas wyjazdu na zajęcia laboratoryjne– ok.715zł/wyjazd – łącznie 4 wyjazdy w 2011 roku.,

  •    opieka podczas konkursu matematycznego (etap finałowy) - 250zł/wyjazd (podstawa + składki) umowa cywilnoprawna- około 210zł brutto (1 osoba)

  •    zwrot kosztów dojazdu nauczyciela i ucznia na etap finałowy  konkursu matematycznego w Warszawie (WAT) – delegacja do wysokości biletu środkiem komunikacji publicznej,

  •    materiały biurowe - do 1700zł.

          Prosimy o ekonomiczne wykorzystywanie środków finansowych podczas wyjazdów laboratoryjnych, gdyż koszty związane z dojazdem i opieką podczas konkursu matematycznego będą możliwe do sfinansowania z oszczędności z wyjazdów laboratoryjnych.

 


(8. 02. 2011 r.)

UWAGA PILNE!!!
          W związku z wytycznymi Podsystemu Monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego 2007 dla PO KL dotyczących zbierania danych Beneficjentów Ostatecznych projektu, każdy uczestnik powinien być rejestrowany z dniem przystąpienia do projektu.
           W związku z powyższym uprzejmie prosimy o przesłanie faxem (tel. 87 643 28 61 w.34) danych osób, które rozpoczęły uczestnictwo w projekcie w zajęciach dodatkowych od stycznia 2011r. zgodnie z załączonym formularzem w nieprzekraczalnym terminie do dnia 24.02.2011r.
           Stworzenie takiej bazy danych uczestników ułatwi także Państwu realizację projektu dotyczącą wskaźników i wykazywania danych w tabelach charakterystyk udzielonego wsparcia oraz w sprawozdaniach merytorycznych.

Uwagi:

  • Proszę o prawidłową weryfikację PESEL uczestnika, gdyż na tej podstawie uczestnik jest rejestrowany prawidłowo do systemu.

  • Data podpisania Oświadczenia (str. 1) nie może być późniejsza niż data przystąpienia do projektu.

  • Pole „Data zakończenia udziału w projekcie” należy pozostawić niewypełnione.

        Sporządzoną listę osób, które rozpoczynają udział w projekcie wraz z oświadczeniami podpisanymi przez prawnych opiekunów uczestników należy przesłać na adres biura projektu do 4 marca 2011r.
                 Do pobrania:
                                        
 
zbiorcza lista uczestników nowozrekrutowanych

        Zbiorcza lista uczestników nowozrekrutowanych znajduje się również w zakładce "Do pobrania"
      Przypominamy, że jeżeli jakiś uczeń zrezygnował lub zrezygnuje z uczestnictwa w projekcie, prosimy o pisemne  zgłoszenie tego faktu w ciągu 5 dni od daty przerwania uczestnictwa  podając  datę przerwania.
      Proszę zwrócić uwagę na liczbę „Ogółem” i w rozbiciu na płeć „K” lub „M” w sprawozdaniach merytorycznych i szczegółowych charakterystykach udzielonego wsparcia.
       Miejsca w tabelach w sprawozdaniach merytorycznych uzupełniamy wpisując faktyczne liczby lub „0” .
      Wszystkie dane liczbowe z bazy uczestników projektu, sprawozdań merytorycznych półrocznych i rocznych oraz charakterystyk udzielonego wsparcia powinny być spójne.
      Ponadto przypominamy o konieczności przysłania do dnia 4.04.2010r. szczegółowych charakterystyk udzielonego wsparcia za I kwartał 2011 roku.

       Pytania proszę kierować do konsultantów ds. monitoringu nadzorujących Państwa szkołę:

  • Agnieszka Milanowska  - starszy konsultant ds. monitoringu 
                                        (szkoły w Gołdapi, Olecku) - 501 03 79 79)
     

  • Anna Dudek – konsultant ds. monitoringu 
                         (szkoły w Adamowie, Lubartowie, Łosicach, Łukowie,
                          Międzyrzecu Podlaskim, Milejowie, Ostrowie Podlaskim,
                          Puławach, Radzyniu Podlaskim, Rykach, Sokołowie Podlaskim)
                         - 607 06 28 36
     

  • Krystyna Kielich – konsultant ds. monitoringu 
                              (szkoły w Augustowie) - 601 08 06 08
     

  • Małgorzata Sudnik – konsultant ds. monitoringu
                                  (szkoły w Giżycku, Grajewie, Kętrzynie, Orzyszu,
                                   Piszu, Węgorzewie) -887 02 62 24
     

  • Zofia Węgrzynowicz – konsultant ds. monitoringu
                                     (szkoły w Dąbrowie Białostockiej, Ełku, Mońkach,
                                      Puńsku, Sejnach, Sokółce, Suchowoli, Suwałkach)
                                      - 601 46 56 78


(27. 01. 2011 r.)

          W związku z rozpoczęciem nowego roku 2011 Biuro Projektu ARCHIMEDES informuje, iż od 24 lutego 2011r. (pobierz harmonogram) młodzież z Państwa szkoły będzie uczestniczyła w zajęciach laboratoryjnych z fizyki lub z chemii, które odbędą się na Wydziale Nowych Technologii i Chemii Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, ul. Gen. Sylwestra Kaliskiego 2.
        Każdy z proponowanych tematów przeznaczony jest do realizacji podczas czterogodzinnych zajęć dydaktycznych z udziałem 12 osobowej grupy uczniów. Każde spotkanie składa się z etapów:

  • Krótkie omówienie organizacji zajęć i tematu z całą grupą.

  • Samodzielne przeprowadzenie eksperymentów przez uczniów pod nadzorem nauczyciela.

  • Opracowanie wyników w postaci obliczeń i wykresów.

  • Zestawienie wyników otrzymanych przez całą grupę i ich wspólne omówienie.

          Nauczyciele prowadzący koła naukowe powinni omówić z uczniami zagadnienia dotyczące wykonywanego ćwiczenia Instrukcje ćwiczeń znajdą Państwo na naszej stronie internetowej.
          Przypominamy jednocześnie, że grupa w danej szkole powinna być utworzona
z 12 uczniów uczęszczających na koła naukowe lub innych zainteresowanych naukami ścisłymi.
          Każda szkoła w otrzymanej na ten rok dotacji (po złożeniu zapotrzebowania za I lub II  kwartał – w zależności od terminu wyjazdu) w ramach jednego wyjazdu laboratoryjnego otrzyma środki finansowe na:

  • opiekę na wyjazdach – 250zł/wyjazd (podstawa + składki) umowa cywilnoprawna- około 210 zł brutto (1 osoba),

  • zwrot kosztów dowozu uczniów na wyjazdy laboratoryjne w zależności od kosztów dojazdu na uczelnię – do 3000zł,

  • ubezpieczenie uczniów NWW podczas dojazdu na zajęcia laboratoryjne – do 70zł,

  • wyżywienie uczniów i opiekunów podczas wyjazdu na zajęcia laboratoryjne – do 715zł.

Harmonogram zajęć na WAT:

10:45 – przyjazd na parking otwarty na terenie WAT
            (wjazd od ul. Kaliskiego lub ul. Radiowej)
11:00 – spotkanie z przedstawicielem Wydziału Nowych Technologii i Chemii
            (w Sali Tradycji Klubu WAT lub w Sali Senatu WAT)
11:40-12:10 – zajęcia laboratoryjne cz. I
12:10 – 12:30 – przerwa
12:30 – 14:15 – zajęcia laboratoryjne cz. II

 Bardzo ważne:

         Proszę telefonicznie  poinformować o przyjeździe administrację Wydziału WAT na któryś z poniższych  numerów telefonów:
                                     -022 683 94 74 - J. Skoczyński
                                     -022 683 94 50 - Sekretariat
                                     -022 683 94 35; 022 683 9438 - Dziekanat.

         Prosimy o przesłanie faxem, bądź mailem do Biura Projektu imienia, nazwiska i telefonu kontaktowego opiekuna wyjazdu oraz  imiennych list uczestników wyjazdu laboratoryjnego (zał. 3.2.M Poradnika Merytoryczno - Finansowego) minimum na tydzień przed planowanym wyjazdem, gdyż na tej podstawie grupa uzyska przepustki upoważniające do wejścia na teren uczelni.


(27. 01. 2011 r.)

         W związku z rozpoczęciem nowego roku 2011 Biuro Projektu ARCHIMEDES informuje, iż od 4 lutego do 3 czerwca 2011r. (pobierz harmonogram) młodzież z Państwa szkoły będzie uczestniczyła w zajęciach laboratoryjnych z fizyki, które odbędą się w Instytucie Problemów Jądrowych im. Andrzeja Sołtana w Świerku, 08-400 Otwock – Świerk.

Harmonogram zajęć:

8:00 – przyjazd pod bramę do wartownika do biura przepustek
          (grupa powinna zgłosić się do biura przepustek najpóźniej do godziny 8:00)
8:30-10:30 – zajęcia edukacyjne „Wycieczka edukacyjna, czyli nietypowa lekcja fizyki”
10:30 – 11:30 – zwiedzanie Reaktora MARIA

lub

11:00 – przyjazd pod bramę do wartownika do biura przepustek
            (grupa powinna zgłosić się do biura przepustek najpóźniej do godziny 11:00)
11:30-13:30 – zajęcia edukacyjne „Wycieczka edukacyjna, czyli nietypowa lekcja fizyki”
13:30 – 14:30 – zwiedzanie Reaktora MARIA

          Przypominamy jednocześnie, że grupa w danej szkole powinna być utworzona z 12 uczniów uczęszczających na koła naukowe lub innych zainteresowanych naukami ścisłymi.
          Każda szkoła w otrzymanej na ten rok dotacji (po złożeniu zapotrzebowania za I lub II kwartał – w zależności od terminu wyjazdu)  w ramach jednego wyjazdu laboratoryjnego otrzyma środki finansowe na:

  • opiekę na wyjazdach – 250zł/wyjazd (podstawa + składki) umowa cywilnoprawna- około 210 zł brutto (1 osoba),

  • zwrot kosztów dowozu uczniów na wyjazdy laboratoryjne w zależności od kosztów dojazdu na uczelnię – do 3000zł,

  • ubezpieczenie uczniów NWW podczas dojazdu na zajęcia laboratoryjne – do 70zł,

  • wyżywienie uczniów i opiekunów podczas wyjazdu na zajęcia laboratoryjne – do 715zł.

Bardzo ważne:

          Prosimy o sporządzenie listy uczestników zajęć edukacyjnych (wzór w załączeniu -  –  dostępny na stronie internetowej www.ace.pol.pl w zakładce Archimedes - (pobierz)) w 5 egzemplarzach – jeden egzemplarz zostaje w  Państwa szkole; drugi prosimy przesłać do Biura Projektu (minimum na tydzień przed planowanym wyjazdem); trzy egzemplarze należy zabrać ze sobą w dniu wyjazdu (na tej podstawie grupa uzyska przepustki upoważniające do wejścia na teren Instytutu).

 

(20. 01. 2011 r.)

Augustowskie Centrum Edukacyjne podaje rozkład jazdy autokaru, który  dowiezie  młodzież  w drodze do i z  miejsca obozu naukowego z fizyki i chemii realizowanego w ramach Projektu „ARCHIMEDES”. Na przedniej szybie autokar będzie miał  logo  Projektu „ARCHIMEDES”. 

1.     Rozkład jazdy w dniu  24.01.2011 r. (poniedziałek) :

 

         07:40 - Puławy – dworzec PKS, ul. Lubelska 9
              (wsiada opiekun, Puławy i Ryki)

08:50 - Lubartów – dworzec PKS, ul. Kolejowa 1
                  (np. starego szpitala – wsiada Lubartów, Ostrów Lubelski, Milejów)

09:35 - Radzyń Podlaski – dworzec PKS, ul. Lubelska 1
                   (wsiada Radzyń Podlaski)

10:20 - Międzyrzec Podlaski – dworzec PKS, ul. Żarówie 22
                   (wsiada Międzyrzec Podlaski)

11:00 - Łuków – dworzec PKS, ul. Staropijarska 12
                   (wsiada Łuków i Adamów)

13:45 – Warszawa (Centrum Szkoleniowo – Konferencyjne WAT, ul. Kaliskiego 9)

 

Trasa powrotna w dniu 29 stycznia 2011r.:

Warszawa (wyjazd ok. godz. 9:00) – Łuków – Międzyrzec Podlaski –
        - Radzyń Podlaski – Lubartów – Puławy


(14. 01. 2011 r.)

W nawiązaniu do pisma z dnia 8.12.2010r. Biuro Projektu „ARCHIMEDES” przesyła informacje dotyczące obozów naukowych  fizyczno – chemicznych, które odbędą się  w Warszawie. Podczas obozu zajęcia z chemii odbywać się będą  w Wojskowej Akademii Technicznej, a z fizyki w Instytucie Problemów Jądrowych w Świerku. Obozy odbędą się w dwóch terminach:
      I obóz: 24 – 29 stycznia 2011r.; 
     
II obóz: 31 stycznia – 5 luty 2011r.
 
(o tym w którym terminie jedzie Państwa szkoła zostaliście Państwo poinformowani w piśmie z dnia 8.12.2010r.)   Uczestnicy obozu będą zakwaterowani  w Centrum Szkoleniowo – Konferencyjnym Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, ul. G. Kaliskiego 9. W ramach obozu młodzież będzie miała zapewnione zajęcia edukacyjne i rekreacyjno – sportowe, zakwaterowanie, całodobowe wyżywienie, transport. Opiekę wychowawczą w trakcie trwania obozu zapewnia Biuro Projektu „ARCHIMEDES”.

Poniżej podajemy trasy autokarów, które dowiozą młodzież na miejsce obozów i z powrotem. Ze względu na przedłużającą się procedurę przetargową  na transport na trasie Puławy  - Lubartów  - Radzyń Podlaski  - Międzyrzec Podlaski  - Łuków  - Warszawa   ( w pierwszym terminie nie wpłynęła żadna oferta na w/w usługę) godziny i miejsca przystanków zostaną podane 18.01.2011r. (wtorek). Informację w tej sprawie prześlemy mail’em do szkół  oraz zostaną zamieszczone one na stronie internetowej www.ace.pol.pl w zakładce Archimedes – Aktualności.

 

1.      Rozkład jazdy w dniu 24 stycznia 2011r. (poniedziałek):
    tel. kierowcy  -502 349 557

08:30 – Augustów
           (parking przy Kauflandzie – wsiadają opiekunowie, Augustów)

09:10 – Suchowola
           (dworzec PKS, ul. Augustowska – wsiada Suchowola, Dąbrowa Białostocka )

09:30 – Korycin
           (dworzec PKS – wsiada Sokółka)

12:00 – Siemiatycze
           (Plac Jana Pawła II, wjazd od Białegostoku – wsiadają Łosice)

12:45 – Sokołów Podlaski
           (dworzec PKS, ul. Wolności 54 – wsiada Sokołów Podlaski)

14:00 – Warszawa
           (Centrum Szkoleniowo – Konferencyjne WAT, ul. Kaliskiego 9)

 Trasa powrotna w dniu 29 stycznia 2011r.:

Warszawa (wyjazd ok. godz. 9:00) – Sokołów Podlaski – Siemiatycze – Korycin – Suchowola – Augustów

 2.      Rozkład jazdy w dniu 31 stycznia 2011r. (poniedziałek):
          tel. kierowcy  -502 217 830

05:30 –  Augustów (komenda Policji – wsiadają opiekunowie)

06:15 – Suwałki (parking przy dawnym dworcu PKS, ul. Hamerszmita – wsiadają Suwałki, Sejny, Puńsk)

07:00 – Olecko
           (dworzec PKS/PKP, ul. Wojska Polskiego 16 – wsiada Olecko)

07:40 – Gołdap
           (Plac Zwycięstwa koło hotelu „Janczes” – wsiada Gołdap)

08:30 – Węgorzewo
           (ul. Zamkowa koło Urzędu Miasta – wsiada Węgorzewo)

09:00 – Giżycko
           (ul. Warszawska koło hotelu „Wodnik” – wsiada  Giżycko, Kętrzyn)

09:30 – Orzysz (ul. Rynek koło hotelu „Mazury” – wsiada Orzysz, Pisz)

10:00 – Ełk (ul. Wojska Polskiego koło Domu Kultury – wsiada Ełk)

10:30 – Grajewo
           (dworzec PKS ul, Popiełuszki 1 – wsiada Grajewo,
            Wojewodzin, Mońki)

14:00 – Warszawa
           (Centrum Szkoleniowo – Konferencyjne WAT, ul. Kaliskiego 9)
 

Trasa powrotna w dniu 5 lutego 2011r.:

Warszawa (wyjazd ok. godz. 9:00) – Grajewo – Ełk – Orzysz – Giżycko – Węgorzewo – Gołdap – Olecko – Suwałki – Augustów


(26. 11. 2010 r.)

UWAGA !!!

     Do pobrania artykuł dotyczący referatu wygłoszonego przez Mirosława Krajewskiego podczas Warsztatów Wymiany Dobrych Praktyk, które odbyły się 20 listopada w ACE.

Temat: "Wymagania dotyczące programów nauczania w szkole ponadgimnazjalnej, ich dopuszczanie oraz planowanie pracy przez nauczyciela".

                                          pobierz


    (27. 09. 2010 r.)

UWAGA !!!

 

           Informujemy, że niewykorzystana cześć środków z otrzymanych transz projektu „Archimedes” podlega zwrotowi na rachunek bankowy ACE -Bank PKO S.A.  Nr 62 1240 5211 1111 0010 3076 6001 w terminie 14 dni od wpłynięcia środków finansowych na konto Szkoły, poprzez rachunek bankowy Organu Prowadzącego.

W tytule przelewu należy wpisać: nazwę szkoły, nr umowy o dofinansowanie projektu, „zwrot niewykorzystanych środków za ….. kwartał ……..r.”  
            Jeżeli z transzy za II kwartał 2010 (przekazanej w czerwcu br.) pozostały Państwu niewykorzystane środki prosimy o ich zwrot do 30.09.2010r. wraz ze złożeniem korekty zapotrzebowanie na środki za II kwartał 2010r. oraz wyjaśnienia dot. zwróconej kwoty.


(03. 01. 2011 r.)

 W związku z rozpoczęciem nowego roku 2011 Biuro Projektu ARCHIMEDES informuje, iż od 13 stycznia 2011r. (harmonogram wyjazdów w załączeniu- POBIERZ) młodzież z Państwa szkoły będzie uczestniczyła w zajęciach laboratoryjnych z fizyki lub z chemii, które odbędą się Wydziale Nowych Technologii i Chemii Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, ul. Gen. Sylwestra Kaliskiego 2.
        Każdy z proponowanych tematów przeznaczony jest do realizacji podczas czterogodzinnych zajęć dydaktycznych z udziałem 12 osobowej grupy uczniów. Każde spotkanie składa się
z etapów:

  • Krótkie omówienie organizacji zajęć i tematu z całą grupą.

  • Samodzielne przeprowadzenie eksperymentów przez uczniów pod nadzorem nauczyciela.

  • Opracowanie wyników w postaci obliczeń i wykresów.

  • Zestawienie wyników otrzymanych przez całą grupę i ich wspólne omówienie.

        Nauczyciele prowadzący koła naukowe powinni omówić z uczniami zagadnienia dotyczące wykonywanego ćwiczenia Instrukcje ćwiczeń znajdą Państwo na naszej stronie internetowej.
        Przypominamy jednocześnie, że grupa w danej szkole powinna być utworzona z 12 uczniów uczęszczających na koła naukowe lub innych zainteresowanych naukami ścisłymi.

Każda szkoła w otrzymanej na ten rok dotacji (po złożeniu zapotrzebowania za I kwartał)                     w ramach jednego wyjazdu laboratoryjnego otrzyma środki finansowe na:

  • opiekę na wyjazdach – 250zł/wyjazd (podstawa + składki) umowa cywilnoprawna- około 210 zł brutto (1 osoba),

  • zwrot kosztów dowozu uczniów na wyjazdy laboratoryjne w zależności od kosztów dojazdu na uczelnię – do 3000zł,

  • ubezpieczenie uczniów NWW podczas dojazdu na zajęcia laboratoryjne – do 70zł,

  • wyżywienie uczniów i opiekunów podczas wyjazdu na zajęcia laboratoryjne – do 715zł.

 Harmonogram zajęć na WAT:

10:45 – przyjazd na parking otwarty na terenie WAT
           (wjazd od ul. Kaliskiego lub ul. Radiowej)
11:00 – spotkanie z przedstawicielem Wydziału Nowych Technologii i Chemii
           (w Sali Tradycji Klubu WAT lub w Sali Senatu WAT)
11:40-12:10 – zajęcia laboratoryjne cz. I
12:10 – 12:30 – przerwa

12:30 – 14:15 – zajęcia laboratoryjne cz. II 

Bardzo ważne:

           Proszę telefonicznie  poinformować o przyjeździe administrację Wydziału WAT na któryś z poniższych  numerów telefonów:

                                     -022 683 94 74 - J. Skoczyński
                                     -022 683 94 50 - Sekretariat
                                     -022 683 94 35; 022 683 9438 - Dziekanat.

           Prosimy o przesłanie faxem, bądź mailem do Biura Projektu imienia, nazwiska i telefonu kontaktowego opiekuna wyjazdu oraz  imiennych list uczestników wyjazdu laboratoryjnego (zał. 3.2.M Poradnika Merytoryczno - Finansowego) minimum na tydzień przed planowanym wyjazdem, gdyż na tej podstawie grupa uzyska przepustki upoważniające do wejścia na teren uczelni.


(15. 12. 2010 r.)

UWAGA !!!

Patronat nad Konkursem Matematycznym objęła

Minister Edukacji Narodowej Pani Katarzyna Hall

 

Szanowni Państwo!

           Do wszystkich szkół biorących udział w Projekcie Archimedes zostały przesłane dokumenty niezbędne do przeprowadzenia pierwszego etapu konkursu matematycznego organizowanego przez Wojskową Akademię Techniczną oraz Augustowskie Centrum Edukacyjne w Augustowie. Przesłane pliki zawierają materiał poufny do 17.12.2010r. do godz.12.00.
         Pierwszy etap konkursu powinien być przeprowadzony w szkołach w dniu 17.12.2010. Sugerujemy, aby konkurs rozpoczął się o godz. 1200. Czas pracy: 75 minut.

Wśród przesłanych materiałów znajdują się:

  1. Zestaw pytań testowych dla uczestników konkursu.
  2. Czysty arkusz do zaznaczania odpowiedzi dla uczestników konkursu wraz z instrukcją.
  3. Wzorcowy arkusz z prawidłowymi odpowiedziami przeznaczony dla sprawdzających test.
  4. Czysty druk protokołu do wpisania wyników etapu pierwszego.

         Materiały wymienione w pkt.1 i 2 należy wydrukować w tylu egzemplarzach, ilu jest uczestników i rozdać im te materiały podczas trwania I etapu.
         Po sprawdzeniu testu należy wypełnić protokół i wysłać go pocztą elektroniczną na adres Biura Projektu Archimedes w Augustowie do dnia 12.01. 2011r. (biuro@ace.pol.pl). Lista finalistów zostanie opublikowana na stronach internetowych WAT i Projektu Archimedes do dnia 31.01.2011r.
        Przypominamy, że zgodnie z regulaminem w przypadku, gdy w tej samej szkole dwóch lub więcej uczniów uzyska tę samą, najwyższą liczbę punktów – finalistę wskazuje szkoła. W takim przypadku proszę na protokole umieścić nazwisko zwycięzcy na pierwszym miejscu.
         Wszystkim uczestnikom życzymy jak najlepszych wyników. 

Przewodniczący Komisji Konkursowej
                                                         Prof.dr hab.n.mat. Jerzy Gawinecki

Kierownik Projektu Archimedes
                                                        Mgr Bogdan Dyjuk


(15. 12. 2010 r.)

UWAGA !!!

Szanowni Państwo

Przypominam o ważnych terminach:

  1. 20.12.2010r. – nieprzekraczalny termin dostarczenia do Biura Projektu „Listy   uczniów, którzy kończą udział w projekcie” (wzór tabeli w zakładce „do pobrania”), data zakończenia udziału w projekcie – jakakolwiek grudniowa br.(do dnia wypełnienia tabeli); uczniowie biorący udział w konkursie matematycznym zakończą swój udział w projekcie w terminie późniejszym (po ogłoszeniu wyników konkursu).
     

  2. 04.01.2011r. nieprzekraczalny termin dostarczenia do Biura Projektu charakterystyki wsparcia za okres 01.10.2010r.- 31.12.2010r.
     

  3. 10.01.2011r. – nieprzekraczalny termin dostarczenia do Biura Projektu
    Sprawozdania merytorycznego za II półrocze 2010r. (za okres 1.07.2010r.-31.12.2010r.)

    oraz Sprawozdania merytorycznego za rok 2010 (za okres 1.01.2010r.-31.12.2010r.). Przypominam, że w zakładce do pobrania umieszczony jest nowy druk sprawozdania uwzględniający wyjazdy do Genewy.

Uwagi:

  • W Charakterystyce wsparcia i w sprawozdaniach wykażecie Państwo uczniów, którzy w grudniu br. kończą udział w projekcie.

  • Data wypełnienia sprawozdań i charakterystyki - najwcześniej 31.12.2010r.


 (02. 11. 2010 r.)

UWAGA !!!

Biuro Projektu zaprasza do udziału w Warsztatach  Wymiany Dobrych Praktyk, które odbędą się w dniu 20 listopada 2010r. w Augustowskim Centrum Edukacyjnym w Augustowie, Al. Kardynała Wyszyńskiego 3 o godzinie 10:30.
             Z Państwa szkoły zapraszamy nauczyciela fizyki, chemii i biologii.
            Program warsztatów przewiduje panele ćwiczeniowo- dyskusyjne
w grupach przedmiotowych:

  • „Podniesienie efektywności kształcenia poprzez zastosowanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych”,

  • „ Planowanie pracy nauczyciela- wymagania dotyczące programów nauczania w szkole ponadgimnazjalnej.”

  • „Praktyczne wykorzystanie pakietów edukacyjnych"

           Prosimy o przekazanie do Biura Projektu informacji o udziale Państwa szkoły w Warsztatach Wymiany Dobrych Praktyk wraz z imiennym wykazem uczestników zgodnie z załączonym wzorem (POBIERZ), do 9 listopada 2010r.
           Jednocześnie prosimy o przygotowanie krótkich scenariuszy lekcji z wykorzystaniem pakietów edukacyjnych. Najciekawsze scenariusze zostaną opublikowane w biuletynie naukowo- metodycznym.


(20. 10. 2010 r.)

UWAGA !!!

Do pobrania harmonogram Warsztatów Wymiany Dobrych Praktyk.

                                                    pobierz


(01. 09. 2010 r.)

UWAGA !!!

        W związku z rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2010/2011 Biuro Projektu ARCHIMEDES informuje, iż od 10 września do 26 listopada (harmonogram wyjazdów  do pobrania - pobierz) młodzież z Państwa szkoły będzie uczestniczyła w zajęciach laboratoryjnych  z fizyki, które odbędą się w Instytucie Problemów Jądrowych im. Andrzeja Sołtana w Świerku, 08-400 Otwock – Świerk.

 Harmonogram zajęć:

8:00 – przyjazd pod bramę do wartownika do biura przepustek
          (grupa powinna zgłosić się do biura przepustek najpóźniej do godziny 8:00)
8:30-11:00 – zajęcia edukacyjne „Wycieczka edukacyjna, czyli nietypowa lekcja fizyki”
11:00 – 12:30 – zwiedzanie Reaktora MARIA

lub

11:00 – przyjazd pod bramę do wartownika do biura przepustek
           (grupa powinna zgłosić się do biura przepustek najpóźniej do godziny 11:00)
11:30-14:00 – zajęcia edukacyjne „Wycieczka edukacyjna, czyli nietypowa lekcja fizyki”
14:00 – 15:30 – zwiedzanie Reaktora MARIA

        Przypominamy jednocześnie, że grupa w danej szkole powinna być utworzona
z 12 uczniów uczęszczających na koła naukowe lub innych zainteresowanych naukami ścisłymi, którzy uczestniczą w projekcie Archimedes.
       Jednocześnie informujemy, że terminy wyjazdów na WAT lub Politechnikę Warszawską zostaną  podane w terminie późniejszym.

 Bardzo ważne:
         Prosimy o sporządzenie listy uczestników zajęć edukacyjnych (pobierz wzór) w 5 egzemplarzach – jeden egzemplarz zostaje w  Państwa szkole; drugi prosimy przesłać do Biura Projektu (minimum na tydzień przed planowanym wyjazdem); pozostałe trzy egzemplarze należy zabrać ze sobą w dniu wyjazdu (na tej podstawie grupa uzyska przepustki upoważniające do wejścia na teren Instytutu).


(27. 08. 2010 r.)

UWAGA !!!

 

W związku z rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2010/11, przedstawiamy działania projektowe na okres 1.09 - 31.12.2010r. w ramach projektu Archimedes.
        Prosimy o realizację projektu zgodnie z  wytycznymi.

                                       (pobierz wytyczne)

Do pobrania również:
                karta kwalifikacyjna wyjazdu zagranicznego

             (12.09.2010r.-17.09.2010r.)

     karta kwalifikacyjna wyjazdu zagranicznego
             (04.10.2010r.-09.10.2010r.)

 

        W zakładce "Do pobrania" zostały umieszczone aktualne wersje załączników finansowych:

Zgłoszenie zapotrzebowania środków zgodnie
z zestawieniem wydatków
(zf6)

Sprawozdanie finansowe (zf7)