.
28.08.2012r. Komunikat nr 27 Biura Projektu Mały Archimedes w roku szkolnym 2011/12. |
|||||||||
1. Biuro Projektu "Mały Archimedes" przypomina o obowiązku przekazania informacji o uczestnikach I cyklu, którzy kończą udział w Projekcie "Mały Archimedes".
Przypominamy, że wykaz uczniów - uczestników I cyklu Projektu
"Mały Archimedes" z datą zakończenia udziału
w Projekcie 29.06.2012r., należało przesłać do biura Projektu
do dn. 4.07.2012r. 2. Biuro Projektu "Mały Archimedes" przypomina o obowiązku przesłania wykonanego sprawozdania za I półrocze 2012r., które należało przesłać do biura Projektu do dn. 10.07.2012r. Bardzo proszę, aby zainteresowane szkoły przesłały brakujące dokumenty. 3. Biuro Projektu "Mały Archimedes" przypomina o obowiązku wykonania Kwartalnej szczegółowej charakterystyki udzielonego wsparcia za okres od 01.06.2012r. do 31.08.2012r. Termin nadesłania dokumentu do Biura Projektu jest do dn. 04.09.2012r. Bardzo proszę, aby zainteresowane szkoły przesłały dokument w terminie. |
|||||||||
.
. |
.
08.08.2012r. Komunikat nr 26 Biura Projektu Mały Archimedes. |
Informacja o opiece nad niepełnoletnim uczestnikiem obozu naukowego 1. Biuro Projektu "Mały Archimedes" podaje informację, że niepełnoletniego uczestnika obozu odebrać z przystanku na trasie powrotnej może rodzic (prawny opiekun) lub osoba z pisemnym upoważnieniem od rodziców (prawnych opiekunów). |
.
30.07.2012r. Komunikat nr 25 Biura Projektu Mały Archimedes. |
||||||||||||||||||||||||||
Informacja o realizacji działania projektowego OBOZY NAUKOWE 1. Biuro Projektu "Mały Archimedes" podaje informacje na temat kolejnych obozów: o miejscu zakwaterowania, organizacji transportu uczestników oraz szczegółowy harmonogram obozu. |
||||||||||||||||||||||||||
.
. |
.
20.06.2012r. Komunikat nr 24 Biura Projektu Mały Archimedes. |
||||||||||||||||||
Ankieta ewaluacyjna kół naukowych w II półroczu 2011/12 r. szk.
1. Proszę o przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej
wśród uczestników kół naukowych Projektu "Mały Archimedes", 2. Ankiety uczestników oraz zestawienie wyników należy przesłać drogą pocztową do Biura Projektu Mały Archimedes do dnia 2 lipca 2012r. Można podać zestawienie wyników oddzielnie dla każdej z grup objętej ankietą lub całkowity łącznie. Wzory ankiet do pobrania poniżej. |
||||||||||||||||||
. |
.
19.06.2012r. Komunikat nr 23 Biura Projektu Mały Archimedes. |
||
Informacja o uczestnikach I cyklu, którzy kończą udział w Projekcie.
2. Wykonany wykaz proszę przesłać do biura Projektu do 4.07.2012r. 3. Wykonane sprawozdanie za I półrocze 2012r. proszę przesłać do biura Projektu do 10.07.2012r. |
.
13.06.2012r. Komunikat nr 22 Biura Projektu Mały Archimedes. |
|||||||||||||||||||
Informacja o planowanej realizacji działania projektowego OBOZY NAUKOWE 1. Biuro Projektu "Mały Archimedes" informuje, że ze względu na trwające postępowanie przetargowe na organizację obozów, planowane na ten rok w ramach Projektu obozy naukowe zostaną zorganizowane w sierpniu 2012r. w następujących terminach: |
|||||||||||||||||||
.
. |
|||||||||||||||||||
2. W ramach obozu uczestnicy będą mieli zapewnione zajęcia edukacyjne i rekreacyjno – sportowe, zakwaterowanie, całodobowe wyżywienie, transport, ubezpieczenie. Opiekę wychowawczą w trakcie trwania obozu zapewnia Biuro Projektu "Mały Archimedes" (nauczyciele z kwalifikacjami). 3. Informacje o miejscu zakwaterowania i dokładnej organizacji transportu uczestników oraz szczegółowy harmonogram obozu zostaną przesłane do szkół po zakończeniu postępowania przetargowego na organizację obozów (pod koniec lipca 2012r.) oraz zamieszczone na stronie internetowej Projektu. |
|||||||||||||||||||
4. W związku z powyższym prosimy o wytypowanie po dwóch uczestników, biorących udział w Projekcie (z II cyklu) na każdy z obozów, na który Państwa szkoła została wskazana i przesłanie do Biura Projektu w terminie do 25 czerwca 2012r. następujących dokumentów, które są zamieszczone na stronie internetowej Projektu w zakładce "Pliki do pobrania": a) Zgłoszenie uczestnika obozu naukowego w ramach realizacji Projektu Mały Archimedes (załącznik 4.3.M.A), b) Karta Kwalifikacyjna uczestnika obozu (załącznik 4.4.MA). |
|||||||||||||||||||
5. Dokumenty: c) Sposób rekrutacji uczestników na obóz naukowy w ramach realizacji Projektu Mały Archimedes (załącznik 4.1.M.A), d) Oświadczenie rodzica / prawnego opiekuna o zgodzie na udział w obozie (załącznik 4.2.M.A) prosimy przechowywać w szkole w 1 egzemplarzu i nie wysyłać do Biura Projektu. |
|||||||||||||||||||
6. Zgłoszenia można przesłać do Biura Projektu: faxem nr 87 643 28 61, e-mailem: biuro_ma@ace.pol.pl lub listownie na adres: Augustowskie Centrum Edukacyjne; Al. Kard. Wyszyńskiego 3; 16–300 Augustów. |
.
9.05.2012r. Komunikat nr 21 Biura Projektu Mały Archimedes. |
Informacje organizacyjne na temat realizacji działania "Wyjazdy do szkół ponadgimnazjanych". 1. Informujemy, że organizacja wyjazdów do szkól ponadgimnazjalnych powinna być zaplanowana w obrębie szkół, w których uczniowie planują kontynuację nauki.
2. Organizacja wyjazdów do szkół
znajdujących się w zbyt dużej odległości od miejsca zamieszkania Państwa uczniów, |
.
8.05.2012r. Komunikat nr 20 Biura Projektu Mały Archimedes. |
Informacje organizacyjne na temat Festiwalu Innowatorów. 1. Podajemy trasy dowozu oraz zakwaterowanie uczestników Festiwalu Innowatorów, który odbędzie się w dniach 11 i 12 maja 2012r. w Augustowskim Centrum Edukacyjnym w Augustowie (Al. Kard. Wyszyńskiego 3). 2. Nauczyciele odpowiadają za bezpieczeństwo swoich uczniów podczas przejazdu w autokarze, w czasie trwania całego Festiwalu, podczas pobytu w hotelu, podczas przejścia uczniów między hotelem i ACE oraz za przestrzeganie harmonogramu zajęć Festiwalu. |
.
24.04.2012r. Komunikat nr 19 Biura Projektu Mały Archimedes. |
1. W związku z licznymi pytaniami dotyczącymi realizacji działania "Wyjazdy do szkół ponadgimnazjanych" przypominamy, że: 1.1. Wyjazdy do szkół ponadgimnazjanych organizują Państwo we własnym zakresie. 1.2. Działanie "Wyjazdy do szkół ponadgimnazjalnych" musi być zrealizowane do końca maja 2012r. 1.3. Grupa uczniów powinna składać się min. z 16 uczniów klas trzecich (uczestników pierwszego cykl projektu), uczęszczających na koła naukowe (bez względu na przedmiot). Można zrekrutować na wyjazd również ucznia, który nie uczęszcza na zajęcia, ale nadal jest uczestnikiem Projektu (nie przerwał uczestnictwa). 1.4. Wszelkie koszty związane z realizacją tego działania (wynajem autokaru, ubezpieczenie uczniów, wyżywienie, wynagrodzenie dla 3 opiekunów) pokryjecie Państwo z pieniędzy, które otrzymają Państwo na ten cel w transzy. 1.5. Wzory dokumentów potwierdzających realizację tego zadania (tj.: oświadczenie rodzica / prawnego opiekuna; lista uczestników wyjazdu; karta wyjazdu) są zamieszczone na stronie internetowej Projektu w zakładce "Pliki do pobrania". 1.6. Do Biura Projektu należy przesłać jeden egzemplarz listy uczestników wyjazdu do szkół ponadgimnazjalnych. 2. W dniach 11-12 maja 2012r. w Augustowskim Centrum Edukacyjnym w Augustowie odbędzie się trzeci Festiwal Innowatorów. Wzorem lat ubiegłych zostanie zorganizowany transport dla uczestników Festiwalu Innowatorów (informacje zostanie podana w późniejszym terminie). 3. W okresie wakacyjnym odbędą się obozy naukowe. 3.1. Proszę o wykonanie rekrutacji z każdej szkoły 4 uczniów (po 2 uczniów na obóz). Terminy i miejsca realizacji obozów zostaną podane w późniejszym terminie. Proszę o rzetelną rekrutację z uwzględnieniem zaangażowania ucznia w zajęcia w ramach Projektu.
3.2. Proszę pamiętać, że w
działaniach projektowych mogą brać udział uczniowie, którzy zostali przez
Państwa zgłoszeni do uczestnictwa w Projekcie,
czyli wypełnili "Oświadczenie uczestnika Projektu
o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych". |
.
17.04.2012r. Komunikat nr 18 Biura Projektu Mały Archimedes. |
Zapraszamy na Festiwal Innowatorów. 1. Festiwal Innowatorów odbędzie się w dniach 11 i 12 maja 2012r. w Augustowskim Centrum Edukacyjnym w Augustowie (Al. Kard. Wyszyńskiego 3). 2. Z każdej szkoły zapraszamy 4 uczniów klasy III (uczestników pierwszego cykl projektu) oraz 2 nauczycieli. 3. Do Biura Projektu Mały Archimedes należy przesłać wypełnione zgłoszenie uczestnictwa w Festiwalu Innowatorów do 26 kwietnia 2012r. 4. Podczas Festiwalu zostaną przeprowadzone przez zaproszonych naukowców z Uniwersytetu w Białymstoku nowoczesne eksperymenty i doświadczenia naukowe, w których będą uczestniczyć uczniowie i nauczyciele. 5. W ramach Festiwalu organizator zapewnia nocleg w hotelu, wyżywienie oraz transport uczestników z miejsca zamieszkania do Augustowa i z powrotem. 6. Nauczyciele odpowiadają za bezpieczeństwo swoich uczniów podczas przejazdu w autokarze, w czasie trwania całego Festiwalu, podczas pobytu w hotelu, podczas przejścia uczniów między hotelem i ACE oraz za przestrzeganie harmonogramu zajęć Festiwalu. |
.
03.04.2012r. Komunikat nr 17 Biura Projektu Mały Archimedes. |
||||||||||||||||||
Podajemy terminy obowiązujące w roku 2012 wykonywania i przesyłania załącznika 7.1.MA
Proszę o przesyłanie tego dokumentu w podanych poniżej terminach.
. |
.
03.04.2012r. Komunikat nr 16 Biura Projektu Mały Archimedes. |
Przypominamy o realizacji działania projektowego zaplanowanego na II semestr roku szkolnego 2011/12 WYJAZDY DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH 1. W II semestrze roku szkolnego 2011/12 uczniowie klas trzecich (I cykl projektu) będą wyjeżdżali na wizyty do szkół ponadgimnazjalnych. 2. Grupa w danej szkole powinna być utworzona z 16 uczniów uczęszczających na koła naukowe (bez względu na przedmiot). 3. Każda szkoła jest odpowiedzialna za zorganizowanie transportu, ubezpieczenie uczniów, zapewnienie wyżywienia i sprawowanie opieki w trakcie całego wyjazdu. Środki finansowe na ten cel zostaną przekazane szkołom w transzy. 4. Wzory dokumentów potwierdzających realizację tego zadania (tj.: oświadczenie rodzica/ prawnego opiekuna, lista uczestników wyjazdu, karta wyjazdu) są zamieszczone na stronie internetowej Projektu w zakładce "Pliki do pobrania". 5. Do Biura Projektu należy przesłać jeden egzemplarz listy uczestników wyjazdu do szkół ponadgimnazjalnych. |
.
23.02.2012r. Komunikat nr 15 Biura Projektu Mały Archimedes. |
Kwartalna szczegółowa charakterystyka udzielonego wsparcia za okres: styczeń 2012r. - luty 2012r.
W związku z pismem od Jednostki Pośredniczącej II stopnia w Warszawie [Wzór pisma w zakładce "Pliki do pobrania": Załącznik 7.1.MA z tabeli "DOKUMENTACJA MERYTORYCZNA Projektu Mały Archimedes. Sprawozdania".]
Najbliższą "Kwartalną szczegółową charakterystykę
udzielonego wsparcia za okres:
styczeń 2012r. - luty 2012r."
należy przesłać do Biura Projektu
w nieprzekraczalnym terminie do 04.03.2012r.
Proszę o poprawne zliczenie uczestników Projektu
(rozpoczęli, przerwali i kontynuują - zgodnie z przesłanymi do Biura informacjami
o rezygnacji z udziału
w projekcie) oraz
poprawne zliczenie liczby godzin zajęć dodatkowych i liczby
godzin zajęć kół naukowych zrealizowanych
w tym okresie sprawozdawczym. |
.
15.02.2012r. Komunikat nr 14 Biura Projektu Mały Archimedes. |
Ankieta ewaluacyjna zajęć dodatkowych w I półroczu 2011/12 r. szk. Proszę o przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej wśród uczestników Projektu "Mały Archimedes".
Oddzielnie dla uczestników zajęć I cyklu oraz II
cyklu. Każdy uczestnik wypełnia tylko jedną ankietę. Wzory ankiet w zakładce "Pliki do pobrania". |
.
14.02.2012r. Komunikat nr 13 Biura Projektu Mały Archimedes. |
W związku z rozpoczęciem II semestru roku szkolnego 2011/12 oraz kontynuacją realizacji działań w ramach Projektu MAŁY ARCHIMEDES Proszę o realizację działań w ramach Projektu MAŁY ARCHIMEDES zgodnie z poniższymi wytycznymi: CZEŚĆ I Działania projektowe zaplanowane do realizacji w II semestrze roku szkolnego 2011/12 pkt. 1. KOŁA NAUKOWE W II semestrze 2011/12 roku szkoły: 1.1. Utworzą koła naukowe z matematyki oraz z 3 przedmiotów do wyboru spośród fizyki, chemii i biologii, geografii lub przedsiębiorczości jako elementu wos-u. 1.2. Przeprowadzą zajęcia w kołach naukowych dla uczniów klas trzecich (I cykl projektu – 50 godzin) oraz klas drugich (II cykl projektu – 50 godzin). Łącznie 100 godzin w ramach kół naukowych w obu cyklach. 1.3.Wzory dokumentów potwierdzających realizację tego zadania w zakładce "Pliki do pobrania". 1.4.Wymagane dokumenty dotyczące prowadzenia kół naukowych należy przesłać do Biura Projektu do 29 lutego 2012r. pkt. 2. FESTIWAL INNOWATORÓW
2.1. W dniach 11-12 maja 2012r.
odbędzie się Festiwal Innowatorów w ACE, pkt. 3. WYJAZDY DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH 3.1. W II semestrze roku szkolnego 2011/12 uczniowie klas trzecich (I cykl projektu) będą wyjeżdżali na wizyty do szkół ponadgimnazjalnych. 3.2. Grupa w danej szkole powinna być utworzona z 16 uczniów uczęszczających na koła naukowe (bez względu na przedmiot). 3.3. Każda szkoła jest odpowiedzialna za zorganizowanie transportu, ubezpieczenie uczniów, zapewnienie wyżywienia i sprawowanie opieki w trakcie całego wyjazdu. Środki finansowe na ten cel zostaną przekazane szkołom w transzy. 3.4. Wzory dokumentów potwierdzających realizację tego zadania (tj.: oświadczenie rodzica/ prawnego opiekuna, lista uczestników wyjazdu, karta wyjazdu) są zamieszczone na stronie internetowej Projektu w zakładce "Pliki do pobrania". 3.5. Do Biura Projektu należy przesłać jeden egzemplarz listy uczestników wyjazdu do szkół ponadgimnazjalnych. pkt. 4. OBOZY NAUKOWE
4.1. Podczas ferii letnich 2012r. zostaną
zorganizowane 4 obozy naukowe dla uczniów II cyklu projektu: pkt. 5. WYJAZDY ZAGRANICZNE
5.1. W lipcu 2012r. zostaną zorganizowane
2 wyjazdy do ośrodków naukowych dla uczniów II cyklu: pkt. 6. Realizacja zajęć dodatkowych. Przypominam, że w styczniu 2012 roku (I semestr 2011/12) szkoły powinny były przeprowadzić zajęcia dodatkowe z matematyki oraz 3 przedmiotów do wyboru spośród fizyki, chemii i biologii, geografii lub przedsiębiorczości jako elementu wos-u dla uczniów klas trzecich (I cykl projektu – 10 godzin) i klas drugich (II cykl projektu –10 godzin). Łącznie 20 godzin zajęć dodatkowych w obu cyklach. W razie pytań proszę o kontakt z konsultantem merytorycznym lub Biurem Projektu. |
CZEŚĆ II Realizacja FINANSÓW w projekcie MAŁY ARCHIMEDES. W 2012 roku każda szkoła biorąca udział Projekcie może otrzymać do 26020,00 zł, które przeznaczy na:
pkt. 1. Wynagrodzenia
nauczycieli prowadzących zajęcia
1.1. Z nauczycielami
prowadzącymi zajęcia należy zawierać umowy-zlecenie według zasad obowiązujących do tej pory.
pkt. 2. Opiekę na wyjazdach laboratoryjnych
pkt. 3. Zwrot kosztów dowozu uczniów na wyjazdy laboratoryjne
pkt. 4. Ubezpieczenie
uczniów NWW podczas dojazdu na zajęcia laboratoryjne
pkt. 5. Wyżywienie
uczniów i opiekunów podczas wyjazdu na zajęcia laboratoryjne 5.1. Przypominamy, że zgodnie z informacją zamieszczoną w Biuletynie promocyjno – informacyjnym (str. 58) wydatek poniesiony na wyżywienie powinien być udokumentowany opłaconą fakturą za obiady. W związku z powyższym niedopuszczalny jest zakup w ramach wyżywienia batoników, pączków, paluszków, napojów itp., pod rygorem uznania ich za wwydatki niekwalifikowalne.
pkt. 6. Opieka
na wyjazdach do szkół ponadgimnazjalnych
pkt. 7. Zwrot
kosztów dowozu uczniów na wizyty w szkołach ponadgimnazjalnych
pkt. 8. Ubezpieczenie
uczniów NWW podczas dojazdu na wizyty w szkołach ponadgimnazjalnych
pkt. 9. Wyżywienie
uczniów i opiekunów podczas wyjazdu na wizyty w szkołach ponadgimnazjalnych
pkt. 10. Zwrot
kosztów delegacji
pkt. 11. Materiały
biurowe
pkt. 12. Prenumerata
czasopism popularno – naukowych |
.
18.12.2011r. Komunikat nr 12 Biura Projektu Mały Archimedes. Konkurs matematyczno-przyrodniczy. |
Wszelkie informacje na temat organizacji oraz wyników finału Konkursu matematyczno-przyrodniczego znajdują się na stronie Konkursu. |
.
30.11.2011r. Komunikat nr 11 Biura Projektu Mały Archimedes. |
Zapotrzebowania na środki za IV kwartał 2011r. projektu Mały Archimedes
należy przesłać wyłącznie drogą elektroniczną |
.
30.11.2011r. Komunikat nr 10 Biura Projektu Mały Archimedes. Konkurs matematyczno-przyrodniczy II etap - finałowy. Informacje organizacyjne. |
Uczniowie, biorący udział w etapie finałowym
Konkursu matematyczno–przyrodniczego, powinni posiadać przy sobie dokument
tożsamości, który należy okazać przed wejściem na salę konkursową. Ponadto uczniowie powinni zabrać ze sobą przybory do pisania. Przyrządy geometryczne zapewnia Biuro Projektu. |
.
.
19.11.2011r. Komunikat nr 8 Biura Projektu Mały Archimedes. Konkurs matematyczno-przyrodniczy II etap - finałowy. Informacje organizacyjne. |
|
W związku z organizacją etapu finałowego Konkursu matematyczno–przyrodniczego w dniach 2-3 grudnia 2011r. |
|
1. |
Do 24.11.2011r. należy wytypować i
przesłać faksem do Biura Projektu Mały Archimedes na załączonym
formularzu . |
2. |
Uczestnicy konkursu oraz nauczyciele będą
zakwaterowani w Centrum Wypoczynkowo – Konferencyjnym "Augustowia" w
Przewięzi (ok. 7 km od Augustowa).
Adres: Przewięź 7, 16-300 Augustów; tel. (87) 643 10 02; 505 304 129.
|
3. |
Konkurs rozpoczyna się w dniu 3.12.2011r.
o godzinie 900 w siedzibie ACE. |
.
.
21.10.2011r. Komunikat nr 6 Biura Projektu Mały Archimedes. Konkurs matematyczno-przyrodniczy I etap - eliminacje szkolne. |
W dniu
dzisiejszym, w szkołach realizujących projekt Mały Archimedes
przeprowadzany jest I etap Konkursu matematyczno-przyrodniczego. Zgodnie z przysłanymi zgłoszeniami w konkursie bierze udział 646 uczniów. Życzymy powodzenia! Zespół projektowy Małego Archimedesa |
.
.
16.09.2011r. Komunikat nr 4 Biura Projektu Mały Archimedes. |
|
W związku z planowanym zakupem
pakietów edukacyjnych w projekcie Mały Archimedes Augustowskie
Centrum Edukacyjne informuje o zmianach, które weszły w życie z dniem 01.01.2011r. |
|
1. |
W Szkoła dokonuje wszystkich wydatków w ramach projektu zgodnie z zasadą efektywnego zarządzania finansami, tj. w sposób racjonalny i efektywny. |
2. |
Zakup usługi lub towaru o wartości
powyżej 20 tys. zł netto jest poprzedzony udokumentowanym
rozeznaniem rynku |
3. |
Kwota 20 tys. zł dotyczy zakupu w ramach projektu. |
4. |
Rozeznanie rynku oznacza porównanie
cen danego towaru / usługi u co najmniej trzech potencjalnych
dostawców towarów lub usługodawców, |
5. |
W przypadku towarów lub usług, dla
których porównanie cen nie jest możliwe, szkoła dokonuje wyboru
wykonawcy, |
6. |
Szkoła dokonuje opisu towaru lub usługi z najwyższą starannością. |
7. |
Szkoła może stosować inne obowiązujące
w tej placówce zasady rozeznania rynku, |
8. |
Szkoła ma obowiązek zamawiać pakiety
edukacyjne w takich ilościach, które wykazała w zaakceptowanym przez
ACE |
.
11.09.2011r. Komunikat nr 3 Biura Projektu Mały Archimedes. |
|
1. |
W zakładce "Pliki do pobrania"
zamieszczony został formularz "Aneksu do umowy o pracę" oraz
"Deklaracja zgodności zakupu". |
.
06.09.2011r. Komunikat nr 2 Biura Projektu Mały Archimedes. Harmonogram zajęć laboratoryjnych w r. szk. 2011/12. |
|
1. |
W zakładce "Wyjazdy laboratoryjne"
został zamieszczony aktualny harmonogram dotyczący terminów wyjazdów
|
2. |
Na wyjazd laboratoryjny należy dokonać
rekrutacji 16 uczniów z klas drugich, biorących udział w projekcie
Mały Archimedes, |
3. |
W zakresie organizacji wyjazdu na
zajęcia laboratoryjne wymagane jest przygotowanie przez Państwa
następujących dokumentów: |
3.1. |
Wykonać 5 egzemplarzy list
uczestników wyjazdu laboratoryjnego (załącznik 3.3.MA) z
oryginalnymi podpisami. |
3.2. |
Dokument "Sposób rekrutacji uczniów na
zajęcia laboratoryjne spośród uczestników kół naukowych i zajęć
dodatkowych" |
3.3. |
Dokument "Oświadczenie rodzica
/prawnego opiekuna - zajęcia laboratoryjne" |
3.4. |
Dokument "Karta wyjazdu na zajęcia
laboratoryjne" |
4. |
Każda szkoła w otrzymanej na ten rok
dotacji (po złożeniu zapotrzebowania na III lub IV kwartał –
w zależności od terminu wyjazdu), |
.
19.08.2011r. Komunikat nr 1 Biura Projektu Mały Archimedes. |
||||||||||||||||||||
. . |