Nazwa projektu:

"Atrakcyjna szkoła – lepszy start"

  

W projekcie bierze udział 230 uczniów z I Liceum Profilowanego w Augustowskim Centrum Edukacyjnym.

Zaplanowane w projekcie działania umożliwią uczniom rozwijanie własnych zdolności zgodnie z zainteresowaniami,
pozwolą na doskonalenie umiejętności świadomego wykorzystywania czasu wolnego, kształtowanie aktywnych postaw, w tym obywatelskich i społecznych. 

- Zwiększy się motywacja uczniów do nauki. 

- Podniesie się samoocena, kultura bycia i własna wartość uczestników projektu.

- Zwiększy się liczba uczniów kontynuujących naukę na studiach dziennych renomowanych uczelni.

- Ułatwiony będzie start na rynku pracy.

- Zmniejszy się drugoroczność uczniów.

- Zwiększy się średni wynik z egzaminów maturalnych.

- Wyrównają się szanse edukacyjne uczniów z terenów wiejskich. 

- Wzmocniona zostanie potrzeba kontaktu uczniów z kulturą i sztuką.

- Osiągnięta będzie większa integracja młodzieży szkolnej.

- Młodzież świadomie i aktywnie będzie uczestniczyć w życiu społecznym.

- Szkoła będzie uczestniczyć w innych projektach.

Wstępne zasady rekrutacji uczniów:

uczniowie pochodzący z terenów wiejskich;
ocena z zachowania minimum dobra;
najniższe dochody na jednego członka rodziny (oświadczenie rodziców o dochodach);
uczniowie z rodzin niepełnych;
uczniowie z rodzin zagrożonych patologią.

Formy realizacji

1. Zajęcia dodatkowe z przedmiotów ogólnokształcących prowadzone w szkole, celem wsparcia uczniów klas programowo najwyższych,
aby uzyskali pozytywne wyniki egzaminów zewnętrznych oraz zajęcia dodatkowe dla uczniów rozpoczynających naukę w szkole, celem wyrównywania ich szans edukacyjnych.

1.1. Międzyoddziałowe zajęcia wyrównawcze dla uczniów klas pierwszych z: 

- języka polskiego – 20 godzin w r. szk. 2006/07, 20 godzin w r. szk. 2007/08, liczba uczniów korzystających 30;
- matematyki – 20 godzin w r. szk. 20 06/07, 20 godzin w r. szk. 2007/08, liczba uczniów korzystających 30.

1.2. Międzyoddziałowe zajęcia dodatkowe dla uczniów klas maturalnych z:

- języka polskiego – 2 grupy po 12 godzin w r. szk. 2006/07, 2 grupy po 36 godzin w r. szk. 2007/08, liczba uczniów korzystających 60;
- matematyki – 12 godzin w r. szk. 2006/07, 36 godzin w r. szk. 2007/08, liczba uczniów korzystających 30;

- języków obcych – 2 grupy po 12 godzin w r. szk. 2006/07, 2 grupy po 36 godzin w r. szk. 2007/08, liczba uczniów korzystających 75;
- biologia – 12 godzin w r. szk. 20 06/07, 36 godzin w r. szk. 2007/08, liczba uczniów korzystających 30;
- geografia – 12 godzin w r. szk. 2006/07, 36 godzin w r. szk. 2007/08, liczba uczniów korzystających 30;
- wiedza o społeczeństwie – 12 godzin w r. szk. 2006/07, 36 godzin w r. szk. 2007/08, liczba uczniów korzystających 30;
- fizyka - 36 godzin w r. szk. 2007/08, liczba uczniów korzystających 30;

- zajęcia z pracownikami nauki – 5 spotkań w r. szk. 2006/07, 5 spotkań w r. szk. 2007/08, liczba uczniów korzystających 100.

2. Zajęcia pozalekcyjne związane z promocją zdrowia oraz metodami aktywnego spędzania wolnego czasu:

2.1. Szkolne Koło Sportowe

- sekcja piłki siatkowej – 20 godzin w r. szk. 2006/07, 36 godzin w r. szk. 2007/08, liczba uczniów korzystających 30;

- siłownia – 20 godzin w r. szk. 2006/07, 36 godzin w r. szk. 2007/08, liczba uczniów korzystających 30.

2.2. Teatr Szkolny – 20 godzin w r. szk. 2006/07, 36 godzin w r. szk. 2007/08, liczba uczniów korzystających 15.

2.3. Warsztaty aktorskie – 20 godzin w r. szk. 2006/07, liczba uczniów korzystających 15.

2.4. Klub Młodego Europejczyka – 10 godzin w r. szk. 2006/07, 18 godzin w r. szk. 2007/08, liczba uczniów korzystających 15.

3. Wycieczki

.

.

termin realizacji

trasa

Liczba uczniów korzystających

19.04.2007
wycieczka jednodniowa

Ełk:
filia Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku,
Muzeum Zabytków Kolejnictwa, spektakl w Ełckim Teatrze Tańca.

40 uczniów

25.05.2007
wycieczka jednodniowa

Warszawa:
wystawę malarstwa w Muzeum Narodowym, parlament,
wybrany film,  wybrany spektakl w Teatrze Ochoty.

40 uczniów

2.06.2007
wycieczka jednodniowa

Olsztyn:
zabytki, Uniwersytet Warmińsko - Mazurski, wybrany film.

40 uczniów

27-29.06.2007
wycieczka trzydniowa

Kraków - Wieliczka - Ojcowski Park Narodowy.

20 uczniów

22-24.08.2007
wycieczka trzydniowa

Toruń- Gniezno.

40 uczniów

.

4. Szkolenie nauczycieli (organizowane i finansowane przez Instytucję Prowadzącą) w ramach doskonalenia zawodowego,
w celu zdobywania dodatkowej wiedzy i umiejętności wspierania uczniów w ich rozwoju.

4.1. Jak wspierać ucznia w rozwijaniu jego zainteresowań? Liczba korzystających 23 nauczycieli.

4.2. Wykorzystanie analizy wyników egzaminów zewnętrznych do podnoszenia jakości w nauczaniu. Liczba korzystających 23 nauczycieli.

4.3. Jak wspierać nauczycieli w tworzeniu systemu oceniania wewnątrzszkolnego spójnego z systemem egzaminowania zewnętrznego? Liczba korzystających 23 nauczycieli.

4.4. Konstruowanie indywidualnych programów pracy dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Liczba korzystających 23 nauczycieli.

4.5. Jak zaktywizować uczniów? Liczba korzystających 23 nauczycieli.

4.6. Miejsce i rola rodziców w systemie oświatowym. Liczba korzystających 23 nauczycieli.

5. Zakładane rezultaty realizacji projektu

] Udział 670 uczniów w realizowanym projekcie.

] Zostanie przeprowadzonych 80 godzin zajęć wyrównawczych dla 60 uczniów klas pierwszych.

] Zostanie przeprowadzonych 456 godzin zajęć dodatkowych dla 255 maturzystów.

] W 5 spotkaniach z pracownikami nauki weźmie udział 100 maturzystów.

] Zostanie przeprowadzonych 216 godzin zajęć pozalekcyjnych w 4 grupach zainteresowań dla 120 uczniów.

] Na 4 jednodniowe wycieczki wyjedzie 160 uczniów.

] Na 2 trzydniowe wycieczki wyjedzie 60 uczniów.

] Zwiększy się motywacja uczniów do nauki.

] Podniesie się samoocena, kultura bycia i własna wartość uczestników projektu.

] Zwiększy się liczba uczniów kontynuujących naukę na studiach dziennych renomowanych uczelni.

] Ułatwiony będzie start na rynku pracy uczestników projektu.

] Zmniejszy się drugoroczność uczniów.

] Zwiększy się średni wynik z matury uczestników projektu.

] Wyrównają się szanse edukacyjne uczniów z terenów wiejskich.

] Rozbudzona zostanie potrzeba kontaktu z kulturą i sztuką uczestników projektu.

] Osiągnięta będzie większa integracja młodzieży szkolnej.

] Młodzież świadomie i aktywnie będzie uczestniczyć w życiu społecznym.

] Ze szkoleń skorzysta 23 nauczycieli.

] Szkoła będzie uczestniczyć w innych projektach.