.

Zakończenie Projektu Mały Archimedes w ACE. [13.09.2013r.]

3 września 2013r. o godz. 1100 w auli Augustowskiego Centrum Edukacyjnego odbyła się konferencja podsumowująca Projektu Mały Archimedes,

który był skierowany do uczniów 30 szkół gimnazjalnych z czterech województw:

12 szkół z województwa podlaskiego; 12 szkół z województwa warmińsko – warmińskiego; 4 szkoły z województwa lubelskiego; 2 szkoły z województwa mazowieckiego.

Na konferencji podsumowującej spotkali się przedstawiciele wszystkich 30 szkół biorących udział w projekcie, by przedstawić przebieg realizacji projektu w swoich szkołach, zaprezentować efekty realizacji projektu oraz podzielić się wrażeniami.

CELEM PROJEKTU był rozwój kompetencji kluczowych uczniów w zakresie matematyki, fizyki, chemii, biologii, geografii przedsiębiorczości na poziomie szkół gimnazjalnych poprzez realizację 30 programów własnych szkół.

Był to projekt konkursowy: 1/POKL/3.3.4/09 Priorytet u III. Wysoka jakość systemu oświaty; Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia; Poddziałanie 3.3.4 Modernizacja treści metod kształcenia. Projekt był współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Realizacja projektu: 01.01.2010r. – 30.09.1013r. Wartość projektu: 9 081 725,00 PLN.

W projekcie Mały Archimedes wzięło udział łącznie 2077 uczniów z 30 szkół gimnazjalnych.

W ramach działań projektowych odbyły się:

- zajęcia dodatkowe i koła naukowe z: matematyki oraz trzech przedmiotów spośród fizyki, chemii, biologii, geografii i przedsiębiorczości, prowadzone w szkołach;

- 10 obozów naukowych:

5 obozów matematyczno–fizycznych, podczas których zajęcia edukacyjne odbywały się na uczelniach wyższych,

5 obozów biologiczno–geograficzno–chemicznych, podczas których zajęcia edukacyjne odbywały się w parkach narodowych;

- 2 wakacyjne akademie naukowe, w trakcie których zajęcia edukacyjne odbyły się między innymi:

w Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego na Helu, w Akwarium Gdyńskim i w Słowińskim Parku Narodowym;

- 8 wyjazdów zagranicznych:

2 wyjazdy naukowe do muzeów techniki w Monachium i w Norymberdze, 6 wyjazdów do Europejskiego Ośrodka Badań Jądrowych CERN w Genewie;

- 2 konkursy matematyczno–przyrodnicze organizowane w Augustowskim Centrum Edukacyjnym;

- 60 wizyt w szkołach ponadgimnazjalnych;

- 60 wyjazdów na zajęcia laboratoryjne prowadzone w Instytucie Problemów Jądrowych w Świerku;

- 4 Festiwale Innowatorów organizowane w Augustowskim Centrum Edukacyjnym;

- 1 seminarium naukowe dla 60 nauczycieli z 30 szkół.

W ramach projektu każda z 30 szkół otrzymał bezpośrednie wsparcie na zakup pomocy dydaktycznych, pakietów edukacyjnych,

podręczników i zbiorów zadań, prenumeratę czasopism popularno – naukowych oraz na prowadzenie zajęć dodatkowych i kół naukowych.

Efekty realizacji szkolnego programu Mały Archimedes:

8  rozbudzenie zainteresowań uczniów naukami matematyczno- przyrodniczymi;

8  zwiększenie motywacji uczniów do wyboru dalszej ścieżki edukacyjnej w kierunkach matematyczno-przyrodniczych;

8  podniesienie umiejętności wyjaśniania zjawisk przyrodniczych, prowadzenia eksperymentów, wyciągania wniosków;

8  podniesienie umiejętności logicznego myślenia, dostrzegania problemów oraz ich rozwiązywania.

.

 joomla jquery lightboxby VisualLightBox.com v5.7