(19. 10. 2010 r.) UWAGA !!! Poniżej podajemy trasy, godziny odjazdu oraz miejsca przystanków autokarów, które dowiozą Państwa do Warszawy i z powrotem na Warsztaty Wymiany Dobrych Praktyk w dniu 23.10.2010r.:Warsztaty będą odbywały się w godzinach 10:00 - 16:00
Trasa I: 23
październik 2010r. ,
|
(27. 09. 2010 r.) UWAGA !!!
Biuro Projektu Archimedes
informuje, że w terminie
04.10.2010 – 09.10.2010r.
zostanie zorganizowany
wyjazd warsztatowy do Centrum Badań Jądrowych CERN w Genewie
PROGRAM IMPREZY GENEWA
Dzień 1
Dzień 2
Dzień 3
.Dzień 4
Dzień 5
Dzień 6
W ramach wyjazdu
młodzież będzie miała zapewnione: nocleg, wyżywienie (3 razy dziennie),
bilety wstępu do zwiedzanych obiektów oraz Aquaparku, ubezpieczenie,
transport (jedynym kosztem jaki są zobowiązani pokryć rodzice jest koszt
dowiezienia i odebrania dziecka do i z miejsca zbiórki oraz ewentualne
kieszonkowe – sugerowana waluta EURO). |
(02. 09. 2010 r.) UWAGA !!! Przypominamy, że jest do pobrania wzór listy osób kończących udział w projekcie w danym roku szkolnym. |
(24. 06. 2010 r.) UWAGA !!! Telefony kontaktowe do kierowników obozów naukowych:
1. Wigierski
Park Narodowy 28.06.2010 – 3.07.2010 r.
2.
Biebrzański Park Narodowy 28.06.2010 – 3.07.2010 r.
3. Biebrzański
Park Narodowy 5–10.07.2010 r.
4.
Poleski Park Narodowy 5–10.07.2010 r.
|
(17. 06. 2010 r.) UWAGA !!! W roku szkolnym 2010/11 planowany jest konkurs matematyczny organizowany wspólnie z Wojskową Akademią Techniczną w Warszawie dla uczniów uczestniczących w projekcie Archimedes. Zakres materiału stanowią wymagania do matury z matematyki na poziomie rozszerzonym obowiązujące w danym roku szkolnym. Konkurs będzie przeprowadzony w dwóch etapach: szkolnym ( w każdej szkole) i finałowym- na terenie WAT. I etap szkolny planowany jest na grudzień 2010r. Materiały do przeprowadzenia konkursu dostarczy Biuro Projektu. Dla uczniów, którzy są zainteresowani udziałem w konkursie, proszę o nie przerywanie uczestnictwo w projekcie (dotyczy to uczniów klas przedmaturalnych w obecnym roku szkolnym). Szczegółowe informacje podamy na początku przyszłego roku szkolnego.
|
(02. 06. 2010 r.) UWAGA !!! Do pobrania wzór listy osób kończących udział w projekcie w danym roku szkolnym.
|
(12. 05. 2010 r.) UWAGA !!! Informujemy, że w dniach od 28 czerwca 2010 r. do 03 lipca 2010 r. i od 05 lipca 2010 r. do 10 lipca 2010 r. zostaną zorganizowane obozy naukowe z biologii dla uczniów uczestniczących w kołach naukowych z biologii. W obozie weźmie udział 2 uczniów z każdej szkoły:
|
(07. 04. 2010 r.) UWAGA !!!
W związku z obowiązującą od dnia
01.01.2010r. nowelizacją Ustawy o finansach publicznych
nastąpiła zmiana zasad kwalifikowania środków na dofinansowanie
projektów ze środków EFS. Nie występuje pojęcie „dotacja
rozwojowa”. Zmianie uległa także zasada opisywania dokumentów
potwierdzających poniesienia wydatku (nowy
wzór zał. 1F do pobrania).
|
(24. 02. 2010 r.)UWAGA PILNE!!!W związku z wytycznymi Podsystemu Monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego 2007 dla PO KL dotyczących zbierania danych Beneficjentów Ostatecznych projektu, każdy uczestnik powinien być rejestrowany z dniem przystąpienia do projektu. W związku z powyższym uprzejmie prosimy o przesłanie faxem (tel. 087 643 28 61 w.34) danych osób, które rozpoczęły uczestnictwo w projekcie w zajęciach dodatkowych od lutego 2010r. zgodnie z załączonym formularzem w nieprzekraczalnym terminie do dnia 4.03.2010r. Stworzenie takiej bazy danych uczestników ułatwi także Państwu realizację projektu dotyczącą wskaźników i wykazywania danych w tabelach charakterystyk udzielonego wsparcia oraz w sprawozdaniach merytorycznych.
Uwagi: · Pole „Data zakończenia udziału w projekcie” należy pozostawić niewypełnione. · Uczeń pełnoletni rozpoczynający projekt własnoręcznie podpisuje „Oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych” .
·
Uczeń niepełnoletni rozpoczynający projekt – „Oświadczenie uczestnika
projektu Prosimy o przesłanie do biura projektu w dwóch oddzielnych, opisanych skoroszytach umożliwiających wpięcie do segregatora wpięte „Oświadczenia uczestników projektu o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych” za rok szkolny 2008/2009 i obecnego - 2009/2010 oraz oryginał zestawienia uczestników zgodnie z załącznikiem. Opis skoroszytu powinien zawierać minimum: · Nagłówek: projekt ARCHIMEDES · „Oświadczenia uczestników projektu o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych” za rok szkolny 2008/2009 lub „Oświadczenia uczestników projektu o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych” za rok szkolny 2009/2010 · Nazwa szkoły (zgodnie z zawartą umową) Jeżeli jakiś uczeń zrezygnował lub zrezygnuje z uczestnictwa w projekcie, prosimy o pisemne zgłoszenie tego faktu w ciągu 5 dni od daty przerwania uczestnictwa podając datę przerwania. Proszę zwrócić uwagę na liczbę
„Ogółem” i w rozbiciu na płeć „K” lub „M” Miejsca w tabelach w sprawozdaniach merytorycznych uzupełniamy wpisując faktyczne liczby lub „0” . Wszystkie dane liczbowe z bazy uczestników projektu, sprawozdań merytorycznych półrocznych i rocznych oraz charakterystyk udzielonego wsparcia powinny być spójne. Ponadto przypominamy o konieczności przysłania do dnia 4.04.2010r. szczegółowych charakterystyk udzielonego wsparcia. Pytania proszę kierować do konsultantów ds. monitoringu nadzorujących Państwa szkołę: · Agnieszka Milanowska - starszy konsultant ds. monitoringu (szkoły w Gołdapi, Olecku) 501 03 79 79 · Anna Dudek – konsultant ds. monitoringu (szkoły w Adamowie, Lubartowie, Łosicach, Łukowie, Międzyrzecu Podlaskim, Milejowie, Ostrowie Podlaskim, Puławach, Radzyniu Podlaskim, Rykach, Sokołowie Podlaskim) 607 06 28 36 · Anna Orlik – konsultant ds. monitoringu (szkoły w Augustowie) 605 85 09 87, 087643 28 61 · Krystyna Osakowicz – konsultant ds. monitoringu (szkoły w Giżycku, Grajewie, Kętrzynie, Orzyszu, Piszu, Węgorzewie) 605 73 75 79 · Zofia Węgrzynowicz – konsultant ds. monitoringu (szkoły w Dąbrowie Białostockiej, Ełku, Mońkach, Puńsku, Sejnach, Sokółce, Suchowoli, Suwałkach) 601 46 56 78
|
(17.
02. 2010 r.) UWAGA !!!Przypominamy, że w plikach do pobrania w dziale "Załączniki merytoryczne" znajduje się Oświadczenie uczestnika projektu.
|
(15.
02. 2010 r.) UWAGA !!!Do
pobrania:
|
(09.
12. 2009 r.)UWAGA !!!
W załączeniu (POBIERZ) prezentujemy przykładowe rozpisanie kategorii w zapotrzebowaniu. Jeżeli posiadają Państwo jedną fakturę na organizację wyjazdu( dojazd, wyżywienie, NWW) na zajęcia laboratoryjne, to proszę rozbić to w zapotrzebowaniu w trzech kategoriach:
Numer dokumentu i data wystawienia będzie w taka sama w powyższych
kategoriach.
|
(27.
11. 2009 r.)
RAMOWY
HARMONOGRAM
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Informacje odnośnie godzin transportu uczestników oraz pozostałe kwestie organizacyjne zostaną do Państwa przesłane w najbliższych dniach. | |||||||||||||||||||||||||
(23.
11. 2009 r.)UWAGA !!!
W związku ze zmianą okresu sprawozdawczego projektu Archimedes ustalonego przez MEN informuję o zmianie terminów i okresów nadsyłania „Szczegółowej charakterystyki udzielonego wsparcia” na rok 2009-2010 · 20.09.2009 – 31.12.2009 – do 04.01.2010 · 01.01.2010 – 31.03.2010 – do 04.04.2010 · 01.04.2010 – 30.06.2010 – do 04.07.2010 · 01.07.2010 – 30.09.2010 – do 04.10.2010 · 01.10.2010 – 31.12.2010 – do 04.01.2011 Tabelę należy przesłać w wersji papierowej bądź elektronicznej, liczy się data dostarczenia w terminach ustalonych powyżej. Przy wypełnianiu tabeli proszę o zastosowanie pojęć:
Pytania proszę kierować do konsultantów ds. monitoringu nadzorujących Państwa szkołę:
·
Agnieszka Milanowska - starszy konsultant ds. monitoringu
· Anna Dudek
– konsultant ds. monitoringu
· Anna Orlik
– konsultant ds. monitoringu
· Krystyna
Osakowicz – konsultant ds. monitoringu · Zofia Węgrzynowicz – konsultant ds. monitoringu (szkoły w Dąbrowie Białostockiej, Ełku, Mońkach, Puńsku, Sejnach, Sokółce, Suchowoli, Suwałkach) 601 46 56 78
|
|||||||||||||||||||||||||
(19.
11. 2009 r.)UWAGA !!!
W zakładce DO POBRANIA w tabeli
ELEMENTY GRAFICZNE |
|||||||||||||||||||||||||
(07.
10. 2009 r.)UWAGA !!!Do pobrania prezentacja z finansowej części ostatniego szkolenia: (pobierz) |