.


28.08.2012r. Komunikat nr 27 Biura Projektu Mały Archimedes w roku szkolnym 2011/12.

1. Biuro Projektu "Mały Archimedes" przypomina o obowiązku przekazania informacji o uczestnikach I cyklu, którzy kończą udział w Projekcie "Mały Archimedes".

Przypominamy, że wykaz uczniów - uczestników I cyklu Projektu "Mały Archimedes" z datą zakończenia udziału w Projekcie 29.06.2012r., należało przesłać do biura Projektu do dn. 4.07.2012r.
Bardzo proszę, aby zainteresowane szkoły przesłały brakujące dokumenty.

2. Biuro Projektu "Mały Archimedes" przypomina o obowiązku przesłania wykonanego sprawozdania za I półrocze 2012r., które należało przesłać do biura Projektu do dn. 10.07.2012r. Bardzo proszę, aby zainteresowane szkoły przesłały brakujące dokumenty.

3. Biuro Projektu "Mały Archimedes" przypomina o obowiązku wykonania

Kwartalnej szczegółowej charakterystyki udzielonego wsparcia za okres od 01.06.2012r. do 31.08.2012r.

Termin nadesłania dokumentu do Biura Projektu jest do dn. 04.09.2012r. Bardzo proszę, aby zainteresowane szkoły przesłały dokument w terminie.

.

lp.

Kwartalna szczegółowa charakterystyka
udzielonego wsparcia za okres:

Termin nadesłania dokumentu
do Biura Projektu

1

od 01.09.2012 r. do 31.10.2012 r.

04.11.2012 r.

2

od 01.11.2012 r. do 31.12.2012 r.

04.01.2013 r.

.

.


08.08.2012r. Komunikat nr 26 Biura Projektu Mały Archimedes.

Informacja o opiece nad niepełnoletnim uczestnikiem obozu naukowego

1. Biuro Projektu "Mały Archimedes" podaje informację, że niepełnoletniego uczestnika obozu odebrać z przystanku na trasie powrotnej może rodzic (prawny opiekun) lub osoba z pisemnym upoważnieniem od rodziców (prawnych opiekunów).

Wzór upoważnienia

.


30.07.2012r. Komunikat nr 25 Biura Projektu Mały Archimedes.

Informacja o realizacji działania projektowego OBOZY NAUKOWE

1. Biuro Projektu "Mały Archimedes" podaje informacje na temat kolejnych obozów:

o miejscu zakwaterowania, organizacji transportu uczestników oraz szczegółowy harmonogram obozu.

.

Typ obozu

Termin realizacji

Uczestnicy - uczniowie biorący udział w Projekcie
(II cykl) z szkół:

informacja
o realizacji obozu

Wakacyjna Akademia Naukowa.

od 6 sierpnia

do 13 sierpnia 2012r.

I grupa – Gimnazja:
Sejny, Giby, Raczki, Janówka, Nowinka, Sztabin, Płaska, Bargłów Kościelny, Rajgród, Pisanica, Olecko, Wydminy, Gołdap, Więcki, Węgorzewo.

II grupa – Gimnazja:
Puławy, Łuków, Łosice, Sarnaki, Stawiski, Kolno, Grajewo, Pasym, Biskupiec, Kętrzyn, Karolewo, Barciany, Reszel.

Obóz na uczelni wyższej w Białymstoku

od 6 sierpnia

do 11 sierpnia 2012r.

Gimnazja:
Kętrzyn, Barciany, Karolewo, Reszel, Biskupiec, Pasym, Stawiski, Kolno, Grajewo, Puławy, Łuków, Łosice, Sarnaki.

Obóz w Wigierskim Parku Narodowym

od 6 sierpnia

do 11 sierpnia 2012r.

Gimnazja:
Puławy, Łuków, Łosice, Sarnaki, Stawiski, Kolno, Grajewo,  Rajgród, Bargłów Kościelny, Pisanica, Płaska, Giby, Sejny.

Obóz w Wigierskim Parku Narodowym

od 13 sierpnia

do 18 sierpnia 2012r.

Gimnazja:
Pasym, Biskupiec, Reszel, Kętrzyn, Barciany, Karolewo, Węgorzewo, Więcki, Gołdap, Olecko, Wydminy, Janówka, Raczki, Nowinka, Sztabin.

Obóz na uczelni wyższej w Białymstoku

od 27 sierpnia

do 1 września 2012r.

Gimnazja:
Węgorzewo, Więcki, Gołdap, Olecko, Wydminy, Janówka, Raczki, Nowinka, Sejny, Płaska, Giby, Bargłów Kościelny, Pisanica, Rajgród, Sztabin.

.

.


20.06.2012r. Komunikat nr 24 Biura Projektu Mały Archimedes.

Ankieta ewaluacyjna kół naukowych w II półroczu 2011/12 r. szk.

1. Proszę o przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej wśród uczestników kół naukowych Projektu "Mały Archimedes",
oddzielnie dla uczestników I cyklu oraz II cyklu. Każdy uczestnik Projektu wypełnia tylko jedną ankietę.

2. Ankiety uczestników oraz zestawienie wyników należy przesłać drogą pocztową do Biura Projektu Mały Archimedes do dnia 2 lipca 2012r.  Można podać zestawienie wyników oddzielnie dla każdej z grup objętej ankietą lub całkowity łącznie.

Wzory ankiet do pobrania poniżej.

ANKIETY Projektu Mały Archimedes.

oznaczenie pliku

tytuł

.

ankieta4.cykl1.kn12.

Cykl I. Ankieta nr 4 uczestnika koła naukowego;
rok szk. 2011/12 – II półrocze.

zbiorcza.ankieta4.cykl1.kn12.

Cykl I. Zbiorcze wyniki ankiety nr 4 uczestników kół naukowych;
rok szk. 2011/12 – II półrocze.

ankieta3.cykl2.kn12.

Cykl II. Ankieta nr 3 uczestnika koła naukowego;
rok szk. 2011/12 – II półrocze.

zbiorcza.ankieta3.cykl2.kn12.

Cykl II. Zbiorcze wyniki ankiety nr 3 uczestników kół naukowych;
rok szk. 2011/12 – II półrocze.

.

.


19.06.2012r. Komunikat nr 23 Biura Projektu Mały Archimedes.

Informacja o uczestnikach I cyklu, którzy kończą udział w Projekcie. 

1. Biuro Projektu "Mały Archimedes" prosi, aby wykonać listę uczniów - uczestników I cyklu Projektu Mały Archimedes, którzy kończą udział w Projekcie. W wykazie proszę podać jako datę zakończenia udziału w Projekcie 29.06.2012r.

2. Wykonany wykaz proszę przesłać do biura Projektu do 4.07.2012r.

3. Wykonane sprawozdanie za I półrocze 2012r. proszę przesłać do biura Projektu do 10.07.2012r.

.


13.06.2012r. Komunikat nr 22 Biura Projektu Mały Archimedes.

Informacja o planowanej realizacji działania projektowego OBOZY NAUKOWE

1. Biuro Projektu "Mały Archimedes" informuje, że ze względu na trwające postępowanie przetargowe na organizację obozów,

planowane na ten rok w ramach Projektu obozy naukowe zostaną zorganizowane w sierpniu 2012r. w następujących terminach:

.

Typ obozu

Termin realizacji

Uczestnicy - uczniowie biorący udział w Projekcie (II cykl) z szkół:

Wakacyjna Akademia Naukowa.

Zajęcia edukacyjne w Akwarium w Gdyni, na Helu, w Słowińskim Parku Narodowym.

od 6 sierpnia

do 13 sierpnia 2012r.

I grupa – Gimnazja:
Sejny, Giby, Raczki, Janówka, Nowinka, Sztabin, Płaska, Bargłów Kościelny, Rajgród, Pisanica, Olecko, Wydminy, Gołdap, Więcki, Węgorzewo.

II grupa – Gimnazja:
Puławy, Łuków, Łosice, Sarnaki, Stawiski, Kolno, Grajewo, Pasym, Biskupiec, Kętrzyn, Karolewo, Barciany, Reszel.

Obóz matematyczno – fizyczny

na uczelni wyższej w Białymstoku

od 6 sierpnia

do 11 sierpnia 2012r.

Gimnazja:
Kętrzyn, Barciany, Karolewo, Reszel, Biskupiec, Pasym, Stawiski, Kolno, Grajewo, Puławy, Łuków, Łosice, Sarnaki.

Obóz matematyczno – fizyczny

na uczelni wyższej w Białymstoku

od 27 sierpnia

do 1 września 2012r.

Gimnazja:
Węgorzewo, Więcki, Gołdap, Olecko, Wydminy, Janówka, Raczki, Nowinka, Sejny, Płaska, Giby, Bargłów Kościelny, Pisanica, Rajgród, Sztabin.

Obóz biologiczno – geograficzno – chemiczny

w Wigierskim Parku Narodowym

od 6 sierpnia

do 11 sierpnia 2012r.

Gimnazja:
Puławy, Łuków, Łosice, Sarnaki, Stawiski, Kolno, Grajewo, Rajgród, Bargłów Kościelny, Pisanica, Płaska, Giby, Sejny.

Obóz biologiczno – geograficzno – chemiczny

w Wigierskim Parku Narodowym

od 13 sierpnia

do 18 sierpnia 2012r.

Gimnazja:
Pasym, Biskupiec, Reszel, Kętrzyn, Barciany, Karolewo, Węgorzewo, Więcki, Gołdap, Olecko, Wydminy, Janówka, Raczki, Nowinka, Sztabin

.

2. W ramach obozu uczestnicy będą mieli zapewnione zajęcia edukacyjne i rekreacyjno – sportowe, zakwaterowanie, całodobowe wyżywienie, transport, ubezpieczenie.  Opiekę wychowawczą w trakcie trwania obozu zapewnia Biuro Projektu "Mały Archimedes" (nauczyciele z kwalifikacjami). 

3. Informacje o miejscu zakwaterowania i dokładnej organizacji transportu uczestników oraz szczegółowy harmonogram obozu zostaną przesłane do szkół po zakończeniu postępowania przetargowego na organizację obozów (pod koniec lipca 2012r.) oraz zamieszczone na stronie internetowej Projektu.

4. W związku z powyższym prosimy o wytypowanie po dwóch uczestników, biorących udział w Projekcie (z II cyklu) na każdy z obozów,

na który Państwa szkoła została wskazana i przesłanie do Biura Projektu w terminie do 25 czerwca 2012r. następujących dokumentów,

które są zamieszczone na stronie internetowej Projektu w zakładce "Pliki do pobrania":

a) Zgłoszenie uczestnika obozu naukowego w ramach realizacji Projektu Mały Archimedes (załącznik 4.3.M.A),

b) Karta Kwalifikacyjna uczestnika obozu (załącznik 4.4.MA).

5. Dokumenty:

c) Sposób rekrutacji uczestników na obóz naukowy w ramach realizacji Projektu Mały Archimedes (załącznik 4.1.M.A),

d) Oświadczenie rodzica / prawnego opiekuna o zgodzie na udział w obozie (załącznik 4.2.M.A)

prosimy przechowywać w szkole w 1 egzemplarzu i nie wysyłać do Biura Projektu.

6. Zgłoszenia można przesłać do Biura Projektu:

faxem nr 87 643 28 61,

e-mailem: biuro_ma@ace.pol.pl

lub listownie na adres: Augustowskie Centrum Edukacyjne; Al. Kard. Wyszyńskiego 3; 16–300 Augustów.

.


9.05.2012r. Komunikat  nr 21 Biura Projektu Mały Archimedes.

Informacje organizacyjne na temat realizacji działania "Wyjazdy do szkół ponadgimnazjanych".

1. Informujemy, że organizacja wyjazdów do szkól ponadgimnazjalnych powinna być zaplanowana w obrębie szkół, w których uczniowie planują kontynuację nauki.

2. Organizacja wyjazdów do szkół znajdujących się w zbyt dużej odległości od miejsca zamieszkania Państwa uczniów,
może być uznane przez Instytucję Pośrednicząca II Stopnia za wydatek niekwalifikowalny.

.


8.05.2012r. Komunikat nr 20 Biura Projektu Mały Archimedes.

Informacje organizacyjne na temat Festiwalu Innowatorów.

1. Podajemy trasy dowozu oraz zakwaterowanie uczestników Festiwalu Innowatorów,

który odbędzie się w dniach 11 i 12 maja 2012r. w Augustowskim Centrum Edukacyjnym w Augustowie (Al. Kard. Wyszyńskiego 3).

2. Nauczyciele odpowiadają za bezpieczeństwo swoich uczniów podczas przejazdu w autokarze, w czasie trwania całego Festiwalu, podczas pobytu w hotelu, podczas przejścia uczniów między hotelem i ACE oraz za przestrzeganie harmonogramu zajęć Festiwalu.

Trasy dowozu uczestników
 Festiwalu Innowatorów

Program
Festiwalu Innowatorów

.


24.04.2012r. Komunikat nr 19 Biura Projektu Mały Archimedes.

1. W związku z licznymi pytaniami dotyczącymi realizacji działania "Wyjazdy do szkół ponadgimnazjanych" przypominamy, że:

1.1. Wyjazdy do szkół ponadgimnazjanych organizują Państwo we własnym zakresie.

1.2. Działanie "Wyjazdy do szkół ponadgimnazjalnych" musi być zrealizowane do końca maja 2012r.

1.3. Grupa uczniów powinna składać się min. z 16 uczniów klas trzecich (uczestników pierwszego cykl projektu), uczęszczających na koła naukowe (bez względu na przedmiot). Można zrekrutować na wyjazd również ucznia, który nie uczęszcza na zajęcia, ale nadal jest uczestnikiem Projektu (nie przerwał uczestnictwa).

1.4. Wszelkie koszty związane z realizacją tego działania (wynajem autokaru, ubezpieczenie uczniów, wyżywienie, wynagrodzenie dla 3 opiekunów) pokryjecie Państwo z pieniędzy, które otrzymają Państwo na ten cel w transzy.

1.5. Wzory dokumentów potwierdzających realizację tego zadania (tj.: oświadczenie rodzica / prawnego opiekuna; lista uczestników wyjazdu; karta wyjazdu) są zamieszczone na stronie internetowej Projektu w zakładce "Pliki do pobrania".

1.6. Do Biura Projektu należy przesłać jeden egzemplarz listy uczestników wyjazdu do szkół ponadgimnazjalnych.

2. W dniach 11-12 maja 2012r. w Augustowskim Centrum Edukacyjnym w Augustowie odbędzie się trzeci Festiwal Innowatorów.

Wzorem lat ubiegłych zostanie zorganizowany transport dla uczestników Festiwalu Innowatorów (informacje zostanie podana w późniejszym terminie).

3. W okresie wakacyjnym odbędą się obozy naukowe.

3.1. Proszę o wykonanie rekrutacji z każdej szkoły 4 uczniów (po 2 uczniów na obóz). Terminy i miejsca realizacji obozów zostaną podane w późniejszym terminie. Proszę o rzetelną rekrutację z uwzględnieniem zaangażowania ucznia w zajęcia w ramach Projektu.

3.2. Proszę pamiętać, że w działaniach projektowych mogą brać udział uczniowie, którzy zostali przez Państwa zgłoszeni do uczestnictwa w Projekcie, czyli wypełnili "Oświadczenie uczestnika Projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych".
Uczniowie, którzy zostali wykazali w sprawozdaniu, że przerwali udział w projekcie, nie mogą brać udziału w powyższych działaniach.

.


17.04.2012r. Komunikat nr 18 Biura Projektu Mały Archimedes.

Zapraszamy na Festiwal Innowatorów.

1. Festiwal Innowatorów odbędzie się w dniach 11 i 12 maja 2012r. w Augustowskim Centrum Edukacyjnym w Augustowie (Al. Kard. Wyszyńskiego 3).

2. Z każdej szkoły zapraszamy 4 uczniów klasy III (uczestników pierwszego cykl projektu) oraz 2 nauczycieli.

3. Do Biura Projektu Mały Archimedes należy przesłać wypełnione zgłoszenie uczestnictwa w Festiwalu Innowatorów do 26 kwietnia 2012r.

4. Podczas Festiwalu zostaną przeprowadzone przez zaproszonych naukowców z Uniwersytetu w Białymstoku nowoczesne eksperymenty i doświadczenia naukowe, w których będą uczestniczyć uczniowie i nauczyciele.

5. W ramach Festiwalu organizator zapewnia nocleg w hotelu, wyżywienie oraz transport uczestników z miejsca zamieszkania do Augustowa i z powrotem.

6. Nauczyciele odpowiadają za bezpieczeństwo swoich uczniów podczas przejazdu w autokarze, w czasie trwania całego Festiwalu, podczas pobytu w hotelu, podczas przejścia uczniów między hotelem i ACE oraz za przestrzeganie harmonogramu zajęć Festiwalu.

Program Festiwalu Innowatorów

Zgłoszenie uczestnictwa w Festiwalu Innowatorów

.


03.04.2012r. Komunikat nr 17 Biura Projektu Mały Archimedes.

Podajemy terminy obowiązujące w roku 2012 wykonywania i przesyłania załącznika 7.1.MA
"Kwartalna szczegółowa charakterystyka udzielonego wsparcia za okres od… do…"

Proszę o przesyłanie tego dokumentu w podanych poniżej terminach.
.

lp.

Kwartalna szczegółowa charakterystyka
udzielonego wsparcia za okres:

Termin nadesłania dokumentu
do Biura projektu

1

od 01.01.2012 r. do 29.02.2012 r.

04.03.2012 r.

2

od 01.03.2012 r. do 31.05.2012 r.

04.06.2012 r.

3

od 01.06.2012 r. do 31.08.2012 r.

04.09.2012 r.

4

od 01.09.2012 r. do 31.10.2012 r.

04.11.2012 r.

5

od 01.11.2012 r. do 31.12.2012 r.

04.01.2013 r.

.

.


03.04.2012r. Komunikat nr 16 Biura Projektu Mały Archimedes.

Przypominamy o realizacji działania projektowego zaplanowanego na II semestr roku szkolnego 2011/12

WYJAZDY DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH

1. W II semestrze roku szkolnego 2011/12 uczniowie klas trzecich (I cykl projektu) będą wyjeżdżali na wizyty do szkół ponadgimnazjalnych.

2. Grupa w danej szkole powinna być utworzona z 16 uczniów uczęszczających na koła naukowe (bez względu na przedmiot).

3. Każda szkoła jest odpowiedzialna za zorganizowanie transportu, ubezpieczenie uczniów, zapewnienie wyżywienia i sprawowanie opieki w trakcie całego wyjazdu. Środki finansowe na ten cel zostaną przekazane szkołom w transzy.

4. Wzory dokumentów potwierdzających realizację tego zadania (tj.: oświadczenie rodzica/ prawnego opiekuna, lista uczestników wyjazdu, karta wyjazdu) są zamieszczone na stronie internetowej Projektu w zakładce "Pliki do pobrania".

5. Do Biura Projektu należy przesłać jeden egzemplarz listy uczestników wyjazdu do szkół ponadgimnazjalnych.

.


23.02.2012r. Komunikat nr 15 Biura Projektu Mały Archimedes.

Kwartalna szczegółowa charakterystyka udzielonego wsparcia za okres: styczeń 2012r. - luty 2012r.

W związku z pismem od Jednostki Pośredniczącej II stopnia w Warszawie
proszę o przesyłanie "Kwartalnej szczegółowej charakterystyki udzielonego wsparcia za okres od …….. do …….. " w nowych terminach.

[Wzór pisma w zakładce "Pliki do pobrania": Załącznik 7.1.MA z tabeli "DOKUMENTACJA MERYTORYCZNA Projektu Mały Archimedes. Sprawozdania".]

Najbliższą "Kwartalną szczegółową charakterystykę udzielonego wsparcia za okres: styczeń 2012r. - luty 2012r." należy przesłać do Biura Projektu w nieprzekraczalnym terminie do 04.03.2012r.

Proszę o poprawne zliczenie uczestników Projektu (rozpoczęli, przerwali i kontynuują - zgodnie z przesłanymi do Biura informacjami o rezygnacji z udziału w projekcie) oraz  poprawne zliczenie liczby godzin zajęć dodatkowych i liczby godzin zajęć kół naukowych zrealizowanych w tym okresie sprawozdawczym.

.


15.02.2012r. Komunikat nr 14 Biura Projektu Mały Archimedes.

Ankieta ewaluacyjna zajęć dodatkowych w I półroczu 2011/12 r. szk.

Proszę o przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej wśród uczestników Projektu "Mały Archimedes".

Oddzielnie dla uczestników zajęć I cyklu oraz II cyklu. Każdy uczestnik wypełnia tylko jedną ankietę.
Zestawienie wyników oraz ankiety należy przesłać drogą pocztową do biura projektu Mały Archimedes do dnia 10 marca 2012r.

Wzory ankiet w zakładce "Pliki do pobrania".

.


14.02.2012r. Komunikat nr 13 Biura Projektu Mały Archimedes.

W związku z rozpoczęciem II semestru roku szkolnego 2011/12 oraz kontynuacją realizacji działań w ramach Projektu MAŁY ARCHIMEDES

Proszę o realizację działań w ramach Projektu MAŁY ARCHIMEDES zgodnie z poniższymi wytycznymi:

CZEŚĆ I Działania projektowe zaplanowane do realizacji w II semestrze  roku szkolnego 2011/12

pkt. 1. KOŁA NAUKOWE

W II semestrze 2011/12 roku szkoły:

1.1. Utworzą koła naukowe z matematyki oraz z 3 przedmiotów do wyboru spośród fizyki, chemii i biologii, geografii lub przedsiębiorczości jako elementu wos-u.

1.2. Przeprowadzą zajęcia w kołach naukowych dla uczniów klas trzecich (I cykl projektu – 50 godzin) oraz klas drugich (II cykl projektu – 50 godzin).  Łącznie 100 godzin w ramach kół naukowych w obu cyklach.

1.3.Wzory dokumentów potwierdzających realizację tego zadania w zakładce "Pliki do pobrania".

1.4.Wymagane dokumenty dotyczące prowadzenia kół naukowych należy przesłać do Biura Projektu do 29 lutego 2012r.

pkt. 2. FESTIWAL INNOWATORÓW

2.1. W dniach 11-12 maja 2012r. odbędzie się Festiwal Innowatorów w ACE,
w którym planowany jest udział 4 uczniów klas trzecich (I cykl projektu) oraz 2 opiekunów z każdej szkoły.

pkt. 3. WYJAZDY DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH

3.1. W II semestrze roku szkolnego 2011/12 uczniowie klas trzecich (I cykl projektu) będą wyjeżdżali na wizyty do szkół ponadgimnazjalnych.

3.2. Grupa w danej szkole powinna być utworzona z 16 uczniów uczęszczających na koła naukowe (bez względu na przedmiot).

3.3. Każda szkoła jest odpowiedzialna za zorganizowanie transportu, ubezpieczenie uczniów, zapewnienie wyżywienia i sprawowanie opieki w trakcie całego wyjazdu. Środki finansowe na ten cel zostaną przekazane szkołom w transzy.

3.4. Wzory dokumentów potwierdzających realizację tego zadania (tj.: oświadczenie rodzica/ prawnego opiekuna, lista uczestników wyjazdu, karta wyjazdu) są zamieszczone na stronie internetowej Projektu w zakładce "Pliki do pobrania".

3.5. Do Biura Projektu należy przesłać jeden egzemplarz listy uczestników wyjazdu do szkół ponadgimnazjalnych.

pkt. 4. OBOZY NAUKOWE

4.1. Podczas ferii letnich 2012r. zostaną zorganizowane 4 obozy naukowe dla uczniów II cyklu projektu:
   a) dwa obozy matematyczno – fizyczne, które zostaną zorganizowane w wybranym ośrodku akademickim;
   b) dwa obozy biologiczno – geograficzno – chemiczne, które zostaną zorganizowane w wybranym parku narodowym.

pkt. 5. WYJAZDY ZAGRANICZNE

5.1. W lipcu 2012r. zostaną zorganizowane 2 wyjazdy do ośrodków naukowych dla uczniów II cyklu:
   a) jeden wyjazd do Ośrodka Fizyki Jądrowej CERN w Genewie,
   b) jeden wyjazd do Monachium i Nűrnberg w Niemczech.

pkt. 6. Realizacja zajęć dodatkowych.

Przypominam, że w styczniu 2012 roku (I semestr 2011/12) szkoły powinny były przeprowadzić zajęcia dodatkowe z matematyki oraz 3 przedmiotów do wyboru spośród fizyki, chemii i biologii, geografii lub przedsiębiorczości jako elementu wos-u dla uczniów klas trzecich (I cykl projektu – 10 godzin) i klas drugich (II cykl projektu –10 godzin). Łącznie 20 godzin zajęć dodatkowych w obu cyklach.

W razie pytań proszę o kontakt z konsultantem merytorycznym lub Biurem Projektu.

CZEŚĆ II   Realizacja FINANSÓW w projekcie MAŁY ARCHIMEDES.

W 2012 roku każda szkoła biorąca udział Projekcie może otrzymać do 26020,00 zł, które przeznaczy na:

pkt. 1. Wynagrodzenia nauczycieli prowadzących zajęcia
- 80zł/godz. zajęć (kwota brutto + składki); umowa cywilnoprawna – około 67 zł brutto + składki pracodawcy.
A) W styczniu 2012r. – 20 godzin zajęć dodatkowych (I cykl 10 h i II cykl 10 h).
B) W II semestrze 2011/12r. -100 godz. kół naukowych (I cykl 50h i II cykl 50h).
C) W I semestrze roku szkolnego 2012/13 do 16 grudnia 2012r. należy przeprowadzić 40 godz. zajęć dodatkowych.
W projekcie przewidziano zapłatę tylko za 120 godz. (II sem. 11/12) oraz 40 godz. (I sem. 12/13); łącznie 160 godzin zajęć w 2012r. (łącznie zajęcia dodatkowe i koła naukowe).

1.1. Z nauczycielami prowadzącymi zajęcia należy zawierać umowy-zlecenie według zasad obowiązujących do tej pory.
Umowy zlecenie należy zawierać i rozliczać kwartalnie: I kw. (styczeń – marzec), II kw. (kwiecień – czerwiec), III i IV kw. razem (wrzesień – grudzień).
Przypominamy o konieczności uwzględnienia wzrostu składki rentowej dla pracodawcy o 2 %.
Łącznie kwota wynagrodzenia nauczycieli nie może przekroczyć 80 zł /godz. za zajęcia oraz 200 zł/ wyjazd.

pkt. 2. Opiekę na wyjazdach laboratoryjnych
– 200zł/wyjazd (kwota brutto + składki); umowa cywilnoprawna – około 170zł brutto (1 osoba) x 3 opiekunów. Planowany 1 wyjazd w 2012r.

pkt. 3. Zwrot kosztów dowozu uczniów na wyjazdy laboratoryjne
w zależności od kosztów dojazdu na uczelnię – do 2600zł/wyjazd. Planowany 1 wyjazd w 2012r.

pkt. 4. Ubezpieczenie uczniów NWW podczas dojazdu na zajęcia laboratoryjne
– ok. 60zł. Planowany 1 wyjazd w 2012r.

pkt. 5. Wyżywienie uczniów i opiekunów podczas wyjazdu na zajęcia laboratoryjne
 – ok. 800 zł/wyjazd. Planowany 1wyjazd w 2012r.

5.1. Przypominamy, że zgodnie z informacją zamieszczoną w Biuletynie promocyjno – informacyjnym (str. 58) wydatek poniesiony na wyżywienie powinien być udokumentowany opłaconą fakturą za obiady. W związku z powyższym niedopuszczalny jest zakup w ramach wyżywienia batoników, pączków, paluszków, napojów itp., pod rygorem uznania ich za wwydatki niekwalifikowalne.

pkt. 6. Opieka na wyjazdach do szkół ponadgimnazjalnych
 – 200zł/wyjazd (kwota brutto + składki); umowa cywilnoprawna - około 170zł brutto (1 osoba) x 3 opiekunów. Planowany 1 wyjazd w 2012 r.

pkt. 7. Zwrot kosztów dowozu uczniów na wizyty w szkołach ponadgimnazjalnych
 w zależności od kosztów dojazdu do szkoły – do 2600zł/wyjazd. Planowany 1 wyjazd w 2012 r.

pkt. 8. Ubezpieczenie uczniów NWW podczas dojazdu na wizyty w szkołach ponadgimnazjalnych
 – ok. 60zł. Planowany 1 wyjazd w 2012 r.

pkt. 9. Wyżywienie uczniów i opiekunów podczas wyjazdu na wizyty w szkołach ponadgimnazjalnych
 – ok. 800 zł/wyjazd. Planowany 1 wyjazd w 2012 r.

pkt. 10. Zwrot kosztów delegacji
(Festiwal Innowatorów) – do 300 zł.

pkt. 11. Materiały biurowe
- do 300 zł/miesiąc x 12 miesięcy = 3600 zł.

pkt. 12. Prenumerata czasopism popularno – naukowych
 – do 100 zł/miesiąc x 12 miesięcy = 1200 zł

.


18.12.2011r. Komunikat nr 12 Biura Projektu Mały Archimedes.

Konkurs matematyczno-przyrodniczy.

Wszelkie informacje na temat organizacji oraz wyników finału Konkursu matematyczno-przyrodniczego znajdują się na stronie Konkursu.

.


30.11.2011r. Komunikat nr 11 Biura Projektu Mały Archimedes.

Zapotrzebowania na środki za IV kwartał 2011r. projektu Mały Archimedes należy przesłać wyłącznie drogą elektroniczną
na adres mail  biuro_ma@ace.pol.pl w nieprzekraczalnym terminie do 09.12.2011r. Proszę o dotrzymywanie terminów.
Nieterminowe nadsyłanie zapotrzebowań powoduje opóźnienia w weryfikacji i przekazaniu środków.

.


30.11.2011r. Komunikat nr 10 Biura Projektu Mały Archimedes.

Konkurs matematyczno-przyrodniczy II etap - finałowy. Informacje organizacyjne.

Uczniowie, biorący udział w etapie finałowym Konkursu matematyczno–przyrodniczego, powinni posiadać przy sobie dokument tożsamości,
który należy okazać przed wejściem na salę konkursową.
Ponadto uczniowie powinni zabrać ze sobą przybory do pisania. Przyrządy geometryczne zapewnia Biuro Projektu.

.


24 oraz 29.11.2011r.  Komunikat nr 9 Biura Projektu Mały Archimedes.

Konkurs matematyczno-przyrodniczy II etap - finałowy. Informacje organizacyjne.

W związku z organizacją etapu finałowego Konkursu matematyczno–przyrodniczego w dniach 2-3 grudnia 2011r.

Program II etapu - finałowego Konkursu matematyczno-przyrodniczego.

Informacje na temat przyjazdu uczestników
Konkursu matematyczno-przyrodniczego.
z uwzględnionymi zmianami

.


19.11.2011r. Komunikat  nr 8 Biura Projektu Mały Archimedes.

Konkurs matematyczno-przyrodniczy II etap - finałowy. Informacje organizacyjne.

W związku z organizacją etapu finałowego Konkursu matematyczno–przyrodniczego w dniach 2-3 grudnia 2011r.

1.

Do 24.11.2011r. należy wytypować i przesłać faksem do Biura Projektu Mały Archimedes na załączonym formularzu
imię i nazwisko nauczyciela opiekującego się uczniami z Państwa szkoły, którzy zostali zakwalifikowani do drugiego etapu konkursu.

Formularz zgłoszenia nauczyciela opiekuna
w ramach Konkursu matematyczno-przyrodniczego.

.

2.

Uczestnicy konkursu oraz nauczyciele będą zakwaterowani w Centrum Wypoczynkowo – Konferencyjnym "Augustowia" w Przewięzi (ok. 7 km od Augustowa). Adres: Przewięź 7, 16-300 Augustów; tel. (87) 643 10 02; 505 304 129.
Uczestnicy konkursu wraz z nauczycielami przyjeżdżają do miejsca zakwaterowania w godzinach popołudniowych w dniu 2.12.2011r.
Biuro Projektu zapewnia transport uczestników na konkurs.
Informacje na temat miejsca oraz godziny wyjazdu danej grupy zostaną przesłane do szkół w terminie do 24.11.2011r..

3.

Konkurs rozpoczyna się w dniu 3.12.2011r. o godzinie 900 w siedzibie ACE.
Dokładny harmonogram organizacji konkursu zostanie zamieszczony na stronie internetowej projektu do dnia 24.11.2011r.

.


04.11.2011r. Komunikat  nr 7 Biura Projektu Mały Archimedes.

Konkurs matematyczno-przyrodniczy. Wyniki I etapu - eliminacji szkolnych.

Wyniki I etapu - eliminacji szkolnych Konkursu matematyczno-przyrodniczego.

.


21.10.2011r. Komunikat nr 6 Biura Projektu Mały Archimedes.

Konkurs matematyczno-przyrodniczy  I etap - eliminacje szkolne.

W dniu dzisiejszym, w szkołach realizujących projekt Mały Archimedes przeprowadzany jest I etap Konkursu matematyczno-przyrodniczego.
Zgodnie z przysłanymi zgłoszeniami w konkursie bierze udział 646 uczniów. Życzymy powodzenia! Zespół projektowy Małego Archimedesa

.


04.10.2011r. Komunikat nr 5 Biura Projektu Mały Archimedes.

Konkurs matematyczno-przyrodniczy.

Prosimy o przesłanie e-mailem do dnia 13.10.2011r. do godz. 1000 zapotrzebowania ilościowego zestawów konkursowych zgodnie z załączonym formularzem.
Konkursem objęte są wszystkie szkoły biorące udział w projekcie Mały Archimedes.
Regulamin konkursu i formularz zapotrzebowania można pobrać tutaj:

Regulamin Konkursu matematyczno-przyrodniczego.

Formularz zapotrzebowania na ilości zestawów konkursowych.

.


16.09.2011r. Komunikat nr 4 Biura Projektu Mały Archimedes.

W związku z planowanym zakupem pakietów edukacyjnych w projekcie Mały Archimedes Augustowskie Centrum Edukacyjne informuje o zmianach,
które weszły w życie z dniem 01.01.2011r.

1.

W Szkoła dokonuje wszystkich wydatków w ramach projektu zgodnie z zasadą efektywnego zarządzania finansami, tj. w sposób racjonalny i efektywny.

2.

Zakup usługi lub towaru o wartości powyżej 20 tys. zł netto jest poprzedzony udokumentowanym rozeznaniem rynku
w celu potwierdzenia jego ceny rynkowej (dotyczy zakupu pakietów edukacyjnych we wrześniu 2011r.).

3.

Kwota 20 tys. zł dotyczy zakupu w ramach projektu.

4.

Rozeznanie rynku oznacza porównanie cen danego towaru / usługi u co najmniej trzech potencjalnych dostawców towarów lub usługodawców,
o ile na rynku istnieje trzech potencjalnych dostawców / usługodawców dla danego towaru / usługi.

5.

W przypadku towarów lub usług, dla których porównanie cen nie jest możliwe, szkoła dokonuje wyboru wykonawcy,
zgodnie z procedurą obowiązującą dla zasady konkurencyjności.

6.

Szkoła  dokonuje opisu towaru lub usługi z najwyższą starannością.

7.

Szkoła może stosować inne obowiązujące w tej placówce zasady rozeznania rynku,
jeżeli zapewniają one dokonywanie zakupów w sposób racjonalny i efektywny, w szczególności tych o wartości powyżej 20 tys. zł netto.

8.

Szkoła ma obowiązek zamawiać pakiety edukacyjne w takich ilościach, które wykazała w zaakceptowanym przez ACE 
Formularzu modyfikacji "Programu rozwijania umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych nauk matematyczno – przyrodniczych" oraz w "Ostatecznym formularzu zakupów", sporządzonym na podstawie Formularza modyfikacji.
Niedopuszczalne jest zamawianie większej ilości lub dodatkowych pozycji pakietów edukacyjnych
np. ze względu na rabaty udzielone przez firmę realizującą zamówienie.

.


11.09.2011r. Komunikat nr 3 Biura Projektu Mały Archimedes.

1.

W zakładce "Pliki do pobrania" zamieszczony został formularz "Aneksu do umowy o pracę" oraz "Deklaracja zgodności zakupu".
Zaktualizowany również został formularz "Papier firmowy czarno-biały".

.


06.09.2011r. Komunikat nr 2 Biura Projektu Mały Archimedes.

Harmonogram zajęć laboratoryjnych w r. szk. 2011/12.

1.

W zakładce "Wyjazdy laboratoryjne" został zamieszczony aktualny harmonogram dotyczący terminów wyjazdów
do Ośrodka Atomistyki w Świerku koło Otwocka w r. szk. 2011/12.

2.

Na wyjazd laboratoryjny należy dokonać rekrutacji 16 uczniów z klas drugich, biorących udział w projekcie Mały Archimedes,
uczęszczających na zajęcia dodatkowe z fizyki lub spośród innych uczestników projektu, szczególnie zainteresowani naukami ścisłymi.
Podczas wyjazdu uczniami opiekuje się 3 nauczycieli wytypowanych ze szkoły.
Grupy powinny zgłosić się do biura przepustek na pół godziny przed rozpoczęciem zajęć.

3.

W zakresie organizacji wyjazdu na zajęcia laboratoryjne wymagane jest przygotowanie przez Państwa następujących dokumentów:
(zakładka "Pliki do pobrania")

3.1.

 Wykonać 5 egzemplarzy list uczestników wyjazdu laboratoryjnego (załącznik 3.3.MA) z oryginalnymi podpisami.
A) Trzy egzemplarze listy uczestników należy zabrać ze sobą w dniu wyjazdu. Na tej podstawie grupa uzyska przepustki upoważniające do wejścia na teren Instytutu.
B) Jeden egzemplarz listy uczestników pozostaje w Państwa szkole, jako dokument projektu.
C) Jeden egzemplarz listy uczestników należy przesłać do Biura Projektu z wyprzedzeniem minimum tygodniowym przed planowanym wyjazdem.

3.2.

Dokument "Sposób rekrutacji uczniów na zajęcia laboratoryjne spośród uczestników kół naukowych i zajęć dodatkowych"
(załącznik 3.1.MA) pozostaje u Państwa w szkole, jako dokumentacja projektu.

3.3.

Dokument "Oświadczenie rodzica /prawnego opiekuna - zajęcia laboratoryjne"
(załącznik 3.2.MA) pozostaje u Państwa w szkole, jako dokumentacja projektu.

3.4.

Dokument "Karta wyjazdu na zajęcia laboratoryjne"
(załącznik 3.4.MA.) . 

4.

Każda szkoła w otrzymanej na ten rok dotacji (po złożeniu zapotrzebowania na III lub IV kwartał – w zależności od terminu wyjazdu),
w ramach jednego wyjazdu laboratoryjnego otrzyma środki finansowe:
A) na opiekę podczas wyjazdu – 200 zł/wyjazd (podstawa + składki); umowa cywilnoprawna - około 170 zł brutto (1 osoba);
B) na zwrot kosztów dowozu uczniów na wyjazdy laboratoryjne w zależności od kosztów dojazdu na uczelnię – do 2600 zł,
C) na ubezpieczenie uczniów NWW podczas dojazdu na zajęcia laboratoryjne – do 60 zł;
D) na wyżywienie uczniów i opiekunów podczas wyjazdu na zajęcia laboratoryjne – do 800 zł.

.


19.08.2011r. Komunikat nr 1 Biura Projektu Mały Archimedes.

W związku z rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2011/12 przypominamy o formach realizacji działań w ramach projektu Mały Archimedes.

1.

Do 9 września 2011r. należy przesłać do Biura Projektu do akceptacji ewentualną modyfikację wyposażenia pakietu edukacyjnego dla II cyklu.

1.1.

Formularz modyfikacji dla II cyklu różni się nieznacznie od ubiegłorocznego, gdyż dotyczy tylko punktów 9b i 9c.
Aktualny formularz modyfikacji dla II cyklu znajduje się w zakładce "Pliki do pobrania".
W pakiecie edukacyjnym dla II cyklu nie należy kupować podręczników i zbiorów zadań,
gdyż w projekcie był przewidziany tylko jednorazowy zakup tego typu pomocy w pakiecie dla I cyklu.

1.2.

Do 13 września 2011r. Biuro Projektu dokona akceptacji nadesłanych modyfikacji wyposażenia pakietu edukacyjnego dla II cyklu.

1.3.

 Do 16 września 2011r. należy przesłać do Biura Projektu ostateczny formularz zakupu wyposażenia pakietu edukacyjnego dla II cyklu.

2.

W I cyklu projektu Mały Archimedes od września 2011r. uczniowie III klasy kontynuują zajęcia dodatkowe z wybranych w poprzednim roku przedmiotów.
Do 16 grudnia 2011r. należy zrealizować 40 godzin zajęć, pozostałe 10 godzin należy  zrealizować do końca I semestru r. szk. 2011/212.

3.

W II cyklu projektu Mały Archimedes od września 2011r. uczniowie I klasy rozpoczną zajęcia dodatkowe z wybranych przedmiotów,
wskazanych w Programie Własnym Szkoły.
Do 16 grudnia 2011r. należy zrealizować 40 godzin zajęć, pozostałe 10 godzin należy zrealizować do końca I semestru r. szk. 2011/12.

4.

Liczebność grup zajęć dodatkowych z wybranych przedmiotów powinna być zgodna z informacją zawartą w Biuletynie promocyjno-informacyjnym Programu Mały Archimedes. Zaleca się, aby utworzyć grupy i rozpocząć realizację zajęć dodatkowych dla I cyklu oraz II cyklu projektu najpóźniej od 16 września 2011r. 

5.

W II cyklu projektu Mały Archimedes uczniowie klas drugich wyjadą na zajęcia laboratoryjne
do Ośrodka Atomistyki w Świerku koło Otwocka, w podanym terminie w I semestrze r. szk. 2011/12.
Każda ze szkół dokona rekrutacji spośród uczestników zajęć dodatkowych II cyklu 16 uczniów i wyznaczy 3 nauczycieli jako opiekunów.
Harmonogram wyjazdów zostanie zamieszczony  do 10.09.2011r. na stronie projektu w zakładce "Wyjazdy laboratoryjne".

6.

Każda szkoła dokumentuje realizację działań projektowych zgodnie ze wzorami zamieszczonymi w Biuletynie promocyjno-informacyjnym
oraz na stronie projektu w zakładce "Pliki do pobrania". Dokumenty zaleca się drukować w kolorze czarno – białym na aktualnych wzorach plików.
Do Biura Projektu proszę odsyłać tylko wskazane dokumenty. Na kopertach z dokumentacją przesyłaną do Biura Projektu należy zamieszczać dopisek "Mały Archimedes".
Wszelką korespondencję dotyczącą projektu Mały Archimedes proszę prowadzić na papierze firmowym opatrzonym logo projektu.
Wzór do pobrania na stronie projektu w zakładce "Pliki do pobrania".
Uporządkowaną dokumentację projektu należy przechowywać w szkole realizującej projekt, w segregatorach oznakowanych logo projektu.

.


.