.
Zakończenie Projektu Mały Archimedes w ACE. [13.09.2013r.] |
3 września 2013r. o godz. 1100 w auli Augustowskiego Centrum Edukacyjnego odbyła się konferencja podsumowująca Projektu Mały Archimedes, który był skierowany do uczniów 30 szkół gimnazjalnych z czterech województw: 12 szkół z województwa podlaskiego; 12 szkół z województwa warmińsko – warmińskiego; 4 szkoły z województwa lubelskiego; 2 szkoły z województwa mazowieckiego. |
Na konferencji podsumowującej spotkali się przedstawiciele wszystkich 30 szkół biorących udział w projekcie, by przedstawić przebieg realizacji projektu w swoich szkołach, zaprezentować efekty realizacji projektu oraz podzielić się wrażeniami. CELEM PROJEKTU był rozwój kompetencji kluczowych uczniów w zakresie matematyki, fizyki, chemii, biologii, geografii przedsiębiorczości na poziomie szkół gimnazjalnych poprzez realizację 30 programów własnych szkół. |
Był to projekt konkursowy: 1/POKL/3.3.4/09 Priorytet u III. Wysoka jakość systemu oświaty; Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia; Poddziałanie 3.3.4 Modernizacja treści metod kształcenia. Projekt był współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Realizacja projektu: 01.01.2010r. – 30.09.1013r. Wartość projektu: 9 081 725,00 PLN. |
W projekcie Mały Archimedes wzięło udział łącznie 2077 uczniów z 30 szkół gimnazjalnych. W ramach działań projektowych odbyły się: - zajęcia dodatkowe i koła naukowe z: matematyki oraz trzech przedmiotów spośród fizyki, chemii, biologii, geografii i przedsiębiorczości, prowadzone w szkołach; - 10 obozów naukowych: 5 obozów matematyczno–fizycznych, podczas których zajęcia edukacyjne odbywały się na uczelniach wyższych, 5 obozów biologiczno–geograficzno–chemicznych, podczas których zajęcia edukacyjne odbywały się w parkach narodowych; - 2 wakacyjne akademie naukowe, w trakcie których zajęcia edukacyjne odbyły się między innymi: w Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego na Helu, w Akwarium Gdyńskim i w Słowińskim Parku Narodowym; - 8 wyjazdów zagranicznych: 2 wyjazdy naukowe do muzeów techniki w Monachium i w Norymberdze, 6 wyjazdów do Europejskiego Ośrodka Badań Jądrowych CERN w Genewie; - 2 konkursy matematyczno–przyrodnicze organizowane w Augustowskim Centrum Edukacyjnym; - 60 wizyt w szkołach ponadgimnazjalnych; - 60 wyjazdów na zajęcia laboratoryjne prowadzone w Instytucie Problemów Jądrowych w Świerku; - 4 Festiwale Innowatorów organizowane w Augustowskim Centrum Edukacyjnym; - 1 seminarium naukowe dla 60 nauczycieli z 30 szkół. |
W ramach projektu każda z 30 szkół otrzymał bezpośrednie wsparcie na zakup pomocy dydaktycznych, pakietów edukacyjnych, podręczników i zbiorów zadań, prenumeratę czasopism popularno – naukowych oraz na prowadzenie zajęć dodatkowych i kół naukowych. |
Efekty realizacji szkolnego programu Mały Archimedes: 8 rozbudzenie zainteresowań uczniów naukami matematyczno- przyrodniczymi; 8 zwiększenie motywacji uczniów do wyboru dalszej ścieżki edukacyjnej w kierunkach matematyczno-przyrodniczych; 8 podniesienie umiejętności wyjaśniania zjawisk przyrodniczych, prowadzenia eksperymentów, wyciągania wniosków; 8 podniesienie umiejętności logicznego myślenia, dostrzegania problemów oraz ich rozwiązywania. |
.
joomla jquery lightboxby VisualLightBox.com v5.7 |