..
.. |
Program Operacyjny Kapitał Ludzki. |
Tytuł projektu: |
"Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim" |
Okres realizacji: |
od 1.08.2013r. do 31.07.2015r. |
Wartość projektu: |
1 628 410,96 zł. |
Projektodawca: |
Powiat Augustowski / Augustowskie Centrum Edukacyjne |
Wsparcie otrzyma: |
16 szkół podstawowych, 10 gimnazjów, 2 licea ogólnokształcące, |
..
Głównym celem projektu jest poprawa funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim w latach 2013 - 2015. Cele szczegółowe to: |
|
• |
Poprawa efektywności procesu badania potrzeb dydaktycznych oraz planowania wsparcia szkół/ przedszkoli w powiecie augustowskim. |
• |
Podniesienie kompetencji dyrektorów i nauczycieli szkół/ przedszkoli z powiatu augustowskiego w zakresie określonym diagnozą. |
• |
Podniesienie jakości współpracy dyrektorów szkół/ przedszkoli i nauczycieli/ nauczycielek w powiecie augustowskim przez organizację i funkcjonowanie sieci współpracy i samokształcenia w latach 2013 - 2015. |
..
Nowoczesny system wspomagania rozwoju oświaty
w Polsce powinien być nakierowany na pracę ze szkołą, Podstawowe założenia przyjęte dla nowego systemu: |
|
• |
Wspomaganie jest adresowane do szkoły, a nie wyłącznie do poszczególnych osób lub grup np. dyrektor czy nauczyciele. |
• |
Wspomaganie pomaga szkole w rozwiązywaniu własnych problemów, więc nie wyręcza jej i nie narzuca rozwiązań. |
• |
Wspomaganie wynika z analizy indywidualnej sytuacji szkoły i odpowiada na jej specyficzne potrzeby. |
• |
Wspomaganie jest procesem, czyli odchodzi od pojedynczych, samodzielnych form doskonalenia. |
..
W ramach projektu zostaną zrealizowane zadania: |
|
• |
W każdej szkole / przedszkolu zostanie przeprowadzony pełny cykl doskonalenia oparty na dwóch ofertach doskonalenia wybranych z 24 tematów ofert (1 oferta na rok szkolny). Szkoła otrzyma wsparcie zewnętrznego konsultanta - szkolnego organizatora rozwoju edukacji (SORE), który będzie towarzyszył szkole przez cały okres realizacji rocznego planu wspomagania wybranego w diagnozie aspektu pracy szkoły. |
• |
Utworzone zostaną cztery sieci współpracy i samokształcenia, stanowiące innowacyjną metodę współpracy i samokształcenia, umożliwiającą wymianę doświadczeń w grupie dyrektorów, nauczycieli oraz pedagogów i psychologów szkolnych. Uczestnicy sieci będą wspólnie pracować podczas spotkań; bieżący kontakt i gromadzenie materiałów umożliwi im platforma cyfrowa. Praca w sieci będzie planowana i skoncentrowana wokół konkretnego tematu. Zostanie on określony w sieci problemowej lub skupiającej nauczycieli jednego przedmiotu lub kilku pokrewnych. |
..