(18. 01. 2012 r.)

Szanowni Państwo,
w załaczeniu przesyłamy informacje na temat obozów naukowych z chemii i fizyki - ferie 2012r.

do pobrania:

Harmonogram obozu 23-28.01.2012r.
Harmonogram obozu 30.01-4.02.2012r.
Rozkład jazdy-obozy ferie2012

 


(05. 01. 2012 r.)

Biuro Projektu „ARCHIMEDES” informuje, że w dniach 23 – 28 stycznia 2012r. oraz 30 stycznia – 4 luty  2012r. (poniżej zamieszczone zostały listy w którym terminie jadą poszczególne szkoły) w ramach projektu zostanie zorganizowany obóz naukowy fizyczno – chemiczny, który odbędzie się w Warszawie. Podczas obozu zajęcia z chemii odbywać się będą  na Politechnice Warszawskiej, a z fizyki w Narodowym Centrum Badań Jądrowych  w Świerku. Uczestnicy obozu będą zakwaterowani  w hotelu „Aramis” w Warszawie. W ramach obozu młodzież będzie miała zapewnione zajęcia edukacyjne i rekreacyjno – sportowe, zakwaterowanie, całodobowe wyżywienie, transport. Opiekę wychowawczą w trakcie trwania obozu zapewnia Biuro Projektu „ARCHIMEDES”. Szczegółowy harmonogram oraz informacje o dokładnej organizacji obozu zostaną przesłane do szkół po otrzymaniu informacji o zgłoszonych przez szkołę uczestnikach obozu.
        W piśmie z dnia 21 grudnia 2011r. zwróciliśmy się do Państwa z prośbą  o wytypowanie jednego uczestnika koła naukowego z chemii  lub z fizyki (podczas rekrutacji prosimy o zwrócenie uwagi na zainteresowanie ucznia zarówno chemią jak i fizyką) i przesłanie do Biura Projektu  w terminie
do 12 stycznia 2012r. następujących dokumentów:

1. Zgłoszenie uczestnika obozu naukowego w ramach realizacji
            Projektu ARCHIMEDES  (załącznik 4.2.M),
        2.  Karta Kwalifikacyjna uczestnika obozu naukowego

          Sposób rekrutacji uczestnika na obóz naukowy w ramach realizacji Projektu ARCHIMEDES  (załącznik 4.1.M) i oświadczenie rodziców o zgodzie na udział w obozie  (załącznik 4.3.M). prosimy przechowywać w szkole w 1 egzemplarzu i nie wysyłać do Biura Projektu.
          Zgłoszenia można przesłać faxem,  e-mailem lub listownie na adres:
                    Augustowskie Centrum Edukacyjne, 
              Al. Kard. Wyszyńskiego 3, 16–300 Augustów,
              fax. 087 643 28 61, e-mail: biuro@ace.pol.pl.

Szkoły jadące w terminie  23 – 28 stycznia 2012r.:

1. Technikum Nr 3 ZST w Suwałkach
2. II LO ZS Nr 2 w Suwałkach
3. III LO w ZS Nr 1 w Suwałkach
4. II LO ZS 2 Grajewo
5. LO w ZS Nr 1 w Grajewie
6. Technikum Wojewodzin
7. LO Sejny
8. LO Puńsk
9. LO w ZSOiZ w Mońkach
10. LO w ZSO w Gołdapi
11. LP w ZSZ w Gołdapi
12. II LO w Giżycku
13. Technikum Nr 3 w ZSZ w Giżycku
14. I LO w Giżycku
15. Technikum w ZST w Olecku
16. I LP w ZSLiZ w Olecku
17. Technikum Nr  6 w ZSM-E w Ełku
18. I LO w Ełku
19. II LO w ZS Nr 2 w Ełku
20. II LO w Piszu
21. LO w ZSO w Piszu
22. LO w ZSO w Orzyszu
23. LO w Węgorzewie
24. LO w Kętrzynie

Szkoły jadące w terminie  30 stycznia – 4 luty  2012r.:

1. LO w Suchowoli
2. LO w Dąbrowie Białostockiej
3. LO w Sokółce
4. Technikum Nr 1 w ACE Augustów
5. II LO Augustów
6. I LO Augustów
7. Technikum przy ZSP w Radzyniu Podlaskim
8. II LO przy ZSP w Radzyniu Podlaskim
9. I LO w Radzyniu Podlaskim
10. I LO w Puławach
11. II LO w Puławach
12. III LO w ZSO Nr 2 w Puławach
13. 
LO w ZS Nr 2 w Milejowie
14.  Technikum Nr 2 w ZS Nr 2 w Łukowie
15.  LO w Adamowie
16.  I LO w Łukowie
17.  I LO w Rykach
18.  Technikum Ekonomiczne w ZSE w Międzyrzecu Podlaskim
19.  I LO w Międzyrzecu Podlaskim
20.  Technikum w ZS w Ostrowie Lubelskim
21.  I LO w ZS Nr 2 w Lubartowie
22.  LO w ZS Nr 1 w Łosicach
23.  Technikum w ZS Nr 3 Łosicach
24.  I LO w Sokołowie Podlaskim

Do pobrania:
Karta Kwalifikacyjna- obóz naukowy PW 23-28.01.2012 r.

Karta Kwalifikacyjna- obóz naukowy PW 30.01-4.02.2012 r.


(29. 11. 2011 r.)

         Informujemy, że zapotrzebowania na środki za IV kwartał 2011r. projektu „Archimedes” należy przesłać  wyłącznie drogą elektroniczną na adres e- mail  biuro@ace.pol.pl w nieprzekraczalnym terminie do dnia 09 grudnia 2011r.

WAŻNE!!!!

          Oryginał zapotrzebowania należy przesłać do biura projektu dopiero po uzyskaniu informacji o pozytywnym zweryfikowaniu zapotrzebowania na środki.
         Proszę o dotrzymywanie terminów.
       Nieterminowe nadsyłanie zapotrzebowań powoduje opóźnienia w weryfikacji i przekazaniu środków.


(28. 11. 2011 r.)
            Informujemy, że do wszystkich szkół uczestniczących w projekcie przesłaliśmy w załącznikach poczty  e-mail następujące dokumenty niezbędne do przeprowadzenia I etapu Konkursu Matematycznego „Archimedes” im. gen. Sylwestra Kaliskiego, który odbędzie się  w dniu 2 grudnia 2011r. o godzinie 1200 :
  1. „test-jesień-2011” – arkusz z zadaniami dla uczestników Konkursu (do powielenia dla każdego uczestnika)

  2. „arkusz-odpowiedzi-dla-uczestnika” – pusta tabela do zaznaczania odpowiedzi, także dla uczestników konkursu (do powielenia dla każdego uczestnika)

  3. „arkusz-odpowiedzi-dla-sprawdzającego” – tabela z zaznaczonymi prawidłowymi odpowiedziami, ułatwiająca sprawdzanie testu przez nauczyciela

  4. „protokół-wyniki-I-etap” – druk protokołu wyników I etapu do wypełnienia i odesłania.

Czas na rozwiązanie testu – 75 minut.

          Prosimy  o przeprowadzenie I etapu Konkursu wśród zainteresowanych uczniów i odesłanie wypełnionego protokołu z wynikami  do biura projektu ARCHIMEDES w nieprzekraczalnym terminie do 9 grudnia 2011.  Tak jak w roku poprzednim do etapu końcowego przejdą najlepsi uczniowie z każdej szkoły oraz 12 uczniów z najlepszymi wynikami z pozostałych uczestników - w sumie 60 uczniów z najlepszymi wynikami. Listę uczniów przechodzących do drugiego etapu przedstawimy na naszej stronie internetowej .


(16. 11. 2011 r.)
              W związku z przeprowadzaną w dniu 25 listopada 2011 roku  próbną rozszerzoną maturą z matematyki ulega zmianie termin etapu szkolnego konkursu matematycznego. Etap ten zostanie przeprowadzony dnia 2 grudnia o godzinie 1200.

(8. 09. 2011 r.)

      W związku z rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2011/2012 Biuro Projektu ARCHIMEDES informuje, że od 15 września 2011 (harmonogram wyjazdów w załączeniu)- POBIERZ  młodzież z Państwa szkoły będzie uczestniczyła w zajęciach laboratoryjnych z fizyki, które odbędą się w Instytucie Problemów Jądrowych im. Andrzeja Sołtana w Świerku, 08-400 Otwock – Świerk.

Harmonogram zajęć:
8:30 – przyjazd pod bramę do wartownika do biura przepustek (grupa powinna zgłosić się do biura przepustek najpóźniej do godziny 8:30)
9:00-11:30 – zajęcia edukacyjne „Wycieczka edukacyjna, czyli nietypowa lekcja fizyki”
11:30 – 13:00 – zwiedzanie Reaktora MARIA
      lub
10:00 – przyjazd pod bramę do wartownika do biura przepustek (grupa powinna zgłosić się do biura przepustek najpóźniej do godziny 10:00)
10:30-13:00 – zajęcia edukacyjne „Wycieczka edukacyjna, czyli nietypowa lekcja fizyki”

13:00 – 14:30 – zwiedzanie Reaktora MARIA
      lub
11:00 – przyjazd pod bramę do wartownika do biura przepustek (grupa powinna zgłosić się do biura przepustek najpóźniej do godziny 11:00)
11:30-14:00 – zajęcia edukacyjne „Wycieczka edukacyjna, czyli nietypowa lekcja fizyki”
14:00 – 15:30 – zwiedzanie Reaktora MARIA

        Przypominamy jednocześnie, że grupa w danej szkole powinna być utworzona z 12 uczniów uczęszczających na koła naukowe lub innych zainteresowanych naukami ścisłymi.
        Każda szkoła w otrzymanej na ten rok dotacji (po złożeniu zapotrzebowania za III lub IV kwartał – w zależności od terminu wyjazdu)  w ramach jednego wyjazdu laboratoryjnego otrzyma środki finansowe na:
  - opiekę na wyjazdach – 250zł/wyjazd (podstawa + składki) umowa cywilnoprawna- około 210 zł brutto (1 osoba),
  - zwrot kosztów dowozu uczniów na wyjazdy laboratoryjne w zależności od kosztów dojazdu na uczelnię – do 3000zł,
  - ubezpieczenie uczniów NWW podczas dojazdu na zajęcia laboratoryjne – do 70zł,
  - wyżywienie uczniów i opiekunów podczas wyjazdu na zajęcia laboratoryjne – do 715zł.

Bardzo ważne:

Prosimy o sporządzenie listy uczestników zajęć edukacyjnych (wzór w załączeniu –  dostępny na stronie internetowej www.ace.pol.pl w zakładce Archimedes) w 5 egzemplarzach – jeden egzemplarz zostaje w  Państwa szkole; drugi prosimy przesłać do Biura Projektu (minimum na tydzień przed planowanym wyjazdem); trzy egzemplarze należy zabrać ze sobą w dniu wyjazdu (na tej podstawie grupa uzyska przepustki upoważniające do wejścia na teren Instytutu).
                                                  (pobierz wzór)