.
"Europejski Program Doskonalenia Nauczycieli Branży HoReCa" [marzec - październik 2011 r.] |
..
. |
Projekt "Europejski Program Doskonalenia Nauczycieli Branży HoReCa" jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki; priorytetu III. "Wysoka jakość systemu oświaty"; działania 3.4. "Otwartość systemu edukacji w kontekście uczenia się przez całe życie"; podziałania 3.4.3. "Upowszechnienie uczenia się przez całe życie – projekty konkursowe"; nr umowy UDA-POKL.03.04.03-00-034/10-00. Projekt realizowany jest w współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Więcej informacji na temat Projektu można znaleźć na stronie: horeca.fnm.pl. |
.
Celem projektu jest podnoszenie jakości edukacji oraz upowszechnianie nauki trwającej całe życie w Polsce. Udział aktywnych zawodowo nauczycieli przedmiotów zawodowych oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu kucharz, kelner i zawodów pokrewnych w projekcie pozwala bezpłatnie nabyć profesjonalne umiejętności związane z praktycznym funkcjonowaniem nowoczesnego przedsiębiorstwa branży HoReCa oraz wzbogacić własny warsztat pracy dydaktycznej. Przewidywane etapy realizacji Projektu: 1. Test wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz przeprowadzenie prezentacji dydaktycznej przez uczestników. 2. Praktyka zawodowa realizowana w wybranych zagranicznych przedsiębiorstwach branży HoReCa. 3. Test wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz przeprowadzenie prezentacji dydaktycznej przez uczestników. 4. Konferencji kończąca oraz uroczyste wręczenie Certyfikatów. |
..
Umiejętności uczestników Projektu "Europejski Program Doskonalenia Nauczycieli Branży HoReCa" weryfikowano podczas spotkania diagnozującego, które odbyło się w Starych Jabłonkach w dniach 18-20.03.2011r. W dwudniowym spotkaniu wzięli udział zakwalifikowania nauczyciele ze szkół kształcących kucharzy, kelnerów i zawodów pokrewnych z całej Polski. Wśród nich była pani Małgorzata Puczyłowska - nauczycielka Augustowskiego Centrum Edukacyjnego. |
. Spotkanie rozpoczęło się prelekcją dydaktyczną z zakresu Samoświadomości i Gender Mainstreamingu, które poprowadziła Ekspert Dydaktyczny. Celem prelekcji było przygotowanie nauczycieli biorących udział w projekcie do prowadzenia zajęć w sposób niestereotypowy i równościowy oraz właściwego doboru materiałów edukacyjnych. Nauczyciele przedmiotów zawodowych oraz instruktorzy praktycznej nauki zawodu podczas zajęć doskonalili swoją wiedzę i umiejętności w zakresie kulinarnej obsługi klienta. |
.
|
|
Ekspert Sztuki Kulinarnej sprawdził umiejętności uczestników podczas testu z bazowych technik kuchni europejskiej oraz z przygotowywania stołu do posiłku w różnych rodzajach serwisu. Podczas spotkania diagnozującego każdy z uczestników przeprowadził również indywidualną prezentacją dydaktyczną, której temat dostosowany był do grupy kucharskiej lub kelnerskiej. Na zakończenie uczestnicy otrzymali od ekspertów informację zwrotną dotyczącą umiejętności dydaktycznych i merytorycznych. Spotkanie diagnozujące zakończono testem teoretycznym w celu sprawdzenia wiedzy uczestników na temat gastronomii. Beneficjenci Ostateczni Projektu będą realizować praktykę zawodową (łącznie 11 dni; zajęcia 8 godzin dziennie; w okresie sierpień - grudzień 2011 r.) w zagranicznych przedsiębiorstwach branży HoReCa w krajach wybranych spośród: Włoch, Szwajcarii, Grecji, Portugalii, Hiszpanii, Francji, Chorwacji, Bułgarii i Turcji. |
|
Oto relacja z praktyki zawodowej pani Małgorzaty Puczyłowskiej: |
.
.
.