(19. 10. 2010 r.)

UWAGA !!!

        Poniżej podajemy trasy, godziny odjazdu oraz miejsca przystanków autokarów, które dowiozą Państwa do Warszawy i z powrotem na Warsztaty Wymiany Dobrych Praktyk w dniu 23.10.2010r.:

        Warsztaty będą odbywały się w godzinach 10:00 - 16:00

   Trasa I: 23 październik  2010r. , 
                
tel. kierowcy 669 512 230; 502 349 557

3:10 - Suwałki  - dawny dworzec PKS ul. Hammerszmita

3:30 – Augustów  - parking przy Kauflandzie

4:30 – Goniądz  - skrzyżowanie ul. Kościuszki i ul. Szkolnej

5:15 – Suchowola  - dworzec PKS

5:30 – Korycin – dworzec PKS
6:45 – Siemiatycze   - Plac Jana Pawła II (wjazd od Białegostoku)

7:30 – Sokołów Podlaski  - dworzec PKS ul. Baczyńskiego

9:15 – Warszawa (Wojskowa Akademia Techniczna –  ul. Gen. Sylwestra Kaliskiego 2)

       Trasa powrotna w dniu 23 październik  2010r – wyjazd z Warszawy ok. godz. 16:00:

Warszawa – Sokołów Podlaski – Siemiatycze – Korycin –  Suchowola – Goniądz – Grajewo – Augustów – Suwałki

 

   Trasa II: 23 październik  2010r. , 
                  
tel. kierowcy 502 007 887; 502 349 557

3:00 - Olecko – dworzec PKS/PKP

3:30 – Gołdap – Plac Zwycięstwa /przy hotelu „Janczes”

4:15 – Węgorzewo  - ul. Zamkowa /przy Urzędzie Miasta

4:40 – Giżycko  - ul. Warszawska /przy hotelu „Wodnik”

5:10 – Orzysz  - ul. Rynek /przy hotelu „Mazury”

5:40 – Ełk – ul. Wojska Polskiego /przy Domu Kultury

6:00 – Grajewo   - dworzec PKS

9:15 – Warszawa (Wojskowa Akademia Techniczna –  ul. Gen. Sylwestra Kaliskiego 2)

       Trasa powrotna w dniu 23 październik  2010r – wyjazd z Warszawy ok. godz. 16:00:

Warszawa – Ełk – Orzysz – Giżycko – Węgorzewo – Gołdap – Olecko

 

   Trasa III: 23 październik  2010r. , 
                    
tel. kierowcy 517 330 356

3:50 – Lubartów – I LO ul. Chopina 6

4:45 – Puławy  - I LO ul. Partyzantów 16

6:00 – Radzyń Podlaski  - Internat przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych ul. R. Traugutta 6

6:35 – Międzyrzec Podlaski – Technikum Ekonomiczne ul. 3 Maja 40

7:10– Łuków  - I LO ul. Kard. Wyszyńskiego 41

9:30 – Warszawa (Wojskowa Akademia Techniczna –  ul. Gen. Sylwestra Kaliskiego 2)

       Trasa powrotna w dniu 23 październik  2010r – wyjazd z Warszawy ok. godz. 16:00:

Warszawa – Łuków – Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski –Puławy  - Lubartów

 

  (27. 09. 2010 r.)

UWAGA !!!

 

Biuro Projektu Archimedes informuje, że w terminie 04.10.2010 – 09.10.2010r. zostanie zorganizowany wyjazd warsztatowy do Centrum Badań Jądrowych CERN  w Genewie
      
 Miejsce zbiórki – Warszawa, ul. Świętokrzyska -  parking przed  Pałacem Kultury i Nauki    (naprzeciw Pałacu Młodzieży) 04.10.2010r. o godzinie 12:00 (rodzice są zobowiązani dostarczyć a następnie w dniu 09.10.2010r.  ok. godziny 14:00 odebrać dziecko z miejsca zbiórki).
  
    Ponadto informujemy, że opieka nad uczestnikami wyjazdu będzie sprawowana przez opiekunów Biura Projektu w terminie od 04.10.2010r od godziny 12:00 do 09.10.2010r. do czasu powrotu na miejsce zbiórki (planowany powrót ok. godziny 14:00).
      
Prosimy o punktualne przybycie na miejsce zbiórki wyjazdu do Genewy na zajęcia warsztatowe w dniu 09.10.2010r.
      
Informujemy, że niepełnoletnich uczestników wyjazdu będą mogli odebrać w dniu 09.10.2010 rodzice lub osoba z pisemnym upoważnieniem rodzica do odbioru dziecka.
   
    Kierownikiem (opiekunem) wyjazdu warsztatowego do CERN w  Genewie w dniach 04.10.2010-09.10.2010 będzie pan BOGDAN DYJUK tel. 601 251 179. Po przekroczeniu granicy prosimy o kontaktowanie się telefoniczne z kierownikiem wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach ze względu na wysoki koszt roamingu.

 

PROGRAM  IMPREZY GENEWA

Dzień 1
- wyjazd z Warszawy o godzinie 12:00 z parkingu przy
  ul. Świętokrzyskiej przy Pałacu Kultury i Nauki;
- przejazd do Szwajcarii  przez Polskę, Czechy i Niemcy .
  Na trasie – obiad ok. 15:00 na terenie Polski oraz  kolacja ok.20:00.

Dzień 2
- ok. 8:00 na trasie śniadanie. Postój w Schaffhausen przy największych
  w Europie wodospadach na Renie, zw. „Mała Niagarą”)
- przejazd do Genewy – na trasie obiad (ok. 13:00)
- zwiedzanie  Genewy (protestancka Katedra św.   Piotra,
  Promenade de Bastions ze słynnym Pomnikiem Reformacji,
  ulica i most Mont- Blanc z  widokiem na jezioro  i największą
  na świecie fontanną, Ile Rousseau-wyspa na Rodanie,  Pałac ONZ).
- dojazd do hotelu w Annemasse, zakwaterowanie. Odpoczynek.
- kolacja. Nocleg.

Dzień 3 
- śniadanie w hotelu ok. 8:00;
- przejazd do CERN w Genewie;
- zajęcia w CERN – organizacja własna Zleceniodawcy;
- obiad na terenie CERN ok. 13:00;
- zajęcia w CERN – organizacja własna Zleceniodawcy;
- powrót do hotelu ok. 17:00;
- zajęcia sportowo – rekreacyjne na basenie w Annemasse
- kolacja ok. godz. 20:00. Nocleg.

.Dzień 4 
- śniadanie w hotelu  ok. 8:00;
- przejazd do CERN w Genewie
- zajęcia w CERN – organizacja własna Zleceniodawcy;
­ obiad na terenie CERN ok.12:00;
- przejazd do Chamonix :  wjazd kolejką na Aig du Midi
            – panorama pasma Mont Blanc; spacer po miasteczku,
- powrót do hotelu;
- kolacja ok. godz. 20:00. Nocleg.

Dzień 5
- śniadanie w hotelu ok. 7:30;
- wyjazd z hotelu i przejazd wzdłuż Jeziora Genewskiego do stolicy
  Szwajcarii - Berna – krótki spacer po Starówce: 
  Wieża Zegarowa, Parlament, Katedra, niedźwiedzie jamy, 
  ulica  Kramgasse, fontanna Wielkoluda),
- następnie przejazd  przez Interlaken z panoramą
  na Alpy Berneńskie i masyw Jungfrau do  Lucerny 
  (spacer po mieście : Stary Ratusz, renesansowy budynek
  ze   zbiorami dzieł Picassa, rynek winny otoczony dekorowanymi
  kamieniczkami, kryty most z XVII-wiecznymi   malowidłami,
  Kościół Jezuitów, odbudowany most Kapellbruecke - symbol
  miasta oraz most  Spreuerbrucke)
- obiad ok. godz. 14:30;
- Wyjazd do Polski przez Niemcy – po drodze ok. godz. 20:00 kolacja.

Dzień 6
- śniadanie ok. 8:00 na terenie Polski;
- powrót do Warszawy ok. godz. 12:00 – 13:00;
- obiad w Warszawie ok.13:00.
- zakończenie imprezy – ok. 14:00. 

         W ramach wyjazdu młodzież będzie miała zapewnione: nocleg, wyżywienie (3 razy dziennie), bilety wstępu do zwiedzanych obiektów oraz Aquaparku, ubezpieczenie, transport (jedynym kosztem jaki są zobowiązani pokryć rodzice jest koszt dowiezienia i odebrania dziecka do i z  miejsca zbiórki oraz ewentualne kieszonkowe – sugerowana waluta EURO).
         W związku z tym, że zaplanowane jest wejście do Aquaparku oraz na lodowiec  prosimy o zabranie przez ucznia stroju kąpielowego oraz ciepłej odzieży.
         Przypominamy o konieczności zabrania ze sobą aktualnych paszportów.

 
 
 
(02. 09. 2010 r.)

UWAGA !!!

Przypominamy, że jest do pobrania wzór listy osób kończących udział w projekcie w danym roku szkolnym.

pobierz

 
 

(24. 06. 2010 r.)

UWAGA !!!

Telefony kontaktowe do kierowników obozów naukowych:

1.    Wigierski Park Narodowy 28.06.2010 – 3.07.2010 r.
   
 Kierownik obozu: Jolanta Sowól – tel. kom. 697 349 632

 2.    Biebrzański Park Narodowy  28.06.2010 – 3.07.2010 r.
       
  Kierownik obozu: Izabela Dzikowska  - tel. kom. 506 904 804

3.    Biebrzański Park Narodowy  5–10.07.2010 r.
  
  Kierownik obozu: Stanisław Kirvel – tel. kom. 698 189 419

 4.    Poleski Park Narodowy  5–10.07.2010 r.
       
 Kierownik obozu: Jolanta Sowól – tel. kom. 697 349 632

 

(17. 06. 2010 r.)

UWAGA !!!

      W roku szkolnym 2010/11 planowany jest konkurs matematyczny organizowany wspólnie z Wojskową Akademią Techniczną w Warszawie dla uczniów uczestniczących w projekcie Archimedes. Zakres materiału stanowią wymagania do matury z matematyki na poziomie rozszerzonym obowiązujące w danym roku szkolnym. Konkurs będzie przeprowadzony w dwóch etapach: szkolnym ( w każdej szkole) i finałowym- na terenie WAT. I etap szkolny planowany jest na grudzień 2010r. Materiały do przeprowadzenia konkursu dostarczy Biuro Projektu. Dla uczniów, którzy są zainteresowani udziałem w konkursie, proszę o nie przerywanie uczestnictwo w projekcie (dotyczy to uczniów klas przedmaturalnych w obecnym roku szkolnym). Szczegółowe informacje podamy na początku przyszłego roku szkolnego.

 

(02. 06. 2010 r.)

UWAGA !!!

Do pobrania wzór listy osób kończących udział w projekcie w danym roku szkolnym.

pobierz

 

(12. 05. 2010 r.)

UWAGA !!!

          Informujemy, że w dniach od 28 czerwca 2010 r. do 03 lipca 2010 r. i od 05 lipca 2010 r. do 10 lipca 2010 r. zostaną zorganizowane obozy naukowe z biologii dla uczniów uczestniczących w kołach naukowych z biologii. W obozie weźmie udział 2 uczniów z każdej szkoły:

- Wigierski Park Narodowy    - 28.06 - 03.07.2010 r.
- Biebrzański Park Narodowy - 28.06 - 03.07.2010 r.
- Poleski Park Narodowy       - 05.07 - 10.07. 2010 r.
- Biebrzański Park Narodowy - 05.07 - 10.07. 2010 r.
 

(07. 04. 2010 r.)

UWAGA !!!

W związku z obowiązującą od dnia 01.01.2010r. nowelizacją Ustawy o finansach publicznych nastąpiła zmiana zasad kwalifikowania środków na dofinansowanie projektów ze środków EFS. Nie występuje pojęcie „dotacja rozwojowa”. Zmianie uległa także zasada opisywania dokumentów potwierdzających poniesienia wydatku (nowy wzór zał. 1F do pobrania).
Ponadto do zawartych z Państwa  umowami zostaną przygotowane w najbliższym czasie aneksy.
Prosimy o zastosowanie się do nowo obowiązujących zasad w projekcie ARCHIMEDES.

 

(24. 02. 2010 r.)
 

UWAGA PILNE!!!

W związku z wytycznymi Podsystemu Monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego 2007 dla PO KL dotyczących zbierania danych Beneficjentów Ostatecznych projektu, każdy uczestnik powinien być rejestrowany z dniem przystąpienia do projektu.

W związku z powyższym uprzejmie prosimy o przesłanie faxem (tel. 087 643 28 61 w.34) danych osób, które rozpoczęły uczestnictwo w projekcie w zajęciach dodatkowych od lutego 2010r. zgodnie z załączonym formularzem w nieprzekraczalnym terminie do dnia 4.03.2010r.

Stworzenie takiej bazy danych uczestników ułatwi także Państwu realizację projektu dotyczącą wskaźników i wykazywania danych w tabelach charakterystyk udzielonego wsparcia oraz w sprawozdaniach merytorycznych.

Uwagi:
        Proszę o prawidłową weryfikację PESEL uczestnika, gdyż na tej podstawie uczestnik jest rejestrowany prawidłowo do systemu

·         Pole „Data zakończenia udziału w projekcie” należy pozostawić niewypełnione.

·         Uczeń pełnoletni rozpoczynający projekt własnoręcznie podpisuje „Oświadczenie uczestnika  projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych” .

·         Uczeń niepełnoletni rozpoczynający projekt – „Oświadczenie uczestnika  projektu
o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych” podpisuje rodzic lub opiekun prawny.

Prosimy o przesłanie do biura projektu w dwóch oddzielnych, opisanych skoroszytach umożliwiających wpięcie do segregatora wpięte  „Oświadczenia uczestników projektu o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych”  za rok szkolny 2008/2009 i obecnego - 2009/2010 oraz oryginał zestawienia uczestników zgodnie z załącznikiem. Opis skoroszytu powinien zawierać minimum:

·         Nagłówek: projekt ARCHIMEDES

·         „Oświadczenia uczestników projektu o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych”  za rok szkolny 2008/2009 lub „Oświadczenia uczestników projektu o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych”  za rok szkolny 2009/2010

·         Nazwa szkoły (zgodnie z zawartą umową)

Jeżeli jakiś uczeń zrezygnował lub zrezygnuje z uczestnictwa w projekcie, prosimy o pisemne  zgłoszenie tego faktu w ciągu 5 dni od daty przerwania uczestnictwa  podając  datę przerwania.

Proszę zwrócić uwagę na liczbę „Ogółem” i w rozbiciu na płeć „K” lub „M”
w sprawozdaniach merytorycznych i szczegółowych charakterystykach udzielonego wsparcia.

Miejsca w tabelach w sprawozdaniach merytorycznych uzupełniamy wpisując faktyczne liczby lub „0” .

Wszystkie dane liczbowe z bazy uczestników projektu, sprawozdań merytorycznych półrocznych i rocznych oraz charakterystyk udzielonego wsparcia powinny być spójne.

Ponadto przypominamy o konieczności przysłania do dnia 4.04.2010r. szczegółowych charakterystyk udzielonego wsparcia.

Pytania proszę kierować do konsultantów ds. monitoringu nadzorujących Państwa szkołę:

·    Agnieszka Milanowska  - starszy konsultant ds. monitoringu  (szkoły w Gołdapi, Olecku) 501 03 79 79

·    Anna Dudek – konsultant ds. monitoringu  (szkoły w Adamowie, Lubartowie, Łosicach, Łukowie, Międzyrzecu Podlaskim, Milejowie, Ostrowie Podlaskim, Puławach, Radzyniu Podlaskim, Rykach, Sokołowie Podlaskim) 607 06 28 36

·   Anna Orlik – konsultant ds. monitoringu  (szkoły w Augustowie) 605 85 09 87, 087643 28 61

·    Krystyna Osakowicz – konsultant ds. monitoringu (szkoły w Giżycku, Grajewie, Kętrzynie, Orzyszu, Piszu, Węgorzewie) 605 73 75 79

·   Zofia Węgrzynowicz – konsultant ds. monitoringu (szkoły w Dąbrowie Białostockiej, Ełku, Mońkach, Puńsku, Sejnach, Sokółce, Suchowoli, Suwałkach) 601 46 56 78

 

ZAŁĄCZNIK DO POBRANIA

 

 

(17. 02. 2010 r.)
 

UWAGA !!!

Przypominamy, że w plikach do pobrania w dziale "Załączniki merytoryczne" znajduje się Oświadczenie uczestnika projektu.

 

 

(15. 02. 2010 r.)
 

UWAGA !!!

Do pobrania:
"Harmonogram wyjazdów na laboratoria w 2010 roku
do Wojskowej Akademii Technicznej"

 

 

(09. 12. 2009 r.)
 

UWAGA !!!

   

            W załączeniu (POBIERZ) prezentujemy przykładowe rozpisanie kategorii w zapotrzebowaniu. Jeżeli posiadają Państwo jedną fakturę na organizację wyjazdu( dojazd, wyżywienie, NWW) na zajęcia laboratoryjne, to proszę rozbić to w zapotrzebowaniu w trzech kategoriach:

  1. Zwrot kosztów dojazdu na seminaria, warsztaty       metodyczne, zajęcia laboratoryjne, obozy naukowe
     
  2. Ubezpieczenie NWW uczniów podczas dojazdu na zajęcia      laboratoryjne
     
  3. Wyżywienie uczniów i opiekunów podczas wyjazdu na zajęcia laboratoryjne          

           Numer dokumentu i data wystawienia będzie w taka sama w powyższych kategoriach.
           W nazwie towaru proszę opisać odpowiednio: koszt dojazdu, ubezpieczenie lub wyżywienie, podać liczbę uczestników, dokąd wyjazd i w jakim dniu.
           Kwota dokumentu brutto to całościowa kwota faktury do zapłaty.
           Kwota dokumentu netto to całościowa kwota netto faktury, lub taka sama jak brutto jeżeli VAT nie występuje.
         Kwota wydatków kwalifikowalnych to kwota brutto jednej z trzech powyższych kategorii.
           VAT to też kwota jednej z trzech powyższych kategorii.
      

 

(27. 11. 2009 r.)

 

RAMOWY HARMONOGRAM
WARSZTATÓW WYMIANY DOBRYCH PRAKTYK
PROJEKTU  ARCHIMEDES
05. 12. 2009 R. PWSZ W SUWAŁKACH

 

Godzina

Plan

Miejsce

10:00 – 10:45

Rejestracja uczestników, powitalna kawa

Patio

10:45 - 11:30

Rozpoczęcie: powitanie gości, wykład

Aula

11:30 -13:30

Panel dyskusyjny – dyrektorzy

Sala Senatu

Panel dyskusyjny z matematyki

Sala 02

11:30 – 12:00

Prezentacje dobrych praktyk szkół

Aula

12:00 – 13:30

Panel dyskusyjny z chemii, biologii, fizyki

Aula

Ćwiczenia laboratoryjne (uczniowie): biologia chemia, fizyka

Laboratoria

13:30

Obiad

Patio

 

Informacje odnośnie godzin transportu uczestników oraz pozostałe kwestie organizacyjne zostaną do Państwa przesłane w najbliższych dniach.
 
(23. 11. 2009 r.)
 

UWAGA !!!

 

W związku ze zmianą okresu sprawozdawczego projektu Archimedes ustalonego przez MEN informuję o zmianie terminów i okresów nadsyłania „Szczegółowej charakterystyki udzielonego wsparcia”  na rok 2009-2010

·         20.09.2009 – 31.12.2009 – do 04.01.2010

·         01.01.2010 – 31.03.2010 – do 04.04.2010

·         01.04.2010 – 30.06.2010 – do 04.07.2010

·         01.07.2010 – 30.09.2010 – do 04.10.2010

·         01.10.2010 – 31.12.2010 – do 04.01.2011

Tabelę należy przesłać w wersji papierowej bądź elektronicznej, liczy się data dostarczenia w terminach ustalonych powyżej.

                                  Pobierz wzór tabeli

Przy wypełnianiu tabeli proszę o zastosowanie pojęć:

  • wartości osiągniętych w danym okresie sprawozdawczym
    (oznaczone symbolem – Mr),
  • wartości osiągniętych od początku realizacji projektu
    (oznaczone symbolem – Mp).
  • rozpoczęli udział w okresie sprawozdawczym w projekcie – czyli liczbę osób, które rozpoczęły udział w pierwszej formie wsparcia realizowanej w ramach projektu;
  • zakończyli udział w projekcie – czyli liczbę osób, które programowo zakończyły uczestnictwo w formie/ formach wsparcia realizowanej/ realizowanych w ramach projektu, zgodnie ze ścieżką udziału w projekcie (sierpień II klasa);
  • przerwali udział w projekcie – czyli liczbę osób, które nie ukończyły formy wsparcia realizowanej w ramach projektu zgodnie z określonym dla nich programem oraz odstąpiły (bez względu na przyczynę) od dalszego uczestnictwa w projekcie;
  • kontynuują udział w projekcie na koniec okresu sprawozdawczego – czyli liczbę osób, które nie zakończyły i nie przerwały udziału w projekcie w danym okresie sprawozdawczym i jednocześnie planują kontynuowanie udziału w projekcie w następnym okresie sprawozdawczym.

Pytania proszę kierować do konsultantów ds. monitoringu nadzorujących Państwa szkołę:

·          Agnieszka Milanowska  - starszy konsultant ds. monitoringu
(szkoły w Gołdapi, Olecku) 501 03 79 79

·         Anna Dudek – konsultant ds. monitoringu
(szkoły w Adamowie, Lubartowie, Łosicach, Łukowie, Międzyrzecu Podlaskim, Milejowie, Ostrowie Podlaskim, Puławach, Radzyniu Podlaskim, Rykach, Sokołowie Podlaskim) 607 06 28 36

·         Anna Orlik – konsultant ds. monitoringu
(szkoły w Augustowie) 605 85 09 87, 087643 28 61

·         Krystyna Osakowicz – konsultant ds. monitoringu
(szkoły w Giżycku, Grajewie, Kętrzynie, Orzyszu, Piszu, Węgorzewie)
605 73 75 79

·         Zofia Węgrzynowicz – konsultant ds. monitoringu (szkoły w Dąbrowie Białostockiej, Ełku, Mońkach, Puńsku, Sejnach, Sokółce, Suchowoli, Suwałkach) 601 46 56 78

 

 
(19. 11. 2009 r.)
 

UWAGA !!!

W zakładce DO POBRANIA w tabeli ELEMENTY GRAFICZNE
do pobrania:

Wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach
Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

 
(07. 10. 2009 r.)
 

UWAGA !!! 

Do pobrania prezentacja z finansowej części ostatniego szkolenia: (pobierz)